„Pažymėtina, jog suskystintųjų gamtinių dujų infrastruktūra nuolat tobulinama ir yra viena saugiausių industrijos šakų pasaulyje bei pati technologija saugi tiek aplinkai, tiek žmonėms. Tačiau, kad tai būtų ne tik deklaratyvus pasakymas - privalome laive-saugykloje sumontuoti ir eksploatuoti tik tokius laivo įrenginius, kurie pagaminti yra išbandomi ir kuriems suteikiami sertifikatai“, - sakė AB „Klaipėdos nafta“ SGD terminalo direktorius Rolandas Zukas.
Šiuo metu testuojami technologiniai laivo-saugyklos elementai – dujinimo šilumokaičiai.
Kaip pasakojo R.Zukas, dujinimo šilumokaičiai tai talpa, į kurią aukštame slėgyje patenka dujos. Kaip ir daugelis aukšto slėgio talpų, jos gaminamos pagal specialią technologiją iš didelio atsparumo nerūdijančio plieno ir titano lydinio. Kiekvienas šilumokaitis išbandomas stebint sertifikuotiems inspektoriams. Hidraulinio bandymo slėgis siekia 300 bar (atmosferų). Šiuo stiprumo išbandymo metu neturi atsirasti vandens prasisunkimo, nesikeisti šilumokaičio forma ar atsirasti kitokių defektų. Visi duomenys fiksuojami dokumentuose.
Laivo-saugyklos statybos pradžia numatyta jau šio mėnesio pabaigoje, kuomet bus pradėti plieno pjovimo darbai, tačiau paraleliai vykdoma laivo technologinių sistemų gamyba bei šių sistemų testavimas. Laive-saugykloje šie įrenginiai skystas dujas vers į dujinę būseną, todėl tai yra vieni svarbiausių technologinių įrenginių laive.
Sutartis dėl suskystintųjų gamtinių dujų plaukiojančio laivo-saugyklos su dujinimo įrenginiu pagaminimo buvo sudaryta tarp AB „Klaipėdos nafta“ ir Norvegijos bendrovės „Höegh LNG“. Laivas-saugykla statomas laivų statykloje „Hyundai Heavy Industries“ Pietų Korėjoje. Tiekėjas pateiks laivą, teiks priežiūros ir operavimo paslaugas, užtikrins kompetentingą laivo įgulą.
Valstybei priklauso 72,32 proc. „Klaipėdos naftos“ akcijų.
Rašyti komentarą