Iš visų šalies regionų verslumu labiausiai išsiskiria Vilniaus ir Alytaus regionai. "Swedbank" duomenimis, Alytuje pernai 1000 gyventojų atiteko 5,6 naujai įkurtos įmonės. Pagal šį rodiklį Alytus nusileidžia tik sostinei - Vilniuje 2011 metais 1000 gyventojų teko 12,2 įregistruotos įmonės.
Pasak "Swedbank" Smulkaus verslo aptarnavimo departamento direktoriaus Sigito Žutauto, Vilniaus lyderystė šioje srityje nestebina, o Alytaus pirmavimas prieš didesnius miestus išsiskiria.
"Nors Alytuje nėra universitetų, o gyventojų skaičius kasmet mažėja, alytiškiai verslumu lenkia gerokai didesnes Kauno, Klaipėdos ir kitas apskritis, kurių infrastruktūra naujam verslui yra palankesnė. Išskirtinai dideliam alytiškių verslumui įtakos gali turėti ir regiono geografinė padėtis. Artima Lenkijos ir Baltarusijos kaimynystė skatina kurti su užsienio prekyba ir paslaugomis susijusius verslus, sudaro patogias sąlygas būti tarpininku tarp Lietuvos ir užsienio rinkų bei produkcijos, orientuotis į vietos ir užsienio turizmui skirtas paslaugas", - sako S. Žutautas.
"Swedbank" ekspertai skaičiuoja, kad per pastaruosius dvejus metus pusė Lietuvoje įkurto verslo buvo įregistruota Vilniuje, 16,5 proc. - Kaune, 10 proc. - Klaipėdoje. "Akivaizdu, kad didžioji dalis naujų įmonių yra kuriamos pagrindiniuose šalies miestuose, o ypač - sostinėje, kurioje koncentruojasi dauguma šalies verslo įmonių. Pradedantiesiems verslininkams didmiesčiuose lengviau įsitvirtinti, megzti verslo plėtojimui reikalingus ryšius ir paprasčiau atrasti paklausą teikiamoms prekėms ar paslaugoms", - teigia "Swedbank" Smulkaus verslo aptarnavimo departamento direktorius.
"Swedbank" duomenimis, visoje Lietuvoje daugiausiai naujų įmonių įkuria 25-34 metų amžiaus žmonės. Jie sudaro daugiau nei 40 procentų visų 2010-2011 m. pradėjusiųjų savo verslą. S. Žutauto teigimu, tokia tendencija nestebina - ji rodo, kad dažniausiai savo verslą ima kurti mokslus pabaigęs jaunimas, prieš tai patirties įgijęs kitose įmonėse.
"Didžiausiuose miestuose jaunų verslininkų dalis dažniausiai būna kiek didesnė nei šalies vidurkis - Vilniuje jaunesnių nei 35 m. įkurtos įmonės sudarė 55 proc. visų 2010-2011 m. užregistruotų bendrovių. Tokią situaciją lemia labiau išvystyta miestų infrastruktūra, aukštųjų mokyklų susitelkimas, didesnė rinka. Didmiesčiuose taip pat yra ir daugiau įmonių, iš kurių patirties semiasi jaunieji verslininkai", - komentuoja S. Žutautas.
Lietuvos regionai skiriasi ir verslą steigiančių žmonių amžiumi. Alytaus pradedantieji verslininkai yra vidutiniškai jaunesni nei šalies vidurkis - beveik 60 proc. Alytuje praėjusiais metais įregistruotų įmonių įkūrė jaunesni nei 34 metų žmonės. Tuo metu Kaune aktyviai įmones kuria ir 45-50 metų verslininkai, kurie sudaro rimtą atsvarą 25-34 metų jaunimui.
Pradedantieji verslininkai Lietuvoje dažniausiai imasi didmeninės ir mažmeninės prekybos bei įvairių transporto priemonių remonto verslo - šioje srityje veikia kas ketvirta 2011 m. įkurta įmonė. Taip pat didelė dalis (15 proc.) įmonių buvo įsteigtos teikti aptarnavimo paslaugas.
Pasak S. Žutauto, kuriamos įmonės veiklos sritį dažnai lemia regiono geografinė padėtis. „Pastebime, kad Šiaulių ir Kauno apskrityse, kurios išsiskiria derlingomis žemėmis, yra palankesnės sąlygos žemdirbystei ir susijusioms veikloms vystyti. Todėl jose dažniau nei kituose šalies miestuose yra steigiamos su žemės ūkiu susijusios įmonės. O dėl išvystyto susisiekimo tarp Klaipėdos, Kauno ir Vilniaus steigiamos transporto, logistikos ir saugos įmonės", - teigia S. Žutautas.
Rašyti komentarą