Komunikacijos agentūros: reklamos rinka atsigauna

Komunikacijos agentūros: reklamos rinka atsigauna

Du trečdaliai apklaustų komunikacijos agentūrų vadovų prognozuoja augsiančias įmonių išlaidas reklamai, ypač finansų, internetinės prekybos bei farmacijos srityse. Tokius duomenis atskleidžia Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos (KOMAA) atlikta narių apklausa.

KOMAA atliktos apklausos duomenimis, 40 proc. komunikacijos agentūrų vadovų šiais metais tikisi, jog įmonių reklamai skiriamų biudžetų dydis turėtų ūgtelti 1-10 proc., penktadalis respondentų prognozuoja 11-30 proc. augimą. Optimistiškiausiai buvo nusiteikę 7 proc. reklamos agentūrų vadovų - jų teigimu, įmonių reklamai skiriami biudžetai didės 31-50 proc.

KOMAA valdybos pirmininko Gintaro Šepučio teigimu, asociacijos tokie skaičiai nenustebino, nes jau kurį laiką pastebima visos šalies ekonomikos atsigavimo požymių.

"Visa tai neįtikėtinai tiksliai atsispindi ir reklamos industrijoje, nes ji kone pirmoji sureaguoja į bet kokius pokyčius. Kaip vos prasidėjus krizei pirmieji pajutome liūdnus įmonių lūkesčius, dabar lygiai taip pat matome, jog Lietuvos įmonės kur kas pozityviau vertina savo ir visos šalies ekonomikos stabilumą", - teigia jis.

Vertindami ekonomikos sferas, kuriose šiais metais labiausiai tikėtinas reklamos biudžetų šuolis, komunikacijos agentūrų vadovai išskyrė finansų, prekybos automobiliais, internetinės prekybos bei farmacijos sritis.

Finansų sferą (draudimas, bankai) pasirinko net 60 proc. visų respondentų, nedaug atsiliko ir prekyba automobiliais bei internetinė prekyba, kurias paminėjo daugiau nei pusė (53 proc.) visų apklaustų komunikacijos agentūrų vadovų. Atitinkamai 47 proc. apklaustųjų pareiškė manantys, jog reklamos biudžetai taip pat turėtų augti ir farmacijos srityje.

Šiek tiek mažiau - trečdalis - respondentų tarp potencialiausių industrijų paminėjo informacines technologijas, o 27 proc. KOMAA narių manymu, reklamos biudžetai turėtų augti prekybos tinklų, oro linijų bei keleivių pervežimo, kasdienio vartojimo prekių, telekomunikacijų srityse.

Prognozuodami galimus pokyčius komunikacijos agentūrų viduje, respondentai taip pat išreiškė pozityvią nuomonę ir dėl darbuotojų skaičiaus kitimo. Net 53 proc. apklaustų komunikacijos agentūrų vadovų teigimu, darbuotojų skaičius jų įmonėse turėtų augti. Didžioji dalis (40 proc.) respondentų prognozuoja iki dešimtadalio sieksiantį darbuotojų augimą, o 13 proc. respondentų tikisi dar didesnio - 11-30 proc. - darbuotojų skaičiaus padidėjimo.

KOMAA atliktoje apklausoje dalyvavo 15 iš 22 agentūrų vadovų, priklausančių Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijai.

Šiuo metu KOMAA Lietuvoje vienija 22 komunikacijos, kūrybines ir žiniasklaidos planavimo paslaugas teikiančias įmones.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder