Tarptautinėje "High-Tech Expo" parodoje Pekine vietiniai kinų inžinieriai pristatė vadinamojo portalinio, arba pasikeliančio, autobuso TEB (arba "Transit Elevated Bus")projektą.
Jo ypatybė - sugebėjimas važiuoti gatvėmis virš lengvųjų automobilių, panašiai, kaip juda portaliniai kranai uostų krantinėse. Autobusas turi dvi šonines atramas, savotiškas "kojas", kuriomis ir juda. Tiesa, tam reikia gatvėse sumontuotų specialių bėgių.
Lengvieji automobiliai net dviem eismo juostomis telpa po visu autobuso korpusu, tad nei jis mašinoms, nei jos jam netrukdo. Toks sprendimas leidžia sumažinti kamščius didmiesčių gatvėse, tačiau svarbiausia tai, kad nuosavi automobiliai ir viešasis transportas vienas kitam netrukdo, nors ir naudojasi tuo pačiu keliu.
Autobusas, kurį vis dėlto teisingiau būtų vadinti portalinio krano ir tramvajaus "mišrūnu", yra gana talpus - vienu metu juo gali keliauti net 1 200 žmonių.
Keleiviai į saloną patenka naudodamiesi specialia platforma, kuri išlenda autobusui sustojus, ir tada išlipančiųjų saugumui po autobusu neleidžiama judėti automobiliams - jiems kelias užtveriamas užkardu.
Pažymėtina, kad šis projektas nėra tik vizija - realius tokio autobuso bandymus Činhuangdao mieste Rytų Kinijoje, Hebėjaus provincijoje, kūrėjai skelbiasi pradėsiantys jau antroje šių metų pusėje.
Kinų teigimu, TEB skirtos infrastruktūros įrengimas kainuotų 5 kartus pigiau nei metro.
"Autosalone" jau esame rašę apie "Hyperloop" projektą, kurį savo šalyje numatę įgyvendinti amerikiečių inžinieriai. Jo esmė tokia - visa sistema vamzdžių, naudodami suspaustą orą ir žemą slėgį, juda vagonai - keleivinės kapsulės, turinčios elektros turbinas. Pastarosios įsiurbia orą, jį suspaudžia ir nukreipia po kapsulės dugnu taip ją pakeldamos.
Teorinis tokios kapsulės greitis - 1,2 tūkst. kilometrų per valandą.
Kovą Nevadoje buvo atlikti pirmieji "Hyperloop" traukinio, tiksliau, vieno vagono, bandymai. Jam pavyko pasiekti 168 km/h greitį. Iki 100 km/h jis įsibėgėjo per 1 sekundę. Tiesa, tai padaryta atviroje erdvėje, tačiau jau metų pabaigoje bandymams ketinama naudoti vakuuminį vamzdį.
O štai šiomis dienomis projektą vystančios kompanijos "Hyperloop Transportation Technologies" ir "Hyperloop One" pristatė naujo vagono prototipą. Įdomu tai, kad langai jame pakeisti ekranais, rodančiais 3D vaizdus arba keleiviams reikalingą informaciją.
Jau minėta, kad traukinys judėtų uždaru vamzdžiu, tad kelionei paįvairinti tie vaizdai, pavyzdžiui, peizažo, ir reikalingi.
Rašyti komentarą