Buvęs "Archimedas" ir vėl žvejos

Buvęs "Archimedas" ir vėl žvejos

Prie Afrikos krantų žvejoti susiruošęs UAB "Baltlanta" laivas "Kovas", buvęs "Archimedas", sėkmingai pasiekė Las Palmą ir atgabeno šiame uoste remontuojamiems bendrovės laivams skirtą tiekimą. Lapkričio pradžioje jis keliaus Mauritanijos link.

Laivas "Kovas" Klaipėdos uoste prie krantinės stovėjo nuo 2002 metų. Šiemet spalio 14 d. jis buvo pašventintas ir jau kitą dieną išplaukė Afrikos link. Jo reisas truks apie pusę metų , t. y. 180 parų. "Kovui" skirta licencija Mauritanijos žūklės rajone pradės galioti nuo lapkričio 2 d. Šis žvejybos laivas gamins šaldytą žuvies produkciją, žuvies miltus ir techninius žuvų taukus. Jo produkcija bus realizuojama daugiausia Afrikos šalyse.

"Kovas" - buvęs žvejybos laivas "Archimedas", pastatytas 1979 m. Lenkijoje, Gdynės laivų statykloje. Tais laikais tai buvo vienas didžiausių žvejybos laivų ir priklausė vadinamajam susivienijimui "Litrybprom", paskui valstybinei žvejybos laivyno įmonei "Jūra". "Baltlanta" šį laivą įsigijo 1996 metais. Tada jis buvo perdarytas į transportinį refrižeratorių, pavadintas "Rytu" ir gabeno žuvies produkciją iki 2002 metų. Paskui grįžo į Klaipėdą ir nebuvo judinamas dvejus trejus metus.

Rekonstruoto laivo "Kovas" įgulai vadovauja kapitonas šiaulietis V. Budrevičius.

2005-aisiais prasidėjo jo remonto, rekonstrukcijos ir modernizavimo darbai AB "Laivitė". Jis vėl buvo perdarytas į žvejybos laivą. Praktiškai jame viskas pakeista, liko tik senas korpusas ir tik iš išorės "Kovas" atrodo esąs toks pat.

Naujas toks laivas kaip "Kovas", kuris vieno tralavimo metu galėtų pagauti iki 150 t žuvies, gali kainuoti apie 60 mln. eurų, o pastarojo vertė - apie 10-15 mln. JAV dolerių.

Laivo rekonstrukcijos projekto vadovas - Vladimiras Paščenko, priežiūrą atliko Rusijos laivų registras. Pastarasis išdavė dokumentus, kad "Kovas" yra tinkamas saugiai plaukioti visomis jūromis ir vandenynais be jokių apribojimų. "Baltlantos" direktoriaus Broniaus Bikulčiaus teigimu, dabar šis laivas atitinka visus visų konvencijų, kurios susijusios su laivyba ir žvejyba, reikalavimus.

Laivo rekonstrukcija taip ilgai užtruko todėl, kad "Laivitė" turėjo kitų užsakymų, be to, trūko lėšų. Kredito Lietuvoje nepavyko gauti, tokiems projektams bankai nelinkę skolinti pinigų, tad bendrovės akcininkams teko patiems ieškoti lėšų.

Pajuokavus, kad "Baltlantos" laivai, turint omenyje, kad tokio paties tipo laivas "Balandis" jau sėkmingai žvejoja prie Afrikos krantų ir yra bendrovės laivų flagmanas, išgaudys visas žuvis Atlanto vandenyne Mauritanijos ir Maroko zonose, B. Bikulčius sakė, kad olandai dar labiau "siaubia" vandenyną, nes jie žuvis kelia ne tralais, o siurbia siurbliais.

Laivo "Kovas" kapitonas šiaulietis Vaidas Budrevičius sako "Baltlantoje" dirbantis jau seniai. 7 metus jis buvo laivo "Koralas", šiek tiek mažesnio už "Kovą" ir savo pajėgumu ir dydžiu, kapitonu. Pastarojo įgulą, skaičiuojant ir maurus, kurie dirbs žūklės rajone, sudarys apie 100 žmonių. Beveik visi įgulos nariai - Lietuvos piliečiai, o daugiausia tarp jų, žinoma, klaipėdiečių.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder