Kavinėms ir restoranams už higieną surašys viešus pažymius

Kavinėms ir restoranams už higieną surašys viešus pažymius

Daugėjant higienos pažeidimų viešojo maitinimo įstaigose pagrindinis ginklas prieš nevalyvumą bus jo paviešinimas. Netrukus kiekvienas vartotojas Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) interneto svetainėje galės susirasti, kokiu balu yra įvertinta konkretaus restorano ar kavinės higienos būklė.

Kavinių, restoranų ir užkandinių higienos būklė bus įvertinta balais nuo vieno iki penkių. Kuolu, arba vienu puodeliu vizualiai sistemoje, įvertintos įstaigos higienos būklė yra apibrėžiama kaip nepatenkinama, o penkiais balais bus įvertinta puiki higienos būklė.

VMVT ekspertai nevertins patiekalų skonio ar pateikimo, aptarnavimo kokybės, bet atėję su 37 klausimų sąrašu apžiūrės patalpas, sienas, lubas, grindis, įrangą, technologiją, produktų laikymo sąlygas, jų galiojimo terminus, kitų maisto higienos reikalavimų laikymąsi. Visa tai vyks planinio įstaigų patikrinimo metu.

Kiekvienas šių punktų bus įvertintas balu ir įvestas į sistemą, kuri automatiškai pateiks galutinį rezultatą. Verslininkai turės galimybę per , o praėjus šiam laikotarpiui rezultatas bus skelbiamas internete, kur jį dienų reikšti pretenzijas arba pritarti rezultatui, kurį galės pamatyti visi norintys.

Suteiktas balas galios iki kito planinio patikrinimo, o jeigu įmonei nepasisekė ir gaus žemą balą, tai jos atstovai galės parašyti prašymą, kad būtų įvertinti iš naujo, bet ne anksčiau kaip po 6 mėnesių, aiškino VMVT Maisto skyriaus vedėja Aušra Išarienė.

VMVT Maisto skyriaus vedėjos teigimu, Tarnybos direktoriaus įstatymas dėl naujos tikrinimo tvarkos yra įsigaliojęs nuo lapkričio 1 dienos. Balais ketinama įvertinti daugiau nei 4 tūkstančius šalies restoranų, kavinių ir užkandinių.

Kol kas neplanuojama balais vertinti ligoninių, mokyklų, darželių valgyklų, nors jeigu kuri nors mokykla labai to pageidaus, pasak A. Išarienės, ji galės savanoriškai kreiptis ir paprašyti, kad ir jos valgyklos higienos būklė būtų įvertinta balu, ir jis būtų paskelbtas viešai.

VMVT Maisto skyriaus vedėja paaiškino, kad tokių priemonių imtasi siekiant skatinti atsakingą verslą, ir suteikti vartotojams daugiau informacijos.

"Mes matome, kad per 13 metų bendrų higienos pažeidimų nemažėja, o daugėja. Jų padaugėjo nuo 37 iki 45 proc. ir matome , kad nesistengiama investuoti į patalpas, įrenginius, o vartotojas neturi informacijos apie virtuvę", - pasakojo A. Išarienė. "Šiandien (per spaudos konferenciją - ELTA) pateikėme netgi vaizdų su priskretusia įranga, fritiūrinėmis, pasižiūrėjus į virtuvės vaizdą net šiurpulys krečia, o vartotojui yra ištraukiamos iš tos fritiūrinės bulvytės, atnešamos, ir jis net nieko nenutuokia".

VMVT strategai nusprendė nebelaikyti visos informacijos archyvuose ir paviešinti bent jau bendrą įvertinimą. Taip, pasak A. Išarienės, daro danai ir britai.

VMVT duomenimis, per pastaruosius ketverius metus mūsų šalyje viešojo maitinimo paslaugas teikiančių įmonių padaugėjo beveik 10 procentų. 2012 metais viešojo maitinimo veiklą vykdė beveik 9,2 tūkst. įmonių.

Viena iš skaitlingiausių pagal veiklos sritį ūkio subjektų grupių šiuo metu kelia ir didžiausią susirūpinimą už maisto saugą ir kokybę atsakingiems inspektoriams. Pastarųjų metų vartotojų skundų analizės duomenys rodo, kad kas ketvirtas į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą besikreipiantis vartotojas būna nepatenkintas viešojo maitinimo įmonių higiena, skundžiasi atšalusiais patiekalais, įtartinu jų skoniu, kokybe, šviežumu, porcijų dydžiu.

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos inspektoriai, tikrindami viešojo maitinimo įmones, įvairių pažeidimų nustatė kas antroje įmonėje. Pastaraisiais metais ypač padaugėjo bendrų higienos pažeidimų, jie sudarė apie 30-40 proc. visų patikrinimų metu nustatytų pažeidimų.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder