Civilinės aviacijos administracija (CAA), atlikdama skrydžių bendrovės "Star1 Airlines" veiklos priežiūrą, nevisiškai tinkamai vykdė teisės aktų reikalavimus, nesiėmė visų veiksmų oro vežėjo veiklos priežiūrai ir kontrolei užtikrinti. Tai konstatavo susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio pavedimu atlikto CAA veiklos audito komisija.
Per auditą nustatyta, jog oro vežėjo patikrinimus atliekantys inspektoriai neturėjo finansų srities žinių, todėl tikrinimus atliko neišsamiai. Be to, inspektoriai nekaupė finansinių duomenų bei kitos informacijos apie oro vežėją ir jos neanalizavo. CAA taip pat neturėjo oro vežėjų finansinių dokumentų vertinimo metodikos.
Pažeidimu taip pat įvertintas faktas, kad 2010-aisiais oro vežėjo patikrinimus skrydžio metu ir perone CAA atliko vieną kartą per 8 mėnesius. Pagal teisės aktų reikalavimus tai turėjo būti daroma bent kartą per ketvirtį.
Auditoriai atkreipė dėmesį į tai, kad pagal Oro susisiekimo licencijavimo komisijai CAA rugsėjo 27-ąją raštu pateiktas neeilinio patikrinimo išvadas, kuriose nurodyta, kad UAB "Star1 Airlines" turi finansinių sunkumų, dėl kurių vežėjo finansinė padėtis gali prastėti ir kilti pavojus skrydžių saugai, CAA direktorius iš karto nesustabdė oro vežėjo pažymėjimo galiojimo arba nepadarė jame pakeitimų.
Siekiant ištaisyti vidaus audito metu nustatytus trūkumus, CAA direktoriui ministerijos auditoriai rekomendavo sustiprinti vidaus kontrolę vertinant oro vežėjų finansinius dokumentus ir vykdyti aktyvesnį prevencinį darbą prižiūrint oro vežėjų veiklą.
Remdamasi šiomis audito išvadomis Susisiekimo ministerija pagal teisės aktuose numatytas procedūras sudarys komisiją, kuri atliks tarnybinį patikrinimą. Komisija ministrui turės siūlyti, kokią nuobaudą skirti CAA vadovui Kęstučiui Aurylai, jeigu tam bus pagrindas. Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis teigė manąs, jog patikrinimui turėtų pakakti 5 dienų.
"Sankcijos gali būti pačios įvairiausios, visos, kurios yra numatytos Valstybės tarnybos įstatymuose", - į klausimą, ar gali būti nuo užimamų pareigų nušalintas K. Auryla, atsakė E. Masiulis.
Susisiekimo ministras nesižarstė pažadais, kaip anksčiau buvo skelbta, kad dalis "Star1 Airlines" klientų patirtų nuostolių gali būti kompensuota iš valstybės lėšų. Anot E. Masiulio, pirmiausia reikia sulaukti Vilniaus apygardos teismo sprendimo dėl bankroto bylos iškėlimo šiai bendrovei. Ar įsipareigojimų nebegalinčiai vykdyti reguliariųjų skrydžių įmonei UAB "Star1 Airlines" kelti bankroto bylą, teismas svarstė pirmadienį.
E. Masiulis informavo, kad penktadienį su juo susitikę Kinijos skrydžių bendrovės "HNA Group" atstovai parodė dėmesį galimybei investuoti į "Star1 Airlines". Pats E. Masiulis kitą savaitę skrenda į Šanchajų, kur dar kartą susitiks su "HNA Group" verslininkais.
"Yra stambi besidominti Kinijos kompanija "HNA Group", su kurios atstovu mes buvome susitikę praeitą savaitę. Tokį susitikimą planuojame Šanchajuje. Po to, matyt, bus svarstymai ir sprendimai"HNA Group" įmonės valdyboje, po valdybos sprendimo ir bus apsispręsta, ar kinai ateina į Lietuvą, ar ne", - komentavo sakė E. Masiulis.
Rašyti komentarą