Lenkijos vežėjams idėja surengti ilgalaikę tarptautinę degalų nepirkimo akciją kilo po nesėkmingos vienadienės akcijos, kai vairuotojai buvo raginami degalų arba išvis nepirkti, arba pirkti labai mažai.
Išplatintame pranešime pateikiamas pasiūlymas iki metų pabaigos nieko nepirkti iš didžiausių pardavimo tinklų - "Statoil" ir "Baltic Petroleum".
Anot organizatorių, jei, praradę milijonus klientų, kainas sumažins didieji degalų verslo rykliai, tai padaryti esą bus priverstos ir mažesnės įmonės.
Organizatoriai savo išplatintame pranešime teigia, jog jų tikslas degalų kainas grąžinti į normalų lygį - apie 3 litus už litrą.
"Tereikia žmonių aktyvumo. Pradžioje pranešimą apie akciją išsiuntėme 30 žmonių. Jei kiekvienas iš jų jį išplatintų dar dešimčiai - jau būtų 300. Jei šie žmonės paskleistų žinią dar dešimčiai - skaičiai taptų įspūdingi. Greitai pranešimas pasiektų 3 mln. žmonių. Jei visi bendru susitarimu iškęstume pusmetį - degalai tikrai nekainuotų beveik 5 litų", - svarstoma pranešime.
Nepaisant to, jog pranešimas internete sklinda itin greitai, o vairuotojai interneto komentaruose gana vieningai komentuoja, jog prie tokios akcijos mielai prisidėtų, "Statoil" atstovai Lietuvoje "Vakarų ekspresui" sakė, kad būtų sunku tikėtis permainų.
"Šis atvejis tik parodė, jog yra poreikis šviesti visuomenę apie tai, kas sudaro degalų kainą. Kaina susideda iš maždaug 53 procentų mokesčių, 40 procentų produkto kainos bei maždaug 7-8 procentų mažmeninio pelno, kuris dar skirstomas darbo užmokesčiui, remontui, įvairioms priemonėms ir panašiai. Vargu ar šiuo metu įmanoma tikėtis, jog akcizai ar produkto kaina sumažės, nes visgi yra ir įsipareigojimai pasiekti Europos Sąjungos minimalų akcizo lygį", - sakė degalinių tinklo Lietuvoje Rinkodaros departamento direktorė Daiva Jokšienė.
KOVA PASMERKTA? Degalų pardavėjai tikina, kad jokios galimos vairuotojų akcijos degalų kainoms įtakos neturės ir negali turėti.
Redakcijos archyvo nuotr.
Rašyti komentarą