Baldų gamintojų pažadai tęsiasi pusmetį

Baldų gamintojų pažadai tęsiasi pusmetį

Regis, malonus užsiėmimas rinktis svetainei naujutėlius baldus klaipėdiečių šeimai tapo tikru kantrybės išbandymu. Dar rudens viduryje užsakytą naują baldų komplektą pardavėjai žadėjo pristatyti iki Kalėdų. Tačiau jau kovo pradžia, o baldų svetainėje vis dar nėra. "Berry" atstovai teigia, kad, užsakius baldą, pristatymo terminas siekia nuo 1 iki 4 mėnesių, nors pasitaiko atvejų, kai vėluojama dėl įvairių priežasčių: žmogiškųjų klaidų ar sustojus gamybiniams įrenginiams.

Vėluojant pristatyti baldus, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) ragina raštu kreiptis į pardavėją, o jei per 14 kalendorinių dienų pastarasis nepateikia vartotojui motyvuoto atsakymo arba atsisako vykdyti reikalavimą, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT.

Tikėjosi kokybės dėl aukštesnių kainų

Savo tikrojo vardo ir pavardės viešai skelbti nenorėjęs klaipėdietis, kurį vadinsime Tomu, spalio mėnesį Klaipėdoje veikiančiame baldų salone "Berry" užsisakė svetainės baldų komplektą. Pirkėjui buvo pažadėta, kad dar praėjusių metų gruodžio 20 dieną baldai atkeliaus į jo namus. Tačiau atėjus tai dienai - nei baldų, nei žinių iš pardavėjų.

"Pradėjome patys ieškoti, kurgi mūsų baldai, už kuriuos jau buvome sumokėję pinigus. Iš pardavėjų gavome atsakymą, kad prieš šventes buvo daug užsakymų ir dėl to nespėta jų visų įvykdyti. Taigi baldai atkeliaus tik po mėnesio. Na, ką darysi, nusiraminome ir toliau laukėme baldų. Atėjus sausio 20 dienai - vėl tyla. Vėlgi patys nuvažiavome į parduotuvę pasidomėti, kada gi atvyks žadėta prekė. Pasirodo, baldų salone dar nėra ir jie bus atvežti tik vasario 20 dieną. Tačiau kai tądien vėl nesulaukėme baldų, su žmona pradėjome juoktis - pasiskambinę išgirdome pasiteisinimus, kad baldai geriausiu atveju atkeliaus kovo 5-ąją", - į kuriozinę situaciją patekęs kalbėjo pašnekovas.

Vėliau Tomas pradėjo naršyti internete ir rado nemažai panašių istorijų. Skundų būta ir dėl vėlavimo, ir dėl prastos baldų kokybės.

Rinkomės parduotuvę "Berry", nes manėme, kad tai - viena patikimesnių parduotuvių. Juk ir kainos ten - ne pačios mažiausios. Tačiau nutiko priešingai. Kažkoks nesusipratimas.

Klaipėdietis Tomas

Kalėdos - ant taburečių

Portaluose skundziu.lt, imones.lrytas.lt radome nemažai nusiskundimų dėl abejotinos visoje Lietuvoje veikiančių baldų salono "Berry" paslaugų kokybės.

"Užsisakėme lovą. Užsakant paminėjo, kad lovą gausime laikotarpiu iki dviejų mėnesių, bet jau rašydamas sutartį pardavėjas pridėjo vieną savaitę ir nepaaiškino kodėl. Praėjus sutarties laikotarpiui, gavome SMS, kad lova vėluos porą savaičių. Praėjus dviem mėnesiams ir trims savaitėms, lovos nesulaukėme..." - rašė Ramūnas.

ĮSIMINTINA. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos atkreipė dėmesį, kad skundų dėl baldų tarnyba sulaukiama dažnai. Vien 2017 metų duomenimis, tarnyba ne teismo tvarka išnagrinėjo 342 vartotojų prašymus dėl interjero reikmenų, tarp jų ir baldų. Dažniausiai pirkėjai susiduria su problema, kai prieš perimdami baldus iš pardavėjo arba kurjerio nepastebi defektų. Ausi TCHEm Lamiw asociatyvi nuot

Komentatorius, pasivadinęs Vilku, rašė, kad užsakyto baldų komplekto teko laukti 2 mėnesius, tačiau atvyko ne tas, kurį užsisakė. Tuomet kelias savaites vyko paieškos, būta netgi pasiūlymų "o gal visgi tinka ir šis", ragino palaukti "dar porą mėnesių". "Paguoda, kad pavyko atsiimt pinigus. Ačiū, už Kalėdas ant taburečių", - rašė Vilkas.

Klaipėdietė Daiva praėjusių metų gruodžio pabaigoje skundėsi, jog baldų salone rugsėjo 3 dieną užsisakė spintą ir ji turėjo būti atvežta lapkričio 10 dieną. "Šiandien jau yra gruodžio 28 diena, o spintos dar nėra. Galbūt parduotuvė naudojasi jiems palankia padėtimi, kad baldas žmogui reikalingas, lauks tiek, kiek reikės, ir pinigų neatsiims?" - samprotavo moteris.

Dauguma užsakymų įvykdomi laiku

UAB "Klaipėdos baldų prekyba" ("Berry") rinkodaros vadovė Asta Petrušienė informavo, kad dažniausiai "Berry" salono lankytojai išsirenka baldus, esančius sandėlyje. Tokių baldų iš viso yra apie 800 ir tokius užsakymus parduotuvė įvykdo per 1-7 darbo dienas. Tačiau, pasak jos, yra galimybė užsakyti baldą, pasirenkant norimą modelį, spalvą ar baldo apdailą, tačiau tokio gaminio pristatymo terminas - kur kas ilgesnis.

"Tokiu atveju pasirinkimo galimybės yra labai plačios, baldas yra gaminamas specialiai pagal žmogaus norus, ir tai užtrunka. Tokiais atvejais esame labai priklausomi nuo tiekėjo ir dėl to terminai ilgėja. Dažniausiai su tiekėjais dirbame ne vienerius metus, esame atsirinkę patikimus partnerius, tačiau kartais pasitaiko, kad užsakymai vėluoja dėl įvairių priežasčių: žmogiškųjų klaidų ar sustojus gamybiniams įrenginiams. Užsakant baldą pristatymo terminas svyruoja nuo 1 iki 4 mėnesių", - teigė įmonės atstovė A. Petrušienė.

Pasiteiravus, kaip dažnai pats salonas sulaukia skundų, pašnekovė atsakė, kad jų būna retai. Esą daugiau nei 95 proc. užsakymų įvykdomi per sutartą laiką.

"Visada su pirkėjais stengiamės komunikuoti viso proceso metu, įsigijus baldą. Gavę informaciją dėl baldo pristatymo termino ar galimo jo vėlavimo, iškarto susisiekiame su pirkėju", - skundus apie menką parduotuvės komunikaciją su pirkėjais neigė rinkodaros vadovė.

Ragina kreiptis į Vartotojų teisių tarnybą

Vis dėlto Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė "Vakarų ekspresą" informavo, kad nuo 2016 metų yra gavusi 12 vartotojų prašymų dėl UAB "Klaipėdos baldų prekyba" veiklos.

Tačiau vartotojai kreipėsi dėl įsigytų baldų (sofų, lovų, minkštų baldų, spintos, indaujos) kokybės. Iš jų 5 vartotojų prašymai išspręsti taikiai vartotojų ir bendrovės sutarimu, 5 vartotojų prašymai tarnybos komisijos sprendimu atmesti kaip nepagrįsti ir 2 vartotojų prašymai šiuo metu nagrinėjami.

Civiliniame kodekse nurodyta, kad "sutarties neįvykdymu laikomos bet kokios iš sutarties atsiradusios prievolės neįvykdymas, įskaitant netinkamą įvykdymą ir įvykdymo termino praleidimą". Taip pat įtvirtinta pardavėjo pareiga ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo dienos (jeigu šalys nesusitaria kitaip) pirkėjui pristatyti daiktus. Tuo atveju, jeigu pardavėjas nepagrįstai atsisako juos perduoti, pirkėjas turi teisę atsisakyti vykdyti pirkimo-pardavimo sutartį ir reikalauti atlyginti nuostolius.

Jeigu pardavėjas per nustatytą terminą nepristato prekės, pirmiausia vartotojui reikėtų raštu kreiptis į pardavėją ir išdėstyti savo konkretų reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų nuo vartotojo raštiško kreipimosi gavimo dienos pardavėjas nepateikia vartotojui motyvuoto atsakymo arba atsisako vykdyti vartotojo reikalavimą - vartotojas turi teisę kreiptis į tarnybą.

Giedrė NENARTAVIČIŪTĖ, VVTAT Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja

Gavusi vartotojo skundą, tarnyba visų pirma kreipiasi į pardavėją ir siūlo kilusį ginčą spręsti taikiai. Kitu atveju - per tarnybos nustatytą terminą pardavėjas turi pateikti motyvuotus paaiškinimus, pagrįstus dokumentais.

Jei ginčas kyla dėl baldų kokybės, atliekamas prekės patikrinimas, vėliau priimamas sprendimas.

Skundai dėl baldų - dažni

"Atkreipiame dėmesį, kad vartotojų prašymai dėl baldų pardavėjų veiksmų yra gan dažni. 2017 metų duomenimis, Tarnyba ne teismo tvarka išnagrinėjo 342 vartotojų prašymus dėl interjero reikmenų, tarp jų ir baldų. Dažniausiai vartotojai susidūrė su problema, kai, nepasinaudojus daiktų patikrinimo teise prieš juos perimant iš pardavėjo arba kurjerio ir jau praėjus kuriam laikui nuo daikto perdavimo momento, pastebimi defektai. Tokiu atveju vartotojams kilo sunkumų, siekiant įrodyti, kad daiktas turėjo tam tikrų trūkumų pirkimo-pardavimo metu. Taip pat vartotojai skundėsi dėl nevykdomų baldų gamybos darbų", - teigė G. Nenartavičiūtė.

Siekiant išvengti ginčo su pardavėju, tarnybos atstovai vartotojams pataria prieš priimant prekę ją išpakuoti ir patikrinti, ar prekė nebuvo mechaniškai pažeista. Taip pat būtina išsaugoti prekių pirkimą-pardavimą įrodančius dokumentus, kurie yra reikalingi, norint prekes grąžinti, keisti, remontuoti.

"Neišsaugojus prekės įsigijimo dokumentų, vartotojų reikalavimai tenkinami tik pardavėjui geranoriškai sutikus. Atkreipiame dėmesį, kad vadovaujantis Civilinio kodekso 6.338 straipsnio nuostatomis, vartotojas visais atvejais į pardavėją dėl atsiradusių prekės trūkumų gali kreiptis per dvejų metų laikotarpį (garantija pagal įstatymą)", - informavo G. Nenartavičiūtė.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder