Reklamai internete bus išleista daugiau, nei spaudoje

Reklamai internete bus išleista daugiau, nei spaudoje

Nepriklausoma žiniasklaidos komunikacijų agentūra Carat prognozuoja užtikrintą reklamos išlaidų augimą šiems ir 2013 metams.

Taip pat pažymima, kad pasaulinės investicijos į komunikaciją internete pirmą kartą viršys išlaidas spaudoje. Šios ir kitos pasaulinės reklamos išlaidų tendencijos yra skelbiamos agentūros pateiktose prognozėse 2013 metams, kurios buvo sudarytos remiantis patikslintais 2011 ir 2012 metų reklamos išlaidų duomenimis.

Nors 2013 metais nevyks jokių pasaulinio lygio įvykių, kurie paprastai „sužadina“ reklamos žiniasklaidoje rinką, tačiau Carat duomenys rodo užtikrintą 5.8% augimą 2013 metais. Būtent šiais metais visos pagrindinės pasaulio rinkos vėl galės džiaugtis teigiamais reklamos išlaidų pokyčiais ir atsigavimu. Duomenys taip pat rodo, kad pirmą kartą pasaulinės investicijos į reklamą skaitmeninėje žiniasklaidoje viršys išlaidas spaudoje. Vis didesnė auditorijos dalis dominantį turinį ir informaciją randa internete, o paskui auditoriją migruoja ir reklamos investicijos.

Teigiamos 2013 metų augimo prognozės remiasi reklamos rinkos atsigavimu 2011 metais ir pozityviais 2012 metų lūkesčiais. Carat prognozuoja stabilų pasaulinių reklamos išlaidų augimą 2012 metais, kuris sieks 6%. Augimą paskatins JAV prezidento rinkimai, Olimpinės žaidynės ir UEFA Europos futbolo čempionatas.

Tačiau reikia pastebėti, kad reklamos rinkos augimas nebus tolygus visuose pasaulio regionuose. Centrinės ir Rytų Europos, Azijos šalių bei Pietų Amerikos rinkų augimas gerokai pralenks pasaulines tendencijas. Tačiau Vakarų Europos šalys iš recesijos atsigauna žymiai lėčiau. Panašios nuosaikaus atsigavimo tendencijos yra stebimos ir Baltijos šalių rinkose. Bendras Baltijos šalių 2011 metų reklamos išlaidų augimas žymiai viršijo Vakarų Europos vidurkį ir sudarė 6%, Lietuvoje – 5%. Tačiau šiems, 2012 metams, specialistai prognozuoja nuosaikesnį 2.6% išlaidų augimą Lietuvoje. Nors „problematiškos“ Euro zonos kontekste šios prognozės atrodo pakankamai optimistiškos, tačiau tokie vystymosi tempai dar negreitai sugrąžins reklamos rinką į prieš-recesinį lygį.

 

Kasmetinis augimas, % (pagal dabartines kainas)

 

2011

2012

2013

PASAULINIS

 4.9 (5.0)

6.0 (6.0)

5.8

ŠIAURĖS AMERIKA

3.9 (3.2)

5.0 (5.5)

4.3

JAV

3.8 (3.1)

4.9 (5.4)

4.2

KANADA

6.1 (6.1)

5.4 (6.6)

6.1

VAKARŲ EUROPA

0.9 (2.3)

1.5 (3.0)

2.2

JK

2.1 (2.0)

4.0 (5.1)

3.4

VOKIETIJA

0.5 (1.8)

1.2 (0.8)

2.0

PRANCŪZIJA

2.6 (2.6)

1.5 (2.5)

1.9

ITALIJA

-3.2 (-0.5)

1.2 (1.6)

1.0

ISPANIJA

-6.8 (-2.9)

-4.7 (1.9)

1.6

CENTRINĖ IR RYTŲ EUROPA

11.2 (10.1)

9.5 (11.6)

9.0

RUSIJA

20.6 (16.9)

15.2 (16.4)

12.8

AZIJA

7.2 (7.1)

8.7 (6.9)

8.6

AUSTRALIJA

1.0 (4.8)

2.9 (4.9)

2.7

KINIJA

15.4 (14.8)

14.7 (11.8)

14.6

JAPONIJA

-2.9 (-2.9)

3.0 (-2.2)

0.7

PIETŲ AMERIKA

10.8 (13.0)

10.7 (12.9)

8.2

BRAZILIJA

8.1 (12.0)

10.5 (13.1)

8.0

 

Skliausteliuose nurodytos 2011 rugpjūčio mėn. prognozės

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder