Rimantas Sinkevičius nemano, kad sulauks metro Lietuvos miestuose
Vyriausybė trečiadienį posėdyje pritarė, bet pasiūlė Seimui taisyti socialdemokrato Artūro Skardžiaus ir kitų Seimo narių siūlytą įstatymą dėl metro idėjos plėtojimo Lietuvos savivaldybėse. Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius teigė, kad įstatyme trūksta konkretumo, nėra numatomi finansavimo šaltiniai.
"Manau, kad mano amžiuje aš tiek ilgai negyvensiu", - paklaustas apie metro idėjos įgyvendinimą atsakė 64 metų amžiaus R. Sinkevičius.
Ministras Seimo narių siūlymuose pasigedo konkretumo.
"35 Seimo nariai sudarė darbo grupę, tai jau turbūt antras jeigu ne trečias "užėjimas" su tuo pačiu įstatymu, ir nebe pirmoje kadencijoje. Negali neatsižvelgti į Seimo narių keliamas idėjas. Visumoje, pačiam įstatymui, kaip idėjai, galima turbūt pritarti, bet jo konkretizavimui Susisiekimo ministerija mato eilę trūkumų. Bene 17 pastabų, kiek pamenu, kur siūlome tobulinti. Tame įstatyme neatrasi konkretumo, kad būtų skirtas finansavimas, kad būtų valstybės įsipareigojimai", - teigė R. Sinkevičius.
Pasak ministro, įstatymo projekte akcentuojama, kad tai - municipalinio transporto rūšis, dėl kurios turi apsispręsti miesto ar rajono valdžia.
"Reikia skaičiuoti pinigus, kiek reikia investuoti, kada tas atsipirks ir kiek kainuos bilietas, norint metro važiuoti. Kol kas aš skeptiškas dėl šio teisės akto praktinio įgyvendinimo. Kaip teisės aktas, kaip idėja, jis galėtų būti", - sakė R. Sinkevičius.
Vyriausybės nutarimą parengusios Susisiekimo ministerijos manymu, įstatyme derėtų aiškiai apibrėžti, kokia transporto rūšimi būtų laikomas metropolitenas, tikslinti nuostatas dėl projekto pripažinimo valstybei svarbiu ekonominiu projektu. Kadangi keleivių vežimas yra savivaldybių funkcija, siūloma ir atsisakyti galimybės perduoti valstybei projektų vykdymą.
Ministerija taip pat siūlo nustatyti maksimalią galimą koncesijos sutarties trukmę bei apibrėžti, kad tuomet, kai įgyvendinant koncesiją dalyvauja valstybė, turtas perduodamas valstybės nuosavybėn, o jei dalyvauja savivaldybė - jos nuosavybėn.
Dar 2014-ųjų metų vasarą Seimas buvo priėmęs Metropoliteno koncesijos įstatymą, bet tąkart Prezidentūra seimūnų priimtą įstatymą vetavo, o atmesti veto pritrūko penkių balsų. Metropoliteno įgyvendinimo įstatymo projektas parengtas atsižvelgiant į Prezidentūros dekrete išdėstytas pastabas ir rekomendacijas, teigiama pranešime spaudai.
Įstatymas paskirstys funkcijas ir atsakomybes tarp valstybės, savivaldybės ir investuotojo. Savivaldybei pareiškus norą statyti metro, Vyriausybė privalės organizuoti tokio projekto įgyvendinimą, patikint projekto finansavimą, įgyvendinimą ir įrengtos metro sistemos eksploataciją verslo struktūrom pagal koncesijos sutartį. Jai pasibaigus, metro infrastruktūra būtų perduota valstybei.
Įstatymo projekte numatyta, kad metro būtų statomas už privačias lėšas. Tai leistų pritraukti milijardus eurų siekiančias investicijas. Pirmoji 8 kilometrų ilgio metro linijos atkarpa nuo Pilaitės iki miesto centro kainuotų apie 300 mln. eurų. Jos statybos truktų 4 metus.
Rašyti komentarą