Vyrai nebebijo automatinių pavarų dėžių

Vyrai nebebijo automatinių pavarų dėžių

Patogesnio gyvenimo siekimas bei technologijų tobulėjimas padarė savo: Lietuvos vairuotojai, pirkdami naujus automobilius, renkasi modelius su automatine pavarų dėže. Didelė dalis jų - vyrai, anksčiau nė pagalvoti nenorėję apie "automatą".

Lytiniai pavarų dėžės tipo pasirinkimo požymiai dingo, konstatuoja naujų automobilių pardavėjai. Jų teigimu, dabar naujų modelių su automatine pavarų dėže vienodai pageidauja tiek vyrai, tiek moterys.

Dingo baimė

"Anksčiau vyrai buvo kategoriški: tik "mechanika", ir nieko daugiau. Tačiau paskutiniuoju metu įvyko persilaužimas. Yra ne vienas stipriosios lyties atstovas, kuris, prieš tai nusipirkęs automobilį su mechanine pavarų dėže, dabar ateina ir sako: "Suklydau. Norėčiau "automato". Kas pabando automatinę versiją, retai kada grįžta prie mechaninės", - sako bendrovės "Inchcape Motors" atstovas Rolandas Tautvydas, atsakingas už "Mitsubishi" modelių pardavimą Klaipėdoje.

Viena iš priežasčių, jo nuomone, yra pačios technikos tobulėjimas - esą dabar automatinės pavarų dėžės yra pažangesnės, genda daug rečiau, ekonomiškesnės, todėl nebegąsdina ir degalų sąnaudų skirtumas, kurio beveik nebeliko.

Su tuo sutinka ir Edmundas Radavičius, "Toyota" bei "Lexus" modeliais prekiaujančios uostamiesčio bendrovės "Solorina" vadybininkas.

"Automatai" dabar tikrai tobulesni nei buvo anksčiau ir kartais net taupesni už mechanines pavarų dėžes, pavyzdžiui, vadinamasis bepakopis variatorius CVT, kurio vienintelis minusas - 4-5 tūkstančiais litų didesnė kaina nei "mechanikos", - sako jis.

Neturi įgūdžių "mechanikai"

"Taip, automatinės pavarų dėžės geresnės, išspręsti jų patikimumo klausimai, todėl klientai ne taip smarkiai kaip anksčiau bijo galimų gedimų. Ir kartais, pavyzdžiui, užmiestyje, "automatai" vartoja mažiau kuro", - pripažįsta ir bendrovės "Hondera", parduodančios naujus "Honda" modelius, vadovas Rimvydas Skaistaitis.

Tačiau, anot jo, dar vienas automatinių transmisijų populiarėjimo motyvas yra tai, kad net vyrai - ne tik moterys, kaip stereotipiškai manoma iki šiol - nesugeba deramai valdyti mechaninės pavarų dėžės.

"Vyrai nebesigėdija, o kartais ir atvirai sako: "Noriu "automato". Kodėl? Iš tiesų nedaugelis turi gerus važiavimo su mechanine pavarų dėže įgūdžius. Neslėpsiu - neretai per bandymus su klientais įsitikinu, kad net vidutinio amžiaus vyrai nemoka junginėti pavarų, nežino, kad galima stabdyti ne tik pedalais, bet ir pavara", - teigia R. Skaistaitis.

Svarbiausia - patogumas

Tačiau jis pripažįsta, kad viena svarbiausių priežasčių renkantis "automatą" yra komfortas: "Mūsų vairuotojai tampa tingesni ir būti įkinkytais vairavimo procese nori vis mažiau."

"Viskas dėl patogumo. Aišku, Klaipėdoje dar taip nėra, bet pasivažinėjęs po Vilnių ar Rygą labai greitai supranti automatinės pavarų dėžės teikiamus pranašumus. Nuolat nemakaluoti pavarų svirties ir nespaudyti sankabos pedalo didmiesčių sąlygomis yra tiesiog komfortiška", - pritaria Klaipėdos "Audi" centro direktorius Darius Simonavičius.

Jis neslepia net neatsimenantis, kada paskutinį kartą buvo parduotas "Audi" modelis su mechanine pavarų dėže: "Taip, būna, ateina žmogus, kuris sako norintis jausti valdymo malonumą, todėl jam reikia "mechanikos", bet tokių klientų - vienetai."

Ne visi gali pasiūlyti

Šiuo metu visi "Audi" salone stovintys automobiliai - automatiniai, nors Ingolštato koncernas vienodai gamina versijų ir su automatine, ir su mechanine pavarų dėže. Panašiai - su "Volvo" modeliais, stovinčiais "Sostenos" salone, tačiau ne visi gamintojai pirkėjams gali pasiūlyti "automatus".

"Iš 10-ies parduodamų naujų "Volvo" devyni yra su automatine transmisija. O štai su "Renault" modeliais ši proporcija yra atvirkštinė. Tad tendencija tokia - jei perkamas prabangesnis automobilis, sakykime, kainuojantis nuo 150 000 litų, jis beveik visais atvejais yra "automatas", - sako "Sostenos" vadybininkas Vaižgantas Žičkus.

"Priklauso nuo segmento. Mažos ir vidutinės klasės modeliai dažniausiai yra su "mechanika", aukštesnės - su automatine pavarų dėže", - aiškina "Ford" automobilius parduodančio "Inchape Motors" vadybininkas Giedrius Lukas.

Jo kolega Žilvinas Liutika, atsakingas už "Mazda" modelių pardavimą, papildo: "Paprasčiausiai ne visi gamintojai visiems savo modeliams turi automatines versijas."

Neparduodamas visureigis

"Deja, bet taip yra. Juk būna, žmonės nemoka važiuoti su "mechanika". Štai ateina moteris, sako norinti pigesnės, mažos dyzelinės automatinės mašinėlės, o tokių dažnai net nebūna. O jei galime pasiūlyti su "automatu", tenka komplektuoti su didesnio tūrio varikliu, ir automobilis gerokai pabrangsta", - apgailestauja V. Žičkus.

Būna ir atvirkščiai - jau ilgą laiką niekas nenori pirkti "Sostenos" salone stovinčio prabangaus "Range Rover Evoque" modelio, kuriame sumontuota mechaninė transmisija. O ne vienas potencialus pirkėjas, apžiūrėjęs pirmąjį pasaulyje hibridinį modelį su mechanine pavarų dėže "Honda CR-Z", apgailestauja, jog nėra automatinės versijos.

Santykis - skirtingas

Todėl skirtingų markių automobilių salonų atstovų pastebimos tendencijos skiriasi. Pavyzdžiui, kalbinti "Renault", "Ford", "Mazda" modelių pardavėjai teigia, jog modeliai su mechanine pavarų dėže vis dar užima didžiąją dalį parduodamos produkcijos.

"Beveik 100 proc. mūsų parduodamų modelių yra automatiniai", - priešingai tikina "Audi" pardavėjai. Pernai iš visų Klaipėdoje parduotų "Honda" modelių su "automatais" buvo net 86 proc., užpernai - 85 proc.

Dar vienas įdomus niuansas - net 90 proc. didžiųjų "Toyota Land Cruiser" visureigių irgi yra "automatai", nors tarp visų parduodamų "Toyota" modelių automatinės modifikacijos nesiekia nė pusės.

"Didesnėse klasėse - daugiau komforto", - konstatuoja E. Radavičius.

Vyresni - konservatyvūs

Kita pastebima tendencija - "automatus" dažniau renkasi jauni žmonės.

"Tradiciniai pirkėjai - vyresni nei vidutinio amžiaus klientai - domisi tik mechanines pavarų dėžes turinčiais modeliais. Matyt, prie jų įpratę, apie automatines modifikacijas net neklausinėja", - sako Ž. Liutika.

Tą patvirtina ir Mindaugas Dargis, "Opel" ir Chevrolet" modelių pardavimo vadovas iš bendrovės "Armi servisas".

"Jaunesni klientai į automatines pavaras žiūri labai palankiai, nesvarbu, kokios klasės automobilio ieško. O štai vyresni "automatų" prisibijo, kai kurie jų itin kategoriškai pareiškia: "Jokiu būdu", - pastebi jis.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder