Už nesąžiningą komercinę veiklą UAB "D Service" skirta 4000 eurų bauda

Už nesąžiningą komercinę veiklą UAB "D Service" skirta 4000 eurų bauda

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pagal gautus 9 vartotojų prašymus atliko tyrimą ir išnagrinėjo bylą dėl UAB „D Service" veiklos, galimai pažeidžiančios Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatas. Už įstatymo pažeidimą bendrovei skirta 4000 eurų baudą.

Vartotojos savo prašymuose dažniausiai nurodė, kad jos asmeniškai buvo pakviestos nemokamoms grožio procedūroms į UAB „D Service" grožio ir sveikatinimo saloną „Golden Touch" Vilniuje, nurodant, kad nemokamą procedūrą padovanojo draugė arba vartotoja procedūrą gavo draugės dėka. Vartotojų teigimu, salono darbuotojai visą grožio procedūros atlikimo laiką primygtinai ragino pirkti brangų kosmetikos rinkinį, nurodydavo, kad kaip priedą vartotojos gaus dovanų nemokamų procedūrų, diagnostikų, treniruočių, kvietimų į organizuojamus renginius. Pateikdami pasiūlymus UAB „D Service" atstovai nurodydavo, kad kosmetikos rinkiniui taikomas specialus akcijos pasiūlymas, nes ne akcijos metu jis neva kainuoja dukart brangiau ir ragindavo nedelsiant sudaryti pirkimo-pardavimo sutartį. Kadangi net ir tariamos akcijos metu siūlomas produktas kainavo brangiai, neturinčioms pakankamai pinigų vartotojoms vietoje buvo siūloma sudaryti vartojimo kredito sutartis. Į Tarnybą besikreipusios vartotojos teigė, kad jos nebuvo supažindintos su vartojimo kredito sąlygomis, neturėdavo laiko pagalvoti ir apsispręsti, sutartys buvo sudarytos panaudojant pernelyg didelę įtaką bei psichologinį spaudimą ir nurodė, kad nori grąžinti kosmetikos rinkinius ir nutraukti vartojimo kredito sutartis.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, atlikdama UAB „D Service" galimai nesąžiningos veiklos tyrimą nustatė, kad bendrovė leidimą - higienos pasą užsiimti grožio paslaugų veikla (plaukų priežiūros paslaugomis ir veido priežiūros paslaugomis) gavo tik 2015 m. lapkričio 18 d., t.y. jau po prašymus pateikusių vartotojų apsilankymo grožio ir sveikatinimo centre „Golden Touch". Nors iki tol bendrovė neturėjo teisės atliki jokių veido ar plaukų procedūrų ir verstis grožio paslaugų bei medicinos paslaugų veikla, vartotojoms buvo sudaromas įspūdis, kad jos atvyksta į teisėtai veikiantį grožio saloną, kuriame dirba grožio paslaugų ar medicinos specialistai. Bendrovės darbuotojai, atlikę plaukų arba veido odos diagnostiką, įtikinėjo, kad vartotojų plaukų ar veido odos būklė yra labai prasta, ir dar nepabaigę kosmetinių procedūrų įkalbinėjo jas įsigyti kosmetinius rinkinius.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, įvertinusi visą UAB „D Service" veiklos modelį, konstatavo, kad vartotojų atžvilgiu bendrovė vykdė agresyvią veiklą, kuri labai apribojo arba galėjo apriboti vidutinio vartotojo pasirinkimo laisvę arba elgesį produkto atžvilgiu ir vidutinis vartotojas buvo skatinamas priimti tokį sprendimą dėl sandorio, kurio jis kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmęs.

„Golden Touch" prekės ženklo savininkė UAB „D service" sako, kad VVTAT sprendimas yra skubotas, bet skatinantis tobulinti veiklą. Kreiptis į teismą bendrovė nežada, nors su tarnybos sprendimu ir nesutinka.

Pasak UAB „D service" teisininko Eriko Bartaševičiaus, nors įmonės veikla yra sėkminga, patirta tam tikrų sunkumų, kurie sprendžiami klientų ir bendrovės labui. Visų 9 klienčių prašymai nutraukti kosmetikos pirkimo ir pardavimo sutartis su UAB „D service" buvo patenkinti dar iki VVTAT pradedant tyrimą.

„VVTAT sprendimą dėl nesąžiningos komercinės veiklos vertiname kaip galimybę tobulinti savo veiklą ir bendravimą su klientais. Verslas yra dinamiškas ir greitai prisitaikantis, o kontroliuojančios institucijos, prieš bausdamos verslininkus, galėtų padėti geriau suprasti, kaip praktiškai veikia tam tikri įstatymai. Visiems žinoma tiesa, kad teorija dažnai skiriasi nuo praktikos, todėl pavyzdžiai iš praktikos, patarimai labai svarbūs, norint išvengti nesusipratimų tarp verslo atstovų ir vartotojų. Tai įvertindami, esame nusiteikę bendradarbiauti su VVTAT, siekdami kuo operatyviau ir efektyviau spręsti vartotojams aktualius klausimus", - sako E. Bartaševičius. Jis taip pat pažymi, kad įmonė ir toliau investuos į darbuotojų kvalifikacijos kėlimą, klientų aptarnavimą bei nuolatinį kokybės gerinimą.

Įmonė šiuo metu nesvarsto galimybės kreiptis į teismą, tačiau priims visus reikalingus sprendimus ir priemones, siekdama sustiprinti bendrovės vardą bei klientų pasitikėjimą.

Bendrovės atstovas E.Bartaševičius pabrėžia, kad VVTAT sprendimas skirti baudą yra skubotas, ir įmonės vadovybė su juo nesutinka. Jo teigimu, bendrovė iškart reagavo į VVTAT pateiktas rekomendacijas ir padarė reikalingus pakeitimus, kad įmonės klientams nekiltų pagrindo abejoti dėl teikiamos informacijos ir paslaugų kokybės bei darbuotojų kompetencijos.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder