Augino didieji prekių ženklai ir eksportas

Augino didieji prekių ženklai ir eksportas

Po dvejų metų iš eilės smukimo visa Lietuvos alaus rinka pernai grįžo į augimo kelią.

Lietuvos gėrimų pramonės lyderis "Švyturys-Utenos alus" pranešė per 2014-uosius pardavęs 185,06 mln. litrų alaus - 6,8 proc. daugiau nei 2013 metais. Įmonės apyvarta siekė 490,33 mln. Lt ir buvo 4 proc. didesnė lyginant su 2013-aisiais.

"Mums buvo palankus vartotojų atsigręžimas į "Premium" - aukščiausios kokybės alaus segmentą, kuriame puikiai pasirodė didieji mūsų prekės ženklai "Švyturys" ir "Utenos". Išaugo ir eksportas, kurį per dvejus metus padvigubinome", - sakė "Švyturio-Utenos alaus" generalinis direktorius Rolandas Viršilas.

Jo vadovaujama bendrovė išlaikė lyderio pozicijas Lietuvos alaus rinkoje nepakitusias - įmonės rinkos dalis pernai siekė 40,6 proc. Nepaisant aršios konkurencijos, šalyje "Švyturio" ir "Utenos" alaus prekės ženklai ir toliau užima pirmas dvi perkamiausiųjų pozicijas, rodo rinkos tyrimų bendrovės "Nielsen" duomenys.

Augina mažos parduotuvės

2012 ir 2013 metais smukusi šalies alaus rinka vėl pradėjo augti ir, "Nielsen" duomenimis, pernai šoktelėjo 5,3 proc.

Praėjusiais metais labiausiai augo alaus skardinėse pardavimas. 2014 m. jos sudarė 36,7 proc. visos alaus rinkos (2013 m. - 33,1 proc.). Alaus stikliniuose buteliuose pardavimas sumažėjo iki 18,4 proc. - nuo 23,2 proc. 2013-aisiais. Nežymiai paaugo alaus PET pakuotėje pardavimas - nuo 43,7 iki 44,9 proc.

"Analizuojant rinką matyti, jog alaus rinkos augimo variklis - ne didieji tinklai, o mažos, bet tobulėjančios parduotuvės. Jose per metus fiksuotas 17,5 procento pardavimo augimas", - teigė "Švyturio-Utenos alaus" pardavimų direktorė Aušra Vasiljevienė.

Augant vartotojų perkamajai galiai, pernai toliau didėjo "Premium" alaus paklausa. "Nielsen" duomenimis, 2014 m. alaus pardavimai pagal segmentus rikiavosi taip: 25,3 proc. - "Premium" segmentas, 35,9 proc. - "Mainstream", "Economy" segmentui teko 38,9 proc. rinkos.

"2014 metais galima išskirti kelias įdomias tendencijas - vėl augantį nealkoholinio alaus pardavimą (per metus jis į viršų pakilo 12,8 procento) ir stipriai kylančią "craft" alaus kategoriją (15,7 procento augimas per metus). Matyti, jog vartotojai ieško įdomių, netradicinių alaus rūšių, tą pastebime ir iš savo "Raudonų plytų dirbtuvių" alaus pardavimo", - teigia Aušra Vasiljevienė.

"Bendrai 2015 metams prognozuojame visai šalies alaus rinkai nuosaikų 1,2 procento augimą. Rinkai daugiau augti neleis nuo kovo 1 dienos padidėjęs akcizas. Tačiau situaciją gali pakeisti prekybos tinklų vykdoma kainų mažinimo politika", - teigia R. Viršilas.

Kitos rinkos vystėsi nevienodai

Karšta vasara ir šiltas ruduo 2014 m. buvo palankūs ir stipriai augino vandens bei giros rinkas, o pakelti akcizų tarifai tiesiog nušlavė sidro ir alkoholinių kokteilių kategorijas.

"Nielsen" duomenimis, vandens rinka pernai paaugo beveik 7,6 proc., o giros - 5 proc. Sidro rinka smuko 14,7 proc., alkoholinių kokteilių - net 23,6 proc.

Sidro vartojimas dėl didėjančių akcizų traukiasi, tačiau "Premium" produktų paklausa auga ir toliau - 2014 m. segmentas sudarė 11,7 proc.

"Švyturys-Utenos alus" pernai dar labiau įtvirtino savo lyderystę sidro rinkoje paaugęs 3,6 procentinio punkto, o metų gale perkopė ir 40 proc. ribą. Teigiama, kad viena to priežasčių yra toliau nuosekliai augantis "Somersby" sidro populiarumas bei sėkmingas naujo obuolių skonio produkto paleidimas į rinką gruodį. "Somersby" prekės ženklas užėmė 11,1 proc. rinkos.

"Švyturys-Utenos alus" pernai užėmė antrą vietą vandens rinkoje pagal pardavimo vertę (17,2 proc.).

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder