Renkantis vaistus, lietuviams svarbiausia - prekės ženklas

Renkantis vaistus, lietuviams svarbiausia - prekės ženklas

Lietuvos gyventojai didžiausią dėmesį skiria ne vaisto kainai ar jo natūralumui. Svarbiausias kriterijus, į kurį pirmiausiai atkreipiamas dėmesys renkantis nereceptinius vaistus nuo skausmo – prekės ženklas.

Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas vartotojų tyrimas, kurio metu buvo analizuojami vaistų nuo skausmo pasirinkimo kriterijai, informuojama pranešime spaudai.

Iš visų skausmą malšinančių vaistų savybių, darančių įtaką pasirinkimui, didžiausią dalį arba 31 proc. pasirinkimo lemia vaistų prekės ženklas. Antroje vietoje, renkantis minėtos grupės vaistus, Lietuvos vartotojams yra svarbi kaina – ji lemia 16 proc. pasirinkimo. Tablečių skaičius pakuotėje taip pat yra svarbus veiksnys – jis sudaro 12 proc. pasirinkimo. Šiuo atveju išsiskiria dvi pagrindinės vartotojų grupės: tie, kurie ieško didesnės pakuotės, o kiti mieliau rinktųsi 1-2 tablečių pakuotę konkrečiam atvejui, kai reikia numalšinti skausmą.

„Mūsų tyrimas atskleidė, kad dauguma mūsų šalies vartotojų yra atsargūs ir pirmenybę teikia gerai žinomiems prekių ženklams. Įdomu ir tai, kad į labiausiai vaistų pasirinkimą lemiančių savybių trejetuką nepatenka savybės, susijusios su vaisto poveikiu ar sudėtimi. Tik 9 proc. apsisprendimo procese nulemia tai, kaip greitai pradeda veikti vaistas, o – 5 proc. natūralūs komponentai vaisto sudėtyje“, – teigė TNS LT projektų vadovė Vilma Jėckaitė.

Analizuojant vartotojų prioritetus, paaiškėjo, kad rinkdamiesi jie retai atkreiptų dėmesį į tai, ar be pagrindinės veikliosios medžiagos vaisto nuo skausmo sudėtyje yra papildomų natūralios, augalinės kilmės priedų, kurie gali būti naudingi organizmui. Tiesa, kai kuriems vartotojų segmentams ši savybė padidina motyvaciją rinktis vaistus nuo skausmo. Tai moterys, vidutinio amžiaus vartotojai bei šeimos su vaikais.

Tyrimas atliktas tiesioginės apklausos būdu, o jame dalyvavo 260 vaistų nuo skausmo vartotojų. Apklausa atlikta 2012 metų lapkritį. Vaisto savybių svarbai matuoti buvo taikoma „Conjoint“ analizė, kuri leidžia įvertinti, kokios produkto savybės daro didžiausią įtaka pasirinkimui. 

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder