Alaus lyderių pardavimus augino stiprėjantis "Švyturys" ir eksportas

Alaus lyderių pardavimus augino stiprėjantis "Švyturys" ir eksportas

Naujausiais informacijos tyrimų kompanijos "Nielsen" duomenimis, Lietuvos į butelius išpildyto alaus rinkoje tarp prekinių ženklų ir toliau lyderiauja "Švyturys". Už jo rikiuojasi "Utenos", "Tauro", "Kalnapilio" ir "Volfas Engelman" alaus rūšys.

Lietuvos gėrimų pramonės lyderis "Švyturys-Utenos alus" per 9 šių metų mėnesius lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai alaus ir kitų gėrių pardavimo apimtis padidino 8,5 proc. - iki 149,64 mln. litrų. Augo ir įmonės apyvarta - ji buvo 4,1 proc. didesnė nei tuo pačiu laikotarpiu pernai ir siekė 427 mln. Lt.

"Mūsų kylančius rezultatus daugiausia lėmė didėjančios eksporto apimtys bei auganti "Raudonų plytų" dirbtuvių alaus paklausa. Bendrovė Lietuvoje išlaiko ryškaus lyderio pozicijas alaus rinkoje su beveik 40 procentų rinkos dalimi", - situaciją komentavo "Švyturio-Utenos alaus" generalinis direktorius Rolandas Viršilas.

"Švyturys-Utenos alus" per 9 šių metų mėnesius eksportavo 43,3 mln. litrų alaus ir kitų gėrimų - tai 54 proc. daugiau nei 2013 m. per tą patį laikotarpį.

"Per šiuos metus eksportą į Baltarusiją planuojame padidinti maždaug 2 kartus, į Lenkiją - beveik 2 kartus, daugiau kaip 1,5 karto - į Didžiąją Britaniją. Šiuo metu mūsų gėrimų galima rasti tokiuose prekybos tinkluose kaip "Sosedi", "Evrotorg" Baltarusijoje, taip pat "Auchan", "Real", "Avoska" ar "Semja" Rusijoje", - sako "Švyturio-Utenos alaus" vadovas.

Kita auganti eksporto dalis - garsių pasaulinių alaus prekės ženklų gamyba Europos Sąjungos ir trečiųjų šalių rinkoms.

"Mūsų išvirtos "Carlsberg", "Tuborg", "Skol" ir kitos alaus rūšys keliauja į pagrindines Skandinavijos rinkas, netgi Prancūziją ir Italiją. Tokius užsakymus galima gauti tik turint labai stiprią techninę bazę ir užtikrinant pasaulinę produkto kokybę. Nuosekliomis daugiamilijoninėmis investicijomis mums pavyko tokią bazę sukurti - ir Utenos, ir "Švyturio" daryklose", - teigia R. Viršilas.

Šiuo metu bendrovės produkcija keliauja į 30 valstybių visame pasaulyje. Didžiausios "Švyturio-Utenos alaus" prekių ženklų eksporto rinkos yra Rusija, Didžioji Britanija, Airija, Baltarusija, Lenkija ir Jungtinės Valstijos.

Lietuvos alaus rinka vėl auga

Lietuvos alaus rinka šiemet Europoje išsiskiria savo augimo tempu, bet metai ypač prasti Pietų Europos rinkoms ir Rusijai.

Lietuvos alaus rinka per 9 šių metų mėnesius augo 5,9 proc. ("Nielsen" duomenys), kaimyninės Latvijos kilo 2 proc., o Estijos smuko 0,3 proc., rodo "Carlsberg" grupės duomenys. Didžiausi Europoje rinkų nuosmukiai fiksuojami Bulgarijoje (10,1 proc.), Serbijoje (8 proc.), Rusijoje (6,8 proc.) ir Baltarusijoje (3,9 proc.).

Lietuvos alaus rinka šiemet grįžo į augimo kelią po dvejų metų smukimo, ir, palyginti su 2012-aisais, šiemet per 9 mėn. yra mažesnė vos 2,4 proc. "Nielsen" duomenimis, butelinio alaus Lietuvoje per šių metų 9 mėnesius parduota 5,9 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.

"Puikūs vasaros orai ir aukšta bei toliau auganti paklausa "premium" alui lėmė sėkmingiausią vasaros sezoną aludariams ir alaus rinkai nuo pat 2010 metų", - teigia R. Viršilas.

Anot "Švyturio-Utenos" alaus vadovo, įdomiausios šių metų šalies alaus rinkos tendencijos - kvietinio alaus populiarumo sprogimas (56,1 proc. augimas lyginant su pernai metais), toliau auganti alaus kokteilių paklausa (12,1 proc.). Dviženkliu augimu nustebino ir nealkoholinio alaus pardavimai (13 proc.). "Švyturiui-Utenos alui" palanki ir "craft" alaus populiarėjimo tendencija: dviženkliais skaičiais auga Klaipėdoje gaminamo "Raudonų plytų" alaus rūšių paklausa.

Augo ir vandens kategorija

Karšta vasara ir šiltas ruduo buvo palankūs ir stipriai augino Lietuvos vandens rinką - per 9 mėn. fiksuojamas 8,6 proc. augimas, rodo "Nielsen" duomenys. Giros vartojimas nežymiai mažėjo (-1 proc.).

Sidro kategorija smuko 16,4 proc.

"Sidro kategorija toliau smunka paveikta PET apribojimų ir išaugusių akcizų, tačiau premium produktų, stiklo pakuotėje produktų paklausa išlieka ir net truputį auga", - komentuoja R. Viršilas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder