Iniciatoriai atkreipia dėmesį į tai, kad, 2012 metais liberalizavus transporto kodeksą ir panaikinus licencijas, leidimai taksi išduodami neterminuotam laikotarpiui. Savivaldybės privalo juos išduoti net jei mieste viršijamas maksimalus taksi automobilių skaičius ar taksi automobilis yra išoriškai netvarkingas. Tokia situacija anaiptol nepadeda stiprinti tvarkos miesto ar rajono savivaldybėse.
"Šiuo metu taksi versle įsivyravusi visiška netvarka. Siūlome grąžinti nuostatas, leisti savivaldybėms pačioms nustatyti taksi apipavidalinimą, leidimų galiojimų terminą ir maksimalų naudojamų automobilių skaičių bei amžių", - teigė Kauno meras Andrius Kupčinskas.
Galiojantys teisės aktai, reglamentuojantys keleivių vežimą taksi, savivaldybėms nesuteikia teisės nustatyti didesnių ekologinių, saugumo ar kitokių reikalavimų automobiliams, vienodo apipavidalinimo. Visa tai nustato Kelių transporto kodeksas ar susisiekimo ministro įsakymais patvirtinti teisės aktai.
Didžiųjų miestų merų susitikime pristatytoje iniciatyvoje siūloma suteikti teisę leidimus išduodančioms savivaldybėms pačioms nustatyti leidimo galiojimo terminą, papildomus reikalavimus automobiliams, lengvojo automobilio taksi apipavidalinimui. Tai iš esmės pagerintų taksi teikiamų paslaugų kokybę, taip pat gerintų ir aplinkos apsaugą, didintų eismo dalyvių saugumą, išlaikytų vienodą taksi apipavidalinimo stilių, gerintų miesto įvaizdį ir sumažintų nelegalių vežėjų skaičių.
Kauno miesto savivaldybės pranešime teigiama, jog šiuo metu, norint verstis keleivių vežimo lengvaisiais automobiliais taksi veikla, vežėjui užtenka turėti lengvąjį automobilį, kuris atitinka Susisiekimo ministerijos nustatytus reikalavimus. Automobilis turi būti su taksi valstybinio numerio ženklu, turėti galiojančią techninės apžiūros rezultatų kortelę ir būti apdraustas. Jeigu vežėjas atitinka visus šiuos reikalavimus, savivaldybė privalo išduoti leidimą ir negali panaikinti jo galiojimo, net jeigu vežėjas nuolat daro pažeidimus.
Rašyti komentarą