Reklama 2020 metais: „COOL“ kultūros palydėtuvės

Reklama 2020 metais: „COOL“ kultūros palydėtuvės

Z. Froido aprašytu Edipo kompleksu pagrįsta reklamos filosofija „Vartok tik tai, kas geriausia ir kuo didesniais kiekiais, kitaip būsi nevykėliu“, nebeveikia. O ja paremta „Cool“ kultūra skaičiuoja paskutines savo gyvenimo akimirkas.

„Reklamos kūrėjai, sekantys naujausias tendencijas ir besidomintys vartotojų elgsenos pokyčiais, renkasi naujus maršrutus. Vartotojas keičiasi, todėl ir reklama sparčiai evoliucionuoja, standartiniai žinutės formavimo būdai, klasikiniai sprendimai veiks vis mažiau“, -  sako reklamos agentūros „Stand Up“ vadovė Inesa Budginė.

„Ant bangos“ – humanistinė psichologija

Nebeliks visiems „teisingų“ automobilių, gražiausių mados kūrinių, geidžiamiausių batelių, efektyviausio kremo, skaniausio mėsainio. Žmonės, o ypač naujoji vartotojų karta, per metus vien internete susidurianti su 2 zetabaitų dydžio informaciniu srautu, atsirinks tai, kas skirta konkrečiai kiekvienam iš jų. Juk neįmanoma suvirškinti bendrojo informacijos srauto, atitinkančio 36 metų nepertraukiamos trukmės HD kokybės filmo žiūrėjimą.

Statistiniai duomenys byloja, kad vidutiniškai vartotoją per dieną pasiekia 4-10 tūkstančių įvairių reklaminių pranešimų. Kurie iš jų bus pastebėti 2020 metais?

Pasaulis kalba apie pokyčius, kurie jau apčiuopiami ir Lietuvoje. Artimiausiu metu efektyviomis bus tik reklamos, atskleidžiančios autentiškumo, individualumo ir kūrybinės saviraiškos idėjas. O Z. Froido tezes rinkodaroje galutinai išstums humanistinė psichologija, padedanti žmogui išsaugoti gyvenimo prasmę, tikėjimą, atsakomybę, priimti ir įsisąmoninti visą patyrimą (koks jis bebūtų), pozityviai augti.

Masėms skirtą reklamą keičia unikalus turinys, atitinkantis realius ir slaptus vartotojo poreikius.  Superherojus,  sėkmingo žmogaus ir gyvenimo valdovo kultą išstumia reklaminės žinutės, orientuotos į vidinį „aš“. Prognozuojama, kad ateityje „Luxury“, „Premium“ kategorija prekėms ar paslaugoms apibūdinti dings iš vartotojų sąmonės kaip nemadingas reiškinys ir faktas. Pasaulis pasiruošęs pokyčiams!

Nebūk „kietas“, būk savimi!

Reklamos kūrėjai visame pasaulyje juokauja, kad garsusis šūkis „Imk iš gyvenimo viską!“ 2020 metais skambės kaip „Imk tik tai, ko reikia“.  

„Vartotojų pasaulėžiūra nenumaldomai keičiasi ir skatina pokyčius reklamos srityje. Ant bangos – socialinė verslo atsakomybė, ekologija, sveikata, lygybė, išvaizda be šablonų,  metamas iššūkis  amžinos jaunystės kultui, nes senti dabar -  tiesiog seksualu.

Pasaulinio lygio ženklai, tokie kaip „Dove“ ar „L‘Oreal“ reklamose rodo kitokią moterį -  ne standartiškai laikančią keturis namų kampus. „Gillete“ atskleidžia naują „geriausio vyro“ portretą – be įprasto jėgos demonstravimo, priekabiavimo, patyčių. Trisdešimtmetį atšventusi kompanija „Nike“ reklamos kampanijos „Just Do It“ veidu pasirinko amerikietiško futbolo žaidėją Coliną Kaepernicką. Komandų vadovai nusisuko nuo jo, kai prieš rungtynes skambant JAV himnui futbolininkas klūpėdavo ant vieno kelio, tokiu būdu išreikšdamas nepasitenkimą JAV įsivyravusia rasine nelygybe ir brutaliu policininkų elgesiu, kai šie dažnai nužudydavo beginklius ir blogų kėslų neturinčius afroamerikiečius. Reklamos kampanijos šūkis - „Tikėk kažkuo, net jai tam reikės paaukoti viską“..

Globalizacija ir socialiniai tinklai ištrynė geografinius atstumus: skirtinguose pasaulio kampeliuose gyvenantys žmonės jaučiasi vieni kitiems artimesni, atrandami socialiniai panašumai, nebegąsdina kultūriniai skirtumai. Juk žvaigždės visiems spindi vienodai!

 „Kodėl tai svarbu suprasti verslui? Todėl, kad dėl savo parduodamų produktų ir paslaugų, kurias esame įpratę laikyti geriausia, kas sukurta Visatoje, dažnai nėra lengva pakeisti suvokimą ir matymą. О reikia žvelgti plačiau ir giliau. Informuoti ir įtikinti vartotojus turime atsižvelgdami į jų, o ne į savo poreikius. Todėl laimės tie prekės ženklai, kurie greičiausiai persiorientuos nuo siekio padėti vartotojui būti kietu ir išsikels naują tikslą – padėti vartotojui tapti savimi, patenkinti jo realius poreikius“, -  sako „Stand Up“ vadovė.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder