Kaip įgyvendinti ES „žaliąsias“ ambicijas: daugiau degalų iš atsinaujinančių išteklių

Kaip įgyvendinti ES „žaliąsias“ ambicijas: daugiau degalų iš atsinaujinančių išteklių

Nepriklausomo tyrimo rezultatai parodė, kad jei Europos Sąjungos (ES) šalys padidintų benzine naudojimo bioetanolio kiekį iki 20 proc., ES pavyktų reikšmingai sumažinti šiltnamio dujų emisijas transporto sektoriuje, pagerinti oro kokybę ir priartėti prie ambicingų kovos su klimato kaita tikslų.

ES valstybėse į benziną privaloma įmaišyti dalį iš grūdų gaminamo bioetanolio. Didžiausią dalį – 10 proc. bioetanolio – į benziną įmaišoma devyniose ES šalyse. Šių metų spalio mėnesį iki 10 proc. etanolio benzine kartelę kilstelėjo Olandija, o nuo 2020 metų į „10 proc. klubą“ rengiasi įstoti Slovakija, Vengrija ir Lietuva.

Atsinaujinančios energetikos konsultacijų bendrovės „E4tech” naujausia studija atskleidė, kad ES turėtų pradėti diskusijas dėl 20 proc. etanolio benzine naudojimo. Tyrėjų atlikti skaičiavimai parodė, kad padidinus etanolio kiekį benzine sumažėtų ES priklausomybė nuo naftos industrijos bei būtų artėjama prie ambicingo ES tikslo – gerokai sumažinti į aplinką išmetamo anglies dvideginio kiekį.

Įvertino galimus scenarijus

Tyrime „E4tech” įvertino galimą etanolio pasiūlą ir paklausą 2030 metais ir apskaičiavo keletą galimų variantų – 20 proc. etanolio benzine scenarijų ir dalinį scenarijų, kai degaluose naudojamas 10 proc. ir 20 proc. etanolio. Pasak tyrimo autorių, degalai su etanoliu vidutiniškai užtikrina 71 proc. mažesnes šiltnamio dujų emisijas nei mineraliniai degalai. Benzine naudojant daugiau etanolio, šis rodiklis dar labiau išaugtų. 

„Europai sumažinti emisijas transporto sektoriuje dabar yra svarbiau nei bet kada, o iš atsinaujinančių išteklių gaminamas etanolis yra vienas iš geriausių sprendimų. ES šalys galėtų sparčiai pereiti nuo 10 proc. iki 20 proc. etanolio ribos benzine – šiuo metu niekas tam netrukdo. Jau dabar Europos politikos formuotojai, reguliuojančios institucijos, biodegalų gamintojai ir perdirbėjai ir automobilių gamintojai turėtų kartu ieškoti sprendimo, kuris teiktų realią naudą aplinkai ir Europos ekonomikai“, - pabrėžė asociacijos „ePURE“ generalinis sekretorius Emmanuel Desplechin.

Lietuva nevykdo įsipareigojimų

Pasak Biodegalų asociacijos prezidento Mindaugo Palijansko,  Lietuva rizikuoja neįvykdyti ES prisiimtų įsipareigojimų padidinti atsinaujinančių išteklių naudojimą transporto sektoriuje bei sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį degaluose.

Lietuva per šiuos metus nespės pasiekti užsibrėžtų rodiklių, todėl už ES direktyvų nevykdymą gali tekti mokėti didžiules baudas. Vienintelis efektyvus kelias didinti atsinaujinančių išteklių naudojimą transporto sektoriuje – biodegalų dalies didinimas degaluose.

„Palaikome iniciatyvas skatinti biodegalų naudojimą transporto sektoriuje – tokiu būdu ne tik prisidedame prie oro taršos problemos sprendimo, bet skatiname vietos ekonomikos, o ypač žemės ūkio sektoriaus, plėtrą. Pavyzdžiui, bioetanolio gamyba Lietuvoje sukuria vertės grandinę, į kurią įtraukiami grūdų augintojai, gamintojai, tyrimus vykdantys mokslininkai, didesnes biudžeto pajamas gaunanti valstybė“,  - pabrėžė Biodegalų asociacijos vadovas.

Lietuvoje bioetanolį gamina vienintelė bendrovė, Pasvalyje įsikūrusi UAB „Kurana“. Lietuvoje pagamintas bioetanolis į atmosferą išskiria 72 proc. mažiau anglies dvideginio nei mineraliniai degalai.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder