Tyrimų bendrovės RAIT duomenimis, pastarąjį mėnesį, palyginti su rugsėju, padidėjo ir žmonių, manančių, kad jų materialinė padėtis per artimiausius tris mėnesius blogės (atitinkamai 37 ir 34 proc.).
RAIT valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė teigia, jog Vartotojų nuotaikos indekso nedidelį kritimą galėjo paveikti žmonių reakcijos į nuolatinius pranešimus bei diskusijas apie maisto produktų, ypač miltų bei pieno, kainų kilimą, Lietuvos žmonių emigraciją, taip pat prasidėjęs šildymo sezonas, kuris automatiškai didina žmonių išlaidas.
"Lygindami šių metų spalio mėnesio ir 2009 metų spalio mėnesio vartotojų nuotaikas, matome, kad šiuo metu situacija daug geresnė, vartotojų lūkesčiai bei nuotaikos daug teigiamesnės ir optimistiškesnės. Pernai spalio mėnesį VNI buvo -28 proc.", - sakė I. Nausėdienė.
Tyrimų bendrovės duomenimis, paskutinį kartą žymesnis VNI pakilimas buvo liepos mėnesį, kai jis siekė -14 proc.
Neigiamas rodiklis atspindi, jog tuo metu vartotojų, situaciją vertinančių neigiamai, buvo atitinkamu procentiniu skaičiumi daugiau nei teigiamai nusiteikusių žmonių.
Optimistiškiausios nuotaikos pastebimos tarp jaunesnių (15-34 m.) gyventojų, tarp aukštąjį išsimokslinimą įgijusių bei didesnes nei vidutines pajamas (daugiau nei 800 litų vienam šeimos nariui per mėnesį) turinčių gyventojų, taip pat tarp įmonių vadovų, savininkų ir specialistų.
Pesimistiškiausi išlieka pensininkai, bedarbiai bei kaimo vietovių gyventojai.
Nuo 2009 m. skaičiuojamas Vartotojų nuotaikos indeksas matuoja vartotojų gyvenimo kokybės, materialinės padėties bei vartojimo pokyčius. Šis indeksas atskleidžia ne tik tai, kaip pasikeitė vartotojų padėtis, elgsena, bet ir kokie jų ateities lūkesčiai.
Rašyti komentarą