JAV kompanija "Klaipėdos naftai" žada tiekti dujas

JAV kompanija "Klaipėdos naftai" žada tiekti dujas

JAV energetikos kompanija "Cheniere" žada tiekti "Klaipėdos naftai" suskystintas gamtines dujas. Tokį ketinimų protokolą trečiadienį Lietuvos ambasadoje Jungtinėse Amerikos Valstijose pasirašė AB "Klaipėdos nafta" ir JAV energetikos kompanija "Cheniere".

Pasak "Klaipėdos naftos" generalinio direktoriaus Roko Masiulio, sutartis su kompanija "Cheniere" sudaro sąlygas pradėti diskusiją dėl gamtinių dujų tiekimo galimybės ir galimos optimaliausios tiekimo struktūros, pagal kurią "Cheniere" ateityje galėtų būti gamtinių dujų tiekėja būsimam Klaipėdoje suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalui. Jo planuojamas pradinis SGD importo pajėgumas sudarys nuo 1,5 iki 2,2 mln. tonų per metus.

"Svarbu pažymėti, jog šiuo metu JAV intensyviai yra išgaunamos skalūninės dujos, jų gavybos kiekiai yra labai dideli bei konkurencingos dujų kainos. Todėl natūralu, jog netolimoje ateityje JAV gali tapti reikšmingu suskystintų gamtinių dujų, kurios gali būti tiekiamos ir į Lietuvą, eksportuotoju, tuo padedant užtikrinti Lietuvos energetinį saugumą bei konkurencingas Lietuvos dujų rinkos kainas", - sakė R. Masiulis.

"Klaipėdos nafta" rytinėje Baltijos jūros pakrantėje įgyvendina pirmą SGD importo terminalo projektą, kurio tikslas - patenkinti Lietuvos dujų poreikius su galimybe tiekti dujas Baltijos regiono kaimynams. Lietuva ketina tapti viena iš pirmųjų Europos Sąjungos šalių, įgyvendinanti Europos Sąjungos Trečiąjį energetikos rinkos reformų teisės aktų paketą, kurio rezultatas būtų laisva ir atvira energetikos rinka, panaši į dabar egzistuojančią JAV. Klaipėdos SGD terminalas vienas kritinių komponentų, galintis padėti atverti energetikos rinką Baltijos jūros rytinėje pakrantėje.

Pagal sutarties sąlygas, "Cheniere" ir "Klaipėdos nafta" derybose aptars įvairius suskystintų dujų tiekimo būdus ir tiekimo struktūrą, o pasiekus abipusiai naudingus susitarimus, būtų pradėtos derybos dėl SGD ilgalaikio tiekimo sutarties sudarymo.

"Klaipėdos nafta" neužšąlančiame Klaipėdos uoste, kuris yra pagrindinis Lietuvos transporto mazgas, jungiantis jūrinius, geležinkelio ir autotransporto maršrutus bei krovinių srautus tarp Rytų ir Vakarų Europos, valdo ir eksploatuoja vieną moderniausių naftos ir naftos produktų terminalų Europoje. Šiuo metu "Klaipėdos nafta" vysto pirmojo SGD importo terminalo Rytų Baltijos jūros pakrantėje projektą, kurio pradinis SGD importo pajėgumas sudarys 1,5-2,2 mln. tonų per metus.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder