Laivų remontininkai imasi naujų darbų

Laivų remontininkai imasi naujų darbų

Laivų savininkai pastaraisiais metais vis daugiau dėmesio skiria ekologijai, tad modernizuojant laivus daugiau darbo atsiranda ir uostamiestyje laivų remontu užsiimančiai bendrovei "Vakarų laivų remontas". Remontininkai jau susitarė su Olandijos bendrove dėl 5 laivų modernizavimo.

Sutarimas dėl laivų modernizavimo buvo pasirašytas su olandų kompanija "Spliethoff". Kiekviename iš 5 laivų bus įrengti išmetamųjų dujų valymo įrenginiai, vadinamieji skruberiai (angl. scrubber), kurių paskirtis - sumažinti sieros junginių išmetimą į atmosferą.

Šiuo laikotarpiu vis didesnis dėmesys yra skiriamas ekologijai, stengiamasi tausoti gamtą, visur, o kartu pačiu ir laivyboje, skleisti kuo mažiau teršalų.

Įmonei "Vakarų laivų remontas" tokio tipo projektas yra naujas ir ilgai siektas. Iki šiol Lietuvoje išmetamųjų dujų valymo įrangos įrengimo darbai dar nebuvo atlikti. Į procesą įsilieja net kelios AB Vakarų laivų gamyklos įmonių grupei priklausančios įmonės.

UAB Vakarų Baltijos laivų statykla stato papildomą vadinamąjį falškaminą kaminą būsimai išmetamųjų dujų įrangai įstatyti, kuris vėliau bus užkeliamas ant laivo. UAB "Vakarų vamzdynų sistemos" tiesia vamzdynus, kuriais tekės dujos, surenka visą įrangą ir ją įstato į falškaminą. BLRT "Era" Klaipėdos filialas AS rūpinasi elektros instaliacijos darbais. UAB "Baltic Premator Klaipėda" atlieka kamino smėliavimo ir dažymo darbus, o UAB "Vakarų krova" rūpinasi kamino transportavimo bei kėlimo darbais, t. y. jo perplukdymu iš UAB Vakarų Baltijos laivų statyklos teritorijos į UAB Klaipėdos konteinerių terminalo teritoriją, kur su kranu falškaminas bus užkeltas ant laivo, laikinai sutvirtintas suvirinimo būdu ir grąžintas į AB Vakarų laivų gamyklos teritorijoje esantį doką galutiniams išmetamųjų dujų įrenginio montavimo darbams pabaigti.

Visus darbus prižiūri ir galutinai projektą užbaigs bei užsakovui perduos UAB "Vakarų laivų remontas". Minėtos modernizacijos laukia penki laivai: du lenkiškos statybos ir trys japoniškos, atitinkamai 165 m ir 185 m ilgio. Pirmasis laivas, atplaukęs spalio pirmomis dienomis, jau modernizuotas ir atiduotas užsakovui. Kiekvienam laivui pertvarkyti skiriama 18 dienų, į šį laikotarpį įeina ne tik išmetamųjų dujų įrangos įrengimo darbai, bet ir einamasis laivo klasės remontas (angl. special survey), kuris yra privalomas atlikti kas penkeri metai. Šis terminas yra įspūdingai trumpas ir didžioji dalis laivų remonto įmonių neįstengtų "įsitekti" į šį terminą.

Kartais tokio pobūdžio modernizacija trunka net kelis mėnesius, dėl ko patiriami nuostoliai. Minėto dokinio remonto metu lygiagrečiai bus vykdomi ir laivo triumų paviršiaus smėliavimo bei dažymo darbai naudojant specialią užsakovo ir UAB "Baltic Premator Klaipėda" vakuuminę smėliavimo įrangą, kuri leis išvengti dulkių bei kenksmingų medžiagų sklidimo į orą, sykiu prisidedant prie gamtos tausojimo.

Iš esmės tai naujas, sudėtingas, tačiau kartu ir labai įdomus projektas. Terminai yra trumpi, tačiau, gerai užsirekomendavus, tikimasi sulaukti dar daugiau tokio tipo užsakymų ateityje.

Olandai - nuolatiniai partneriai

Užsakovas, įmonė "Spliethoff", iš viso savo laivyne turi apie 200 laivų. Iš šio kiekio per 2015 metus į "Vakarų laivų remonto" darbuotojų rankas pateko net 9 skirtingų serijų laivai įvairiems remonto darbams: 5 laivai A serijos, 2 laivai E serijos, 1 laivas S serijos ir 1 F serijos laivas. Būsimieji 5 laivai, kuriems planuojama modernizacija, t. y. išmetamųjų dujų įrangos montavimo darbai, priklauso S Serijai, vadinamajai didžiųjų laivų grupei.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder