Veš tie patys, bet kokybė žadama geresnė

Veš tie patys, bet kokybė žadama geresnė

Klaipėdos visuomeninio transporto organizatoriai po konkurso septyneriems metams pratęsė sutartis su dabartiniais rinkos dalyviais.

Nors kiekviena iš trijų didžiųjų autobusų bendrovių ir toliau veš keleivius tais pačiais maršrutais, tačiau jie įsipareigojo teikti aukštesnės kokybės paslaugas už mažesnę kainą. Ar mažesnės sąnaudos gali sumažinti ir bilietų kainą, apsispręsti turės jau naujoji miesto valdžia.

Konkursantai varžėsi dėl keturių maršrutų paketų. Nors konkursas buvo tarptautinis, juo domėjosi tik 7 bendrovės, o dokumentus su pasiūlymais pateikė tik tie patys vežėjai, kurie šias paslaugas teikia ir dabar.

Dviejų paketų nugalėtoju pripažinta Savivaldybės valdoma įmonė UAB Klaipėdos autobusų parkas (KlAP). Ji ir toliau veš keleivius 1, 1A, 5, 5A, 5B, 5E, 8, 8E, 9A, 10, 11, 12, 16, 18 ir 19 maršrutais. KlAP už pailginto autobuso ridos kilometrą užsiprašė 1,37, įprasto autobuso - 1,19, mažesnės talpos autobuso - 0,98 Eur. Šių paketų laimėtojas privalo užtikrinti ekologiškesnę ridą.

Vieną maršrutų paketą (2, 6, 6E ir 15) laimėjo UAB "Pajūrio autobusai", už vieną įprastinio miesto autobuso ridos kilometrą prašę 1,04 euro. Su tokiu pačiu įkainiu ketvirtąjį paketą (3, 9, 14 ir 17) laimėjo KTKB "Gintarinis vairas".

Pasak VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) vadovo Gintaro Neniškio, naujieji vežimo ir kitų paslaugų tarifai kelionių savikainą sumažina maždaug 5 proc.

"Ar mažesnių sąnaudų sąskaita reikėtų mažinti ir bilietų kainą, turės nuspręsti politikai. Naujosios sutartys su vežėjais yra labai lanksčios, tad miesto valdžia gali pasirinkti ir paslaugos kokybės kėlimo kelią", - sakė G. Neniškis.

Žinia, tarp naujojo konkurso sąlygų jau ir taip yra reikalavimas dėl autobusų išorės.

"Susisiekimo ministerija jau patvirtino teisės normą, kad Savivaldybės pačios gali nustatyti savo reikalavimus autobusų spalvai. Jei miesto Taryba iki liepos 1-osios tai padarys, nuo rugsėjo Klaipėdoje važinės jau vienodos spalvos autobusai. Reklama bus galima tik ant galinės jų dalies", - sakė G. Neniškis.

Nuo rugsėjo įsigalios ir reikalavimai vairuotojų išvaizdai. Kiekvienos bendrovės vairuotojai privalės turėti vienodą aprangos kodą - kelnes, marškinius ir liemenę šaltesniam metų laikui.

Kiekvienas autobusas taip pat bus apginkluotas vaizdo registratoriais. Jų turės būti net trys - vienas fiksuos gatvės vaizdą autobuso priekyje, kitas - šoną, o trečias - visą saloną. Kiekvienas autobusas taip pat privalės turėti elektronines švieslentes, skelbsiančias jo maršruto numerį.

Suformuluoti reikalavimai ir autobusų amžiui. Jie turės būti ne senesni nei 21-22 metų. Mažesnės talpos autobusiukams, kurie dabar kartais kursuoja 1 ir 12 maršrutu, amžiaus kartelė aukštesnė - jie negalės būti senesni nei 15 metų. Dabar gatvėse yra ir ketvirtį amžiaus "nugyvenusių" autobusų. Visos naujai įsigyjamos priemonės privalės būti žemagrindės, išskyrus mažuosius autobusiukus.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder