Paieškos sistemų optimizavimo nauda
Paieškos sistemų optimizavimas, dažniausiai vadinamas SEO (angl. Search Engine Optimization), yra laikomas vienas svarbiausių rinkodaros aspektų. Jo paskirtis – optimizuoti svetainę taip, kad ji galėtų pasiekti aukštesnį reitingą atvaizduojamuose paieškos sistemų rezultatuose ir sulaukti daugiau organinio (nemokamo) srauto. Be išaugusio klientų skaičiaus ir pelno augimo, SEO optimizacija, priešingai nei įvairių reklamos formų užsakymai, taip pat leidžia džiaugtis ilgalaikiu rezultatu. Paprastai, svetainės optimizaciją užtenka atlikti tik vieną kartą, o vėliau pasiektus rezultatus lieka tik palaikyti ir tobulinti. Žinoma, kokybiška internetinių svetainių optimizacija reikalauja nemažai laiko ir pastangų, tačiau gauti rezultatai gali garantuoti jūsų verslui sėkmę. Taigi, kaip tinkamai atlikti SEO optimizaciją savo svetainei?
Paieškos sistemų optimizavimo procesai
SEO paslaugos jūsų verslui: https://seopartneriai.lt/
Pirmiausia, pravartu žinoti, kad paieškos sistemų optimizacija susideda iš dviejų pagrindinių dalių: vidinės ir išorinės svetainės optimizacijos. Vidinis SEO optimizavimas reikalingas tam, kad paieškų sistemų robotai lengviau suprastų, kas dedasi jūsų svetainėje ir užtikrintų aukštesnę poziciją atvaizduotuose rezultatuose. Tuo tarpu išorinė optimizacija skirta puslapio kitose internetinėse svetainėse bei socialiniuose tinkluose žinomumo didinimui, autoriteto kūrimui. Abi šios dalys yra labai svarbios, todėl kiekvienai jų vertėtų skirti pakankamai dėmesio.
Vidinis SEO optimizavimas
Vidinio SEO optimizavimo metu, svarbu pažvelgti į svetainę kliento akimis ir sutvarkyti ją taip, kad ji būtų aiški, lengvai naviguojama, o puslapio lankytojai joje gautų jiems reikiamos informacijos ir norėtų ar kartą grįžti. Įprastai tai apima kelis elementus: svetainės turinį, struktūrą ir HTML. Pirmiausia, kad jūsų puslapis būtų reitinguojamas aukščiausiai, svarbu tinkamai pritaikyti raktinius žodžius, t. y. naudoti tuos žodžius, kuriuos naudojant interneto vartotojams jūsų svetainė būtų randama lengvai. Taip pat būtina užtikrinti vidinių tekstų kokybę, pateikti skirtingų rūšių turinį (tekstą, nuotraukas, vaizdo medžiagą), nuolat atnaujinti informaciją, kad publikuojama medžiaga atitiktų aktualiausias temas.
Nuotraukos šaltinis: unsplash.com
Nors kokybiškas turinys yra neatsiejama sėkmingos svetainės dalis, ne ką mažiau svarbi ir puslapio struktūra. „Google“ paieškos sistemos standartus atitinkantis puslapis ne tik garantuoja gerą vartotojų patirtį, bet ir teigiamą poveikį tinklapio pozicijai. Šiuolaikiškas ir profesionalus interneto tinklalapis turi užtikrinti, kad vartotojai galėtų patogiai ir greitai naršyti svetainėje tiek kompiuteriu tiek telefonu ar kitu įrenginiu, o visi joje esantys elementai būtų lengvai suprantami ir atvaizduojami prisitaikant prie mažesnių ekranų. Taigi, pasirūpinkite, kad ne tik klientai, bet ir paieškos sistemos galėtų lengvai naršyti ir indeksuoti jūsų tinklapyje esančius elementus, turinį.
HTML – tai kalba, kuri apibūdina puslapio struktūrą naršyklei. Šiame etape svarbu daug dėmesio skirti, tikslinių „meta“ duomenų kūrimui ir pateikimui taip, kad vidinės nuorodos atitiktų teksto temą. Pavyzdžiui, www.pavyzdys.lt/123 yra per sudėtinga ir nesuprantama nuoroda, tačiau www.pavyzdys.lt/seo leidžia apsilankiusiam paieškos robotui suprasti, kad svetainės turinys yra susijęs su SEO optimizavimo tema. Tas pats galioja ir su antraštėmis - jose turi būti naudojami tiksliniai ir aktualiausi raktažodžiai. Tačiau nepersistenkite - svetainė neturi būti ,,prikimšta’’ tikslinių raktažodžių, pagal kuriuos norite būti randami - išlaikykite šių proporcingumą ir tvarką.
Išorinis SEO optimizavimas
Skirtingai nei vidinė tinklapio optimizacija, išorinis SEO kuria tinklapio reputaciją už svetainės ribų ir turi būti atliekamas nuolat. „Google“ ir kitos paieškų sistemos seka žmonių dalinimąsi jūsų produktu, paslauga ar turiniu, todėl kuo daugiau kokybiškų, išorinių svetainės nuorodų iš kitų puslapių turite, tuo geriau svetainė reitinguojama, padidėja jos galimybės pasiekti aukštą poziciją paieškų sistemų rezultatuose. Tačiau nepamirškite, kad svarbiausia yra ne nuorodų kiekybė, bet kokybė, todėl būkite apdairūs, venkite blogos reputacijos puslapių, o svarbiausia, nepirkite nuorodų, nes taip galite ne tik pakenkti savo svetainės reitingui, bet ir sulaukti nuobaudos.
Nuotraukos šaltinis: unsplash.com
Taigi, norėdami įgyti vertingų nuorodų, kurkite kokybišką turinį, talpinkite jį panašia veikla užsiimančiose, gerai žinomose svetainėse, naujienų portaluose, kurios ne tik pritrauktų tikslinę auditoriją, bet ir padidintų jūsų svetainės žinomumą, užtikrintų aukštą reputaciją. Žinoma, pravartu sekti ir konkurentų pokyčius. Sekdami jų nuorodas galite atrasti galimybių, kurių patys dar nepastebėjote arba neišnaudojote.
Pabaigai
Vis dėlto, efektyvus paieškos sistemų optimizavimas bus tik tuo atveju, kai bus tinkamai atliktas tiek vidinis, tiek išorinis SEO. Ir nors tai nėra lengvas ir trumpas procesas, tačiau pastangos ilgainiui atsiperka su kaupu. Tinkamai atliktas SEO garantuoja jūsų svetainei didesnį lankomumą, žinomumą, patikimumą, padeda suformuoti teigiamą įvaizdį, pelnyti palankų ne tik potencialių ir esamų klientų, bet ir paieškos sistemų vertinimą ir, žinoma, užtikrina didėjančius pardavimus. Taigi, nepraleiskite progos aplenkti konkurentus ir paversti savo verslą rinkos lyderiu.
Rašyti komentarą