"Volkswagen" nori grįžti į doros kelią

"Volkswagen" nori grįžti į doros kelią

Kol kas dar nėra oficialiai patvirtinta, kiek tiksliai Lietuvos rinkoje parduota "Volkswagen" koncerno modelių su išmetamųjų teršalų reikalavimų neatitinkančiais dyzeliniais varikliais. Vokiečiai tikina pateiksiantys skaičius ir "artimiausiu metu" susisieksiantys su automobilių valdytojais bei pašalinsiantys trūkumus.

Priminsime, kad skandalas kilo Jungtinių Valstijų Aplinkos apsaugos agentūrai EPA (Environment Protection Agency) nustačius, kad tam tikri "Volkswagen" grupės kompanijų automobiliai neatitinka JAV keliamų išmetamųjų teršalų reikalavimų.

Remiantis pirmine informacija, automobiliuose buvo sumontuota tam tikra kompiuterinė įranga, atpažindavusi patikros momentą ir pakeisdavusi realius taršos duomenis į daug mažesnius (net iki 40 kartų) rodiklius, atitinkančius keliamus reikalavimus.

Nustatyta, jog galimos išmetamųjų teršalų manipuliacijos susijusios su "Euro 5" standarto transporto priemonėmis, turinčiomis EA 189 kodo 1,2, 1,6 ir 2 litrų darbo tūrio variklius.

Iš viso, paties Volfsburgo koncerno skaičiavimu, kalbama apie maždaug 11 mln. automobilių, ir ne tik apie "Volkswagen" (tarp jų - šeštosios kartos "Golf", septintosios kartos "Passat", pirmosios kartos "Tiguan" modeliai), bet ir kitų visai grupei priklausančių markių. Manoma, kad minėti varikliai buvo sumontuoti maždaug 700 tūkst. parduotų "Seat" modelių, 1,2 mln. "Škoda" bei 2,1 mln. "Audi" automobilių.

JAV aplinkosaugos agentūra įpareigojo koncerną atšaukti 482 tūkst. lengvųjų "Volkswagen" ir "Audi" automobilių, parduotų šioje šalyje 2009-2015 m. Ten vokiečių koncernui gresia rekordinė automobilių pramonės istorijoje bauda - iki 18 mlrd. dolerių.

Tyrimai pradėti ir atskirose Europos šalyse (pvz., Švedijoje tyrimas siejamas net su galima korupcija), o Belgija, Ispanija, Italija, Nyderlandai ir Šveicarija uždraudė koncerno automobilių su minėtais dyzeliniais motorais pardavimą savo rinkose.

Pareiškimų nepagailėjo ir Europos Komisija - konstatuota, kad dar iki šių metų pabaigos Europos Sąjungoje turi įsigalioti nauja bendra automobilių bandymo sistema, kurios esmė - transporto priemonių testavimas realiomis, o ne laboratorijų sąlygomis, bei apsikeitimas informacija tarp skirtingų šalių ir organizacijų.

Tuo metu Lietuvos institucijos praneša vis dar laukiančios oficialių koncerno duomenų, ir tik tada greičiausiai bus sprendžiama, kokių veiksmų imtis prieš gamintoją - ir ar apskritai jų imtis.

Už motorinių transporto priemonių atitiktį atsakinga Valstybinė kelių transporto inspekcija (VKTI) prie Susisiekimo ministerijos pranešė susisiekusi su Vokietijos atitikties įvertinimo institucija KBA (Kraftfahrt-Bundesamt), kuri sertifikavo "Volkswagen" automobilius Europoje.

Kol kas konstatuota, jog šiuo metu nėra žinoma, kiek tiksliai "suklastotų" transporto priemonių gali būti realizuota Lietuvos rinkoje - koncernas vis dar atlieka skaičiavimus, kad, remiantis VKTI pranešimu, "galėtų artimiausiu metu susisiekti su transporto priemonių valdytojais ir trūkumus pašalinti".

Sprendimą, kaip pašalinti trūkumus, automobilių gamintojas pažadėjo paskelbti spalį. Kas konkrečiai bus daroma, neskelbiama - ar užteks ištaisyti tik programinę įrangą, ar teks įsikišti į mechaninę variklių dalį? Baiminamasi, kad pokyčiai turės įtakos automobilių dinamikai - jei varikliai ims atitikti ekologinius reikalavimus, jie taps silpnesni ir sumažės maksimalus sūkio momentas.

Kol kas pranešama tik tiek, kad padėčiai taisyti vokiečiai skirs 6,5 mlrd. eurų, o kiekviena į "dyzelgeitą" patekusi markė sukurs savo specialias svetaines internete, kur bus skelbiama aktuali informacija. Galų gale vakar paskelbta, jog pirmoji šalis, kurioje trūkumams likviduoti atšaukiami visų minėtų markių modeliai su EA 189 motorais, bus Didžioji Britanija - čia kampanija palies beveik 1,2 mln. automobilių.

O ką daryti tiems žmonėms, kurie "Volkswagen" grupės modelius nusipirko antrinėje rinkoje, t. y. jau naudotus? Atsakymo į šį klausimą kol kas nesiryžta duoti niekas.

INFORMACIJA

"Volkswagen" teigimu, šiuo metu gaminamos ir Europos rinkai tiekiamos "Euro 6" standarto transporto priemonės su dyzeliniais varikliais (kodas EA 288) niekaip nesusijusios su manipuliacijomis išmetamųjų teršalų rezultatais.

BEJE

Žurnalas "Green Car Journal" pranešė iš "Volkswagen" atėmęs "Metų ekologiškiausio automobilio" titulą, kuris šiai kompanijai buvo skirtas 2008 ir 2010 metais už "Volkswagen Jetta TDI" ir "Audi A3 TDI" modelius, turinčius būtent minėtus "suklastotus" EA 189 variklius.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder