Ar areštuotas rusų laivas nekelia grėsmės "Independence"?

Ar areštuotas rusų laivas nekelia grėsmės "Independence"?

"Vakarų ekspreso" šaltinis, nenorėjęs būti įvardytas, informavo, kad visai netoli laivo-dujų saugyklos "Independence" stovi areštuotas prastos būklės Murmansko laivas "Ivan Lopatin", keliantis realią grėsmę laivui dujovežiui. Šalia jo stovi dar vienas Rusijos laivas "Sokolov". Jam keista, kad atsakingų institucijų atstovai neskelbia jokio aliarmo, nes tie laivai stovi jau dvejus trejus metus.

Murmansko laivininkystės sausakrūvis krovininis laivas "Ivan Lopatin" Klaipėdoje stovi jau trejus metus. Jis buvo areštuotas pirmiausia vienos iš Sankt Peterburgo kompanijų, kuriai dirbo, prašymu. Taigi jis areštuotas už laivo savininko skolas tai kompanijai, kadangi buvo sugadintas gabenamas krovinys.

Kai laivas "Ivan Lopatin" atplaukė iš Islandijos į Klaipėdą, buvo sulaikytas, nes buvo išduotas Europos sulaikymo orderis. Konkrečiai Klaipėdos uostui laivas nėra kuo nors nusikaltęs.

Beje, "Ivan Lopatin" ne vienintelis Murmansko laivininkystės, turinčios per 30 laivų, sulaikytas laivas. Už skolas jos sulaikytų laivų yra ir JAV.

Atsako savininkas

Laive "Ivan Lopatin" įgula yra, bet jos narių mažiau nei 12. Tiek jų privalėtų būti laive, žinoma, ir kapitonas, ir vyriausiasis mechanikas. Pasak šaltinio, laive yra kapitonas, neturintis diplomo, todėl įvardijamas kaip kapitono vyr. padėjėjas. Vyriausiojo mechaniko nėra, o antrojo mechaniko dokumentų galiojimas jau pasibaigęs, tad jis neturi teisės būti laive.

Jūreiviai atlyginimo gauna apie 20 tūkst. rublių, t. y. apie 300 JAV dolerių, tad akstino itin prižiūrėti tą laivą neturi. Kadangi laivas jau daug metų stovi, o įgula jo kaip reikiant neprižiūri, todėl jo techninė būklė nėra gera.

Pasak šaltinio, jeigu jame kiltų gaisras ir jį reikėtų gesinti, to nebūtų galima padaryti, nes neveikia avarinis generatorius, yra "sudegintas", pagalbiniai generatoriai yra išardyti. "Laivas pats neturi savo energijos. Ją jis gauna iš kranto, tačiau jos neužtenka, kad būtų galima paleisti gaisrinį siurblį ir kt. Be to, priešgaisrinė sistema yra po žiemos užšaldyta. Įgula negalėtų gesinti gaisro laive, o priešais jį stovi "Independence". Visa laimė, kad žiema nebuvo šalta, kad "Ivan Lopatin" nepradėjo skęsti po žiemos. Žinoma, už jo saugumą pirmiausia turi atsakyti laivo savininkas", - pasakojo specialistas.

Kas kontroliuoja saugumą?

Pokalbininko manymu, laivo "Ivan Lopatin" saugumą turėtų kontroliuoti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Uosto kapitono tarnyba ir Lietuvos saugios laivybos administracija (dabar Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). Jeigu jis neužtikrinamas, tada padedant teismui oficialiosios institucijos turi samdyti įgulą, kuri atitiktų tarptautinius reikalavimus ir kt.

Anot pašnekovo, tai, kad toks laivas stovi šalia strateginio Lietuvos objekto, tolygu nusikaltimui, mažų mažiausiai tarnybos elgiasi neatsakingai.

Beje, "Ivan Lopatin" kaimynystėje stovi dar vienas rusų žvejybos laivas "Sokol", anksčiau gaudydavęs krabus. Jis Klaipėdoje irgi užsibuvo dvejus metus, tačiau specialiosios tarnybos juo mažai domisi. Be abejo, nereikėtų bandyti įžvelgti sąmokslo teorijos - tikrai ne specialiai netoli "Independence" pastatyti du rusų laivai, kad galėtų atlikti žvalgybą.

Pasak šaltinio, situacija kebli, nes tokios kaip Saugios laivybos administracijos Klaipėdoje nebėra.

Įvertintas kaip metalo laužas

"Ivan Lopatin" stovi prie 147 krantinės, t. y. buvusiame Jūrų perkėlos terminale, kuris priklauso AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai ("Klasco"). Pinigus už stovėjimą prie krantinės turėtų gauti ši kompanija. Laivą rengiamasi parduoti varžytynėse, tad kompanija turėtų gauti savo dalį.

Šaltinio manymu, tokio laivo kaip "Ivan Lopatin" vertė rinkoje yra mažų mažiausiai apie 10 mln. eurų. Vertinant jį kaip metalo laužą su visomis jame esančiomis dalimis, jis įvertintas maždaug 3 mln. eurų. Mat pasaulinė praktika tokia: jeigu laivas neturi būtinų dokumentų, jis turi būti vertinamas kaip metalo laužas.

"Protingas verslininkas Klaipėdoje galėtų labai pigiai nusipirkti tokį laivą. Jo triumai geri, pagrindinis variklis geras, tik reikia tvarkyti pagalbinius variklius. Tam, kas turi milijonus, nes į šį laivą dar reikėtų įdėti milijoną pusantro eurų, tikrai būtų vertingas pirkinys,", - mano nepriklausomas ekspertas.

Dar neparduodamas

Antstolė Vida Daugirdienė "Vakarų ekspresui" sakė, kad laivas "Ivan Lopatin" kol kas dar nėra parduodamas, tik ruošiamasi tai daryti, rengiami procesiniai dokumentai. Turto vertinimas jau atliktas, turima ekspertų išvada. Pasak antstolės, artimiausiu laiku bus sprendžiamas klausimas dėl varžytinių paskelbimo.

"Pakeliui yra ir daugiau ieškinių, nes dar ne visos bylos yra išnagrinėtos. Bet mes turime vieną jau įsiteisėjusį teismo sprendimą ir jo pagrindu jau vykdome išieškojimą. Laivas aerštuotas dėl skolų teismo sprendimo pagrindu", - sakė ji.

Antstolės teigimu, laive yra kapitonas, kuriam įteikiami procesiniai dokumentai. "Kadangi kapitonas rusakalbis, daromi dokumentų vertimai. Kai tik bus parengtas ekspertų laivo vertinimo išvadų vertimas į rusų kalbą, jis bus įteiktas proceso šalims. Tada lauksime, ar bus pasiūlytas pirkėjas", - teigė V. Daugirdienė

Jos teigimu, teisę pasiūlyti savo pirkėją skolininkui suteikia įstatymas. Jeigu per nustatytą terminą pirkėjas nebus pasiūlytas, tada laivas bus parduodamas iš važytynių.

Apie laivą "Sokol" antstolė sakė dar neturinti jokių duomenų.

ILGAI. Laivas "Ivan Lopatin" Klaipėdos uoste stovi jau trejus metus. Netrukus gali būti skelbiamos jo varžytynės.

Laivas yra nesaugus

"Ivan Lopatin" vertinimas atliktas šiemet kovo 26-27 d. Klapėdos miesto apygardos teismo nurodymu, antstolės Vidos Daugirdienės pavedimu.
Nustatyta, kad laivas yra nesaugus ir gali kelti pavojų greta stovintiems laivams, ypač išdujinimo laivui-saugyklai "Independence", kuris stovi netoli nuo 147 krantinės, prie kurios yra prišvartuotas laivas "Ivan Lopatin".
1.Laivo švartavimosi įranga neveikia, nes laive nedirba nė vienas generatorius, neveikia ir avarinis laivo generatorius.
2.Dalis laivo vamzdynų, balastinių tankų gali būti pažeisti, nes visą laikotarpį, kai laivas stovėjo uoste, per praėjusius trejus metus juose buvo vandens. Laivas nebuvo šildomas.
3. Bandant paleisti laivo priešgaisrinę sistemą paaiškėjo, kad pagrindinis jos vožtuvas yra sušaldytas ir turi korpuso įtrūkimų, taip pat ir pati sistema keliose vietose yra kiaura, nes žiemos metu nebuvo kontroliuojama ar joje nėra vandens.
4.Laivo priešgaisrinė sistema neveikia.
5.Laivo signalizacija (bendralaivinis aliarmas) neveikia.
6.Laivo garsinė įgulos informavimo sistema neveikia.
7.Esantys dūmų signalizatoriai neveikia, daugelyje vietų jų iš viso nėra.
8. Gesintuvai laive sandėliuojami vienoje vietoje, nors turėtų būti išdėstyti pagal laive esantį jų išdėstymo planą. Gesintuvų galiojimo laikas pasibaigęs.
9.Visų laivo registro, vėliavos, draudimo dėl užterštumo nafta dokumentų galiojimo laikas yra pasibaigęs.
10. Visų kitų laivo gyvybingumą ir priešgaisrinę apsaugą garantuojančių priemonių, pavyzdžiui, gelbėjimo liemenių, hidrokostiumų, gelbėjimo plaustų, gelbėjimosi ratų galiojimo laikas pasibaigęs.
11. Laivo įgula nesukomplektuota pagal laivo įgulos minimumo sertifikatą. Laivui vadovauja kapitono vyresnysis padėjėjas, nesidomintis laivo saugumu. Laive nėra vyriausiojo mechaniko, jį pavaduoja antrasis mechanikas, kurio kvalifikacinių dokumentų galiojimo laikas yra pasibaigęs.

LTSA: sprendimus priima uosto kapitonas

Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA) aktuali yra techninė laivų, kurie yra eksploatuojami, naudojami pagal paskirtį, vykdo plaukiojimą iš uostų į jūrą ir atvirkščiai, būklė. Krovininis laivas "Ivan Lopatin" ir žvejybos laivas "Sokol" nėra eksploatuojami ir į jūrą dėl vienokių ar kitokių priežasčių neplaukia. Jeigu šie laivai ketintų išplaukti iš Klaipėdos uosto, jų techninė būklė privalomai būtų patikrinta, įvertinta šių laivų atitiktis tarptautiniams reikalavimams.
Ar koks nors laivas Klaipėdos uoste kelia grėsmę kitiems laivams Klaipėdos uoste, vertina ir sprendimus priima Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitonas per uosto kapitono tarnybą.
LTSA inspektoriai šių laivų netikrino. Kaip minėta, šie laivai negali išplaukti iš uosto be LTSA inspektorių privalomo patikrinimo.

Stebimas Uosto direkcijos kameromis

Adomas Alekna, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos uosto kapitonas
Laivas "Ivan Lopatin" stovi prie krantinės Nr. 147. 2018 metų pabaigoje jis buvo areštuotas. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija laivą stebi Uosto direkcijos kameromis, taip pat periodinių apžiūrų metu. Už laivo stovėjimą prie krantinės yra atsakingi krantinės naudotojas ir laive esanti įgula.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder