Vytautas Butkus: "Teiraukitės meistro nuomonės, o ne kaimyno"

Vytautas Butkus: "Teiraukitės meistro nuomonės, o ne kaimyno"

Vytautą Butkų galima vadinti tikru šviesuliu klaipėdietiškų automobilių servisų pasaulyje - visada paslaugus, visada korektiškas, sugebantis paprastais žodžiais paaiškinti, kas tavo automobiliui blogai. Skirtingai nuo daugelio kitų minėto pasaulio atstovų, mokantis ne vieną tarptautinį žodį ir net žinantis, ką kuris reiškia. Ir turintis puikų humoro jausmą. Toks jis, bendrovės "Solorina" serviso meistras.

Automobiliu V. Butkus sako besinaudojantis dažniau negu mobiliuoju telefonu. Tai ne tik kelionė ryte į darbą ir vakare - namo. Tai - ir galimybė kasdien vairuoti dažnai kelis skirtingo gamintojo, skirtingos klasės, skirtingų modelių ir galios automobilius. Šią galimybę jis vadina išskirtine laime. Ir suprask, žmogau, ironija tai ar ne...

Ką galėtumėte pasakyti apie klaipėdiečius vairuotojus - ar jie rūpinasi savo automobilių technine būkle? - "Autosalonas" paklausė V. Butkaus.

Galiu kalbėti tik už žmones, su kuriais susiduriu darbe ir savo artimoje aplinkoje - kad rūpinasi. Didelė dalis klientų suvokia, kad laiku sutvarkytas gedimas nebeturės naujų pasekmių eksploatuojant automobilį ir leis sutaupyti daugiau nei laukiant, kolei kuris nors mazgas subyrės galutinai.

Vairuotojai tapo sąmoningi

Kaip esate įpratęs žiūrėti į eismą - vairuotojo ar serviso darbuotojo, pastebinčio menkiausius kitų automobilių trūkumus - akimis?

Darbo metu testuojant automobilį iš tiesų klausausi jo garsų, reaguoju į dinamikos pokyčius bei motoro išskirtinumus jam veikiant įvairiais režimais, bandau pastebėti visus nukrypimus nuo normos. Tačiau net ir tuo metu į eismą žvelgiu patyrusio vairuotojo akimis - vairuojant atsipalaiduoti negalima.

Ką tik baigėsi padangų keitimo vajus. Ar sutinkate su skeptikų vertinimais, kad dauguma vairuotojų padangų nesikeistų, jei to nelieptų Kelių eismo taisyklės?

Vienareikšmiškai manau, kad mūsų sąmoningumas tapo tinkamo lygio. Padangos - tai ne papildomos išlaidos, o būtinybė norint vairuoti saugiai ir nebijant susikurti neprognozuojamų situacijų kelyje. Visi vairuojantieji žino - laiku sustojęs tikslą pasieksi greičiausiai.

Ateina šaltasis metų laikas. Kokios yra didžiausios žiemos sezono keliamos problemos mašinų būklei ir ką daryti vairuotojui norint jų išvengti arba bent minimalizuoti? Ir turbūt atskiras ABC yra dyzelinių automobilių savininkams...

Svarbiausia - padangos ir patikimas akumuliatorius. Aktualu yra apšvietimo prietaisai. Reikia paminėti ir tvarkingą šildymo bei ventiliavimo sistemą - langų skaidrumas labai priklauso nuo salone susikaupiančios drėgmės, o ją eliminuoja tinkami oro srautai, geras salono filtras ir sandarios kėbulo detalės.

Automobiliai su dyzeliniais varikliais prieš žiemą reikalauja truputį daugiau dėmesio. Aktualu kuro filtro būklė, tvarkingas akumuliatorius, veikiančios pakaitinimo žvakės ir nestringantis starteris.

Visiems verta nepamiršti pasitikrinti durų spynelių veikimo su raktu mechaniškai. Tai padės išvengti daug nesusipratimų nusėdus akumuliatoriui. Reikia nepamiršti laiku pasikeisti langų skystį į tinkamą žiemai, pasitikrinti atsarginį ratą, buksyravimo detales.

Kurie labiau genda - seni ar nauji

Kai kurie žmonės, ypač garbaus amžiaus, žiemą apskritai nesinaudoja automobiliais. Ar teisingas yra posakis, kad stovinti mašina genda labiau nei ta, kuria važinėjama?

Manymas, kad ilgiau palikus neeksploatuojamą mašiną bus jai geriau, nėra teisingas. Korozija paveikia stabdžių detales - pažeidžiami stabdžių diskai, kyla tikimybė užstrigti kaladėlėms,pasidengia apnašomis stabdžių suportai. Todėl periodiškas pravažiavimas tik sveikintinas. Juolab kad pašildomas motoras. Verta nepamiršti, kad ilgiau paliekant stovėti automobilį elektros varikliukai, jungikliai nuo kondensato ir drėgmės turi polinkį gesti.

Ar sutinkate su nuomone, kad šiuolaikiniai, elektronikos prikimšti automobiliai genda kur kas dažniau už senesnius, labiau "mechanizuotus" modelius?

Laikausi nuomonės, jog patikimas ir pigus automobilis yra ne tas, kuris turi tik vairą bei ratus. Juk prieš pirkdami naują mobilųjį telefoną vargu ar teigiame, kad štai laidinis yra labai patikimas, o naujas kels problemas, nes yra prikimštas elektronikos... Progreso naujovių į automobilių gamybos pramonę įdiegti dalykai užtikrina mašinos patvarumą bei saugumą. Be to, svarbu suvokti, kad šiuolaikiniai automobiliai negenda be pagrindo. Teiginiai apie nepatikimumą dažniausiai nuskamba iš žmonių, nusipirkusių naudotus automobilius ir susiduriančių su įvairiausiomis problemomis, kurios dažniausiai yra nekvalifikuoto remonto pasekmė. Tie, kas sako, kad nauji genda dažniau, galbūt yra nepatenkinti tuo, jog net žibinto lemputę reikia keisti aptarnavimo centre.

Meistras geriau už kaimyną

Sakoma, kad naudoto automobilio pirkimas - loterija. Į ką atkreipti dėmesį turėtų žmogus prieš pirkdamas tokią mašiną turguje ar pagal skelbimą, kad neįsigytų galvos ir piniginės skausmo?

Dėvėtas automobilis visada yra truputis rizikos. Kai kam labai svarbu išorė, o kai kam - pakabos, važiuoklės ir motoro būklė. Receptas paprastas - nebijokite pasitikėti specialistais. Pasitikrinkite ten, kur pasitikite žmonėmis, meistrais, iš jų sužinokite informaciją apie esamą automobilio būklę. Teiraukitės jų nuomonės, ir bus daugiau naudos ir patikimumo nei su kaimynu apžiūrėjus ir nupirkus. Visada geriau sumokėti pinigus už patikrą ir, kilus abejonei, nepirkti nei pirkti ir po to mokėti už nesibaigiančius remontus. Adekvačiai žiūrėkite į ridos parodymus. Ne vien tai apsprendžia, ar automobilis nudėvėtas. Vertinkite visumą.

Kokių keisčiausių prašymų ar pageidavimų esate girdėjęs iš klientų per savo ilgametę patirtį?

Teko susidurti su vairuotoju, kuris prašė mašiną palėtinti, nes lekia per greitai... Na, ir būna atvejų, kai ieškai "bilduko", kuris, anot kliento, jau visą mėnesį kažkur mašinoje barška, o randi energinio gėrimo skardinę po sėdyne...

O ar jūsų asmeninis automobilis dažnai genda?

Teigimas, kad vieni genda ir genda, o kiti stebuklingai metų metus važiuoja be problemų, nėra teisingas. Viskas priklauso nuo to, kaip žmogus prižiūri automobilį. Mano automobilis priklauso tiems, į kuriuos sėdi ir važiuoji.

Apie nekantriojo veidą veidrodėlyje

Klausimas kaip vairuotojui. Ar Klaipėda - patogus miestas vairuotojui? Kas mūsų miesto gatvėse yra padaryta gerai, o kas blogai ir kaip keistumėte?

Klaipėda - labai priimtinas vairuotojui miestas. Čia tikrai neranda didesnių problemų nei patyres, nei naujokas. Skundai kamščiais - tikrai nepagrįsti, nes kelios minutės ryte ar vakare yra duoklė už gyvenimą pajūrio didmiestyje. Savalaikis gatvių pertvarkymas, praplatinimas, nusukimo juostų atsiradimas tik palengvino eismą, ir tie darbai nuolat tęsiami, atsiradus naujiems probleminiams taškams pasirodo informacija apie pradedamą pokyčių planavimą. Manau, kad gatvės ir transporto judėjimo schemos planuojamos žmonių, žinančių besitęsiančios urbanizacijos ir augančių transporto srautų suvaldymo principus. Aš pasitikiu specialistais.

Kas jums užkliūva kitų eismo dalyvių elgesyje?

Skubėjimas. Kad ir kokiame sraute važiuotumei, visada atsiranda bandantis bet kokia kaina aplenkti, įlįsti į vos matomą tarpelį ar prieš šviesoforą užsiimti pirmą starto poziciją... Kitą problema yra nemokėjimas važiuoti susiliejant srautams - kai dvi juostos susiaurėja į vieną. Žirklių taisyklė dar sunkiai suvokiama Klaipėdoje. Na, ir nekantriausieji, kurie, atrodo, pasiryžę tave nustumti nuo kelio - taip jautiesi, kai galinio vaizdo veidrodėlyje matai ne mašinos priekinį bamperį, o į tą veidrodėlį netelpantį vairuotojo veidą.

Karas keliuose - ar turite receptų, kaip jį laimėti?

Priemonės paprastos: tolerancija, taisyklių laikymasis ir viešumas. Deklaratyvūs kovos lozungai ir frazės yra kaip mada - praeina. Lieka žmogus, vairuotojas. Ir kai kiekvienas bus mokomas vairavimo instruktoriaus suvokti, kad yra organiška eismo dalis, kai nebemanys, jog po automobilio stogu yra JO atskiras gyvenimas ar net visas pasaulis su savo tvarka bei taisyklėmis, tuomet galėsime teigti, kad tapome sveikesni, kad visi visur telpame bei spėjame. Nepriklausomai nuo automobilio dydžio, brangumo ir galios. Gal tai utopija, bet juk prekybos centruose vaikščiodami kaktomis tikrai nesidaužome.

ANKETA

Vytautas BUTKUS, UAB "Solorina" techninio aptarnavimo serviso meistras. Amžius - 55 m. Vairuotojo pažymėjimas - nuo 1979 m. Ilgesnį laiką važinėjo vienu "Renault" modeliu, dabar - "Toyota". Didžiausios baudos - už "radarų veikimo tikrinimą": "Gerai, kad tik iki tol, kol supratau, kokios brangios yra tos nuotraukos."

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder