Internetiniai žaidimai: būdas užsidirbti ar priklausomybė?
Internete šimtų tūkstančių žaidėjų žaidžiami žaidimai kai kuriose šalyse jau yra tapę kone nacionaliniu sportu, kuriamos profesionalių e. sportininkų lygos, jie turi savo palaikymo komandas, būrius gerbėjų. Turbūt geriausiu tokio pamišimo dėl virtualaus sporto pavyzdžių gali būti Pietų Korėja, didžiulės e. sportininkų bendruomenės yra ir Kinijoje, Amerikoje, Europoje. Pasaulyje, o dabar jau ir Lietuvoje, rengiami populiariausių internetinių žaidimų čempionatai, kurių priziniai fondai kartais - stulbinamai dideli.
Elektroninis sportas
Klaipėdietis Karolis, įvairius žaidimus internete nuolat žaidžiantis nuo paauglystės, t. y. apie dešimtmetį, pasakojo, kad žaidžia savo malonumui, tačiau ne kartą buvo gavęs pasiūlymų iš šio pomėgio užsidirbti.
Prasimanyti pinigų iš žaidimų bandoma įvairiai - pardavinėjami aukštą ar patį aukščiausią žaidimo lygį pasiekę žaidėjų profiliai, už mokestį patyrę žaidėjai moko pradedančiuosius, o norintieji greitai pakilti į aukštumas moka pinigus už tai, kad geri žaidėjai žaistų naudodamiesi jų profiliu. Tačiau tai jau yra nelegalu.
Karolis pasakojo, kad pardavinėti profilius ne itin apsimoka - pasiekti aukščiausią lygį užtrunka išties ilgai. Be to, kainą, pasak žaidėjo, reguliuoja ne tik pasiektas lygis - vertinama, kiek žaidėjas sukaupęs veikėjų, kiek yra įvairių kosmetinių priedų, gaunamų už pasiekimus.
"Tokie žaidimai kaip "League of Legends" turi savo profesionalias lygas Europoje, Amerikoje, Kinijoje, Korėjoje ir kitose vietose. Ten rodomos transliacijos, komandos turi savo trenerius, analitikus, tai pat vedėjai ir analitikai komentuoja vykstančias "rungtynes", nemažai buvusių profesionalių žaidėjų yra tarp analitikų ir komentatorių, tad už tai ateityje galima gauti pinigus.
Varžybos, ypač didesni čempionatai, rengiami didelėse arenose, pavyzdžiui, pasaulio čempionatas 2015 metais Pietų Korėjoje vyko futbolo stadione. Tad jei sugebi patekti į komandą, kuri žaidžia tose lygose, gauni algą iš komandos, iš "League or Legends" organizacijos. Šios komandos turi daug rėmėjų ir pagal tavo žaidimo lygį gali pasiūlyti atitinkamas sumas, atitinkamą privatų rėmimą. Šiuo aspektu profesionalai, žaidžiantys tokiose komandose, niekuo nesiskiria nuo profesionalų, žaidžiančių sporto komandose, tad šie žaidimai dar vadinami elektroniniu sportu", - aiškino žaidėjas.
Pasak Karolio, įspūdingi ir geriausių pasaulio e. sportininkų laimėjimai.
"Pavyzdžiui, žaidime DOTA visus metus renkamas prizinis fondas ir pasaulio čempionate surenkama per 34 milijonus dolerių, tad finalo nugalėtojai gauna pasidalinti apie 8 milijonus dolerių. Taip pat didelę dalį užsidirba žmonės per vaizdo filmukų portalą "YouTube". Kai kurie tiesiog žaidžia bet ką ir save filmuoja, o dėl savo šarmo būna labai žiūrimi ir taip uždirba nemenkus pinigus. Vienas švedas 2010-aisiais pradėjo filmuoti save, žaidžiantį siaubo žaidimus, ir šiuo metu yra geriausiai apmokamas "YouTube" autorius, kuris pernai uždirbo net 12 milijonų dolerių", - pasakojo 25-erių žaidėjas.
Rašyti komentarą