Vokietija uždraus vidaus degimo variklius

Vokietija uždraus vidaus degimo variklius

Nesibaiminkite - to neatsitiks nei kitais metais, nei po dešimtmečio. Geriausiu atveju automobilių su vidaus degimo varikliais jų gimtinė atsisakys šio amžiaus viduryje.

Šiandien netoli Paryžiaus esančiame Le Buržė oficialiai besibaigianti 21-oji Jungtinių Tautų (JT) klimato kaitos konferencija COP21, prasidėjusi dar lapkričio 30-ąją, gali patekti ir Vokietijos istorijon - jos metu ši šalis pranešė 2050 metais pasistengsianti uždrausti benzininių ir dyzelinių automobilių naudojimą.

Ir gali būti, kad "automobilizuočiausia" Europos tauta bus ne vieniša - tokių pačių priemonių gali imtis ir kitos Transporto priemonių su nuline emisija sąjungos šalys - Didžioji Britanija, Nyderlandai, Norvegija. Taip pat pranešama ir apie kelias šią iniciatyvą palaikančias JAV valstijas - Kaliforniją, Konektikutą, Merilendą, Masačusetsą, Niujorką, Oregoną ir Vermontą, taip pat Kvebeką Kanadoje.

Tokio sprendimo priežastis - siekis visame pasaulyje 40 procentų sumažinti transporto priemonių išmetamų kenksmingų medžiagų kiekį pagerinant ekologinę būklę ir pagaliau sustabdant klimato kaitą.

ZEV ("Zero-emission vehicle", arba nulinės emisijos transporto priemonių) aljansas buvo įkurtas vos prieš tris mėnesius Kalifornijos, Kvebeko bei Nyderlandų iniciatyva. COP21 konferencijos, kurios tikslas - numatyti ir 2020 metais pradėti taikyti klimato pokyčių švelninimo priemones, metu šis aljansas pasipildė dar keliomis šalimis, tarp jų - ir Vokietija.

Tad ar iš tiesų naujausioms dyzelinių ir benzininių motorų technologijoms, sukurtoms vokiečių inžinierių, beliko gyventi vos 35 metus? Pasakyti neįmanoma. 2050-ieji - perdėm tolima ateitis, kad būtų galima spėlioti, kokiomis transporto priemonėmis važinės žmonės. Ypač turint omenyje tai, kad pastaraisiais metais technologijos vystosi tiesiog neįtikimu greičiu.

Tačiau jau dabar kai kurie gamintojai tikina pradedantys siekti panašių į ZEV aljanso deklaruojamus tikslų. Pavyzdžiui, "Toyota" planuoja iki 2050-ųjų visiškai atsisakyti vien tik benzinu varomų modelių ir atsidėti hibridinių bei vandenilinių automobilių vystymui ir gamybai.

Japonų koncerno prognozėmis, jau 2020 m. vandeniliu (arba vadinamaisiais kuro elementais) varomų transporto priemonių per metus bus parduodama apie 30 tūkst., o hibridinių modelių - net 15 mln. Tad esą amžiaus viduryje teršalų kiekis, išmetamas iš ratuotos "Toyota" produkcijos, sumažės net 90 proc.

Apie planus "elektrifikuoti" visus savo modelius pranešė ir BMW - ateityje visi bavarų automobiliai bus tik hibridai ir elektromobiliai.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder