Žiema - palankus metas tapti vairuotoju

Žiema - palankus metas tapti vairuotoju

Nors ši žiema tapo dideliu išbandymu ir nemažą patirtį turintiems vairuotojams, egzaminus būsimiems eismo dalyviams rengiančios valstybinės įmonės "Regitra" Klaipėdos filiale egzaminuojamųjų šią žiemą labai nesumažėjo. Fiksuojama ta pati tendencija kaip ir ankstesniais metais - žmonių atvyksta mažiau tik stipriai pasnigus.

Šiemet laikantieji egzaminus jau susiduria ir su Motorinės transporto priemonės valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo kriterijų bei metodų aprašu, kuriame nurodomos visos galimos klaidos bei vertinimo kriterijai su visomis smulkmenomis.

Žiemą egzaminų bijo

"Regitros" Klaipėdos filialo vadovas Saulius Budinas primena, kad nuo praėjusių metų rugsėjo įsigaliojo tvarka, kad mokyklinių egzaminų pažymėjimai galioja tik metus. Tad visi praėjusių metų pažymėjimai galios iki šių metų rugsėjo. Anksčiau terminas nebuvo ribojamas.

"Patarčiau turintiesiems mokyklinių egzaminų pažymėjimus susizgribti anksčiau, kad spėtų išlaikyti iki rugsėjo. Laiko dar yra, tačiau, kaip jau įprasta, žmonės supuls paskutinėmis dienomis ir vietos laikyti egzaminus gali nebelikti", - perspėjo S. Budinas.

Be to, anot jo, šiuo metu, kaip ir įprasta kasmet, "Regitroje" - laisvesnės dienos. Nuo sausio iki kovo egzaminų laikoma mažiau nei kitais mėnesiais. Egzaminuojamųjų paprastai sumažėja stipriai pasnigus - iš jau užsiregistravusiųjų laikyti vairavimo egzaminą apie 13 proc. taip ir nepasirodo.

"Žiemą žmonės tikriausiai bijo laikyti egzaminą, tačiau praktika rodo, kad išlaikančiųjų iš pirmo karto skaičius labai panašus kaip ir kitu metu. Pasnigus galbūt netgi dar lengviau, nes vairuotojai važiuoja lėčiau, yra dėmesingesni vienas kitam, mažiau pasitaiko egzaminuojamąjį trikdančių manevrų", - sakė S. Budinas.

2010-ieji - naujovių metai

Per praėjusius metus VĮ "Regitra" Klaipėdos filialas įsidiegė ne vieną naujovę.

Elektroninis rašiklis, kuriuo jau kurį laiką naudojasi egzaminuotojai, visą egzamino metu žymimą informaciją iškart perkelia į kompiuterines duomenų bazes. Ateityje, anot S. Budino, visa ši informacija bus susisteminta ir išanalizuota. Tai leis išsiaiškinti, kokios ir kur klaidos dažniausiai daromos, taip pat - kokios būdingos vienos ar kitos vairavimo mokyklos mokiniams.

Kita svarbi naujovė - galimybė užsisakyti vairuotojo pažymėjimą internetu. Tiesa, šiuo patogumu gali naudotis tik tie, kurių nuotraukas bei kitus duomenis "Regitra" jau turi, o medicininės pažymos galiojimas nėra pasibaigęs.

Vairuotojo pažymėjimo pristatymas į namus kainuoja 15 litų. Tai, anot S. Budino, ypač patogu ir naudinga gyvenantiesiems aplinkiniuose miestuose bei miesteliuose.

"Vairuotojas atiduoda seną pažymėjimą ir gauna naują. Mieste šia naujove mažiau naudojasi, bet aplinkinėse gyvenvietėse ji labai populiarėja", - sakė jis.

Susijaudinimo klaidos - ne kritinės

Svarbi šių metų naujovė - nuo sausio įsigaliojęs Motorinės transporto priemonės valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo kriterijų bei metodų aprašas. S. Budinas atkreipia dėmesį, kad iki šio aprašo nėra buvę dokumento, kuriame būtų numatytos visos galimos klaidos bei vertinimo kriterijai su visomis smulkmenomis.

Aprašas padės ir vairavimo mokykloms ruošti būsimuosius vairuotojus, nes šiame dokumente numatyta viskas, ką turi žinoti ir kaip elgtis egzaminuojamasis nuo tos akimirkos, kai atsisėda į transporto priemonę, iki pat egzamino pabaigos.

Detalus vertinimo kriterijų aprašas turėtų padėti išvengti ir nesusipratimų su egzaminuojamaisiais, manančiais, jog buvo neobjektyviai įvertinti.

Be to, pagal šį aprašą pasikeitė ir kai kurių klaidų statusas - anksčiau buvusios kritinės tapo ne tokiomis svarbiomis ir atvirkščiai.


Kritine klaida nebelaikomas susijaudinusio egzaminuojamojo bandymas paleisti automobilio variklį neišjungus sankabos arba netinkama pavara, taip pat mėginimas paleisti jau veikiantį variklį.

"Tokios klaidos - ne nemokėjimas vairuoti, jos padiktuotos išsiblaškymo ir susijaudinimo", - sakė S. Budinas.

Nebereikės baimintis, kad egzaminas bus nutrauktas nepastačius automobilio atbuline eiga į laikino stovėjimo vietą pirmuoju bandymu - leidžiama atbulinę pavarą jungti iki trijų kartų.

Tačiau kritinė klaida nuo šiol bus laikomas važiavimas ilgiau nei penkias sekundes įjungta neutralia pavara.

"Ši kritinė klaida "atėjo" iš C kategorijos vairavimo egzamino. Važiavimas su išjungta pavara ilgai kelia pavojų - transporto priemonė yra mažiau valdoma. Tačiau ši klaida retai pasitaiko", - sakė S. Budinas.

Su minėtu dokumentu ir kita svarbia informacija norintieji gali susipažinti interneto tinklalapyje www.regitra.lt.

Svarstoma atsisakyti maršrutų

Visos šios naujovės neturėtų būti paskutinės - vyksta įvairios diskusijos, kaip dar patobulinti egzaminų eigą. Pasak S. Budino, gali būti, kad šiemet C kategorijos vairavimo egzaminai jau bus filmuojami - ketinama transporto priemonėse sumontuoti vaizdo kameras. Siekiant didesnio objektyvo svarstoma ir galimybė leisti egzamine dalyvauti trečiam asmeniui - instruktoriui, ruošusiam mokinį.

"Gali būti atsisakyta maršrutų. Problema ta, kad nemaža dalis jaunų žmonių, atėjusių laikyti egzamino, sužinoję, kokiu maršrutu jiems teks važiuoti, labai susijaudina ir ima galvoti, kaip jį įveiks. Taip jie nesusikaupia egzaminui aikštelėje, o būtent čia dažniausiai ir neišlaikoma", - sakė S. Budinas.

Atsisakyti maršrutų skatina ir tai, kad kai kurios vairavimo mokyklos moko būsimuosius vairuotojus važiuoti būtent jais, ir pasitaiko netgi kuriozinių situacijų, kai vairuotojo pažymėjimą pasiėmęs žmogus nemoka grįžti namo, nes visada važinėjo tik tam tikromis atkarpomis.

"Nemažoje dalyje Europos šalių laikant vairavimo egzaminą yra pasakomas tik kelionės tikslas, o pats egzaminuojamasis pasirenka, kaip iki jo nuvažiuoti. Galbūt ir pas mus vertėtų taip padaryti", - sakė S. Budinas.

Skaičiai ir faktai

2010 m. "Regitros" Klaipėdos filiale vairavimo teorijos egzaminą laikė 11 381 egzaminuojamasis, o 2009-aisiais - 10 987. Išaugo ir laikančiųjų praktikos egzaminą skaičius - pernai jis siekė 16 439, o užpernai - 15 753. Išlaikiusiųjų teorijos egzaminą dalis praėjusiais metais išlieka tokia pati, kaip ir anksčiau - 65 proc. Tuo tarpu praktikos egzamino rezultatai pernai suprastėjo - iš pirmo karto jį išlaikė tik 39 proc. žmonių (užpernai - 43 proc.).

Teorijos egzaminą vyrai ir moterys laiko vienodai, o praktikos iš pirmo karto išlaiko 42 proc. vyrų ir 34 proc. moterų.

Jau ne vienerius metus iš eilės daugumos - maždaug 75 proc. egzaminuojamųjų - amžius siekia 18-23 metus.

Užpernai ir praėjusiais metais "Regitros" Klaipėdos filiale pakeista daugiau nei po 19 tūkst. vairuotojo pažymėjimų.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder