Gali brangti ir maršrutinių taksi bilietai

Gali brangti ir maršrutinių taksi bilietai

Klaipėdoje greitu laiku gali brangti ir maršrutinių autobusiukų bilietai. Mat Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos kolegijos nariai pritarė administracijos siūlymui teikti politikams patvirtinti jų siūlomą metodiką, kuri neišvengiamai brangintų bilietų kainas.

Kolegijos nariams buvo pateikti du variantai, kokia turėtų būti maršrutinių autobusiukų tarifų nustatymų metodika. Patys vežėjai siūlo bilietų kainas nustatyti pagal pateiktus faktinius vežėjų duomenis, savivaldybės administracija siūlo kainą vertinti pagal normatyvinius duomenis.

"Vežėjų siūlymas yra nemotyvuotas, nes jų pateiktais faktiniais duomenimis negalima pasitikėti. Tą galima iliustruoti ir pavyzdžiais, kai vienos bendrovės konkursinėse sąlygose nurodytos pajamos ir išlaidos 2,3 karto skiriasi nei faktinės jų pajamos ir išlaidos", - paakino politikus Ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda.

Artūras Šulcas, pats dalyvavęs ne viename pasitarime su vežėjais, priminė, kad kai kurie jų sutiktų ir su savivaldybės siūloma metodika, tačiau esą juos gąsdina tai, kad  jie turės viešinti savo sąnaudas ir išlaidas.

"Taip jie nenori rodyti, kiek moka savo buhalteriui, kiek išleidžia kurui ir mašinos aptarnavimui. Mūsų siūlomi normatyvai nėra iš piršto laužti. Žinoma, kai reikės pateikti duomenis, kiek išleista alyvos ar dirželio pakeitimui - savikaina išaugs gerokai. Tačiau dabar jau pasitvirtinome metodiką didiesiems autobusams, dėl to pakilo jų bilietų kaina, o maršrutinių autobusų bilietų kaina liko senoji. Skaičiuojant pagal naują metodiką, žinoma, ji turėtų išaugti", - kalbėjo L. Dūda.

"Reikėtų nepamiršti, kad vežėjai, mažindami savikainą, mažina keleivių saugumą", - paakino politikus ir Savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė.
Ji pabrėžė, kad šios metodikos patvirtinimas tikrai nėra tikslas išguiti maršrutinius autobusiukus iš Klaipėdos, tik esą norima pagerinti jų kokybę.

"Mano galva, maršrutiniai autobusiukai turi savo pranašumą - greitesnis susisiekimas. Kol neturime tramvajaus, jie mieste turi važinėti. Ši rinka turi išlikti, bet jai reikia kelti aukštesnius reikalavimus - tai turi būti saugesnės, ekologiškesnės ir tvarkingesnės transporto priemonės, nei yra dabar", - sakė J. Simonavičiūtė.

Nors politikų tarpe būta pasvarstymų, ar administracijos siūloma metodika nėra per daug smulkmeniška ir sudėtinga, vis dėlto politikai Kolegijoje pritarė, kad miesto Tarybai svarstyti būtų teikiamas būtent šis, o ne pačių vežėjų siūlomas variantas.

Keleivių vežimo maršrutiniais taksi tarifai peržiūrimi ne rečiau kaip kartą per metus, atsižvelgiant į Keleivių vežimo būtinųjų sąnaudų ir iš šios veiklos gautų pajamų pokyčius bei sutartyse tarp savivaldybės ir vežėjų numatytus įsipareigojimus.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder