Daugiau laivų uoste, "sotesnis" šalies biudžetas

Daugiau laivų uoste, "sotesnis" šalies biudžetas

Pernai į Klaipėdos uostą atplaukė 510 laivų, arba 7,8 proc. daugiau nei 2017 metais. Todėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pajamos pernai sudarė 63,74 mln. eurų ir 7 proc. viršijo užpernai gautas pajamas.

Beje, direkcijos pelnas per pastaruosius trejus metus didėjo labiau nei pajamos. Į šalies biudžetą kaip 2018 metų direkcijos dividendai keliaus daugiau kaip 21 mln. eurų.

Pasak uosto kapitono pavaduotojo Eduardo Ringio, ankstesniais metais laivų, atplaukiančių į Klaipėdos uostą, skaičius turėjo tendenciją šiek tiek mažėti. Nuo 2015 metų laivų parametrai ir tonažas didėjo, tad krovos rodikliai gerėjo. Pastaruoju metu vėl grįžtama prie daugiau kaip 7 tūkst. laivų įplaukimų per metus. Pernai į Klaipėdos uostą įplaukė 7 082 laivai, 2017 m. - 6 571.

Anksčiau Uosto direkcija nuolatos pateikdavo atplaukusių laivų, kurių ilgis - daugiau nei 200 metrų, skaičių. Pastaruoju metu atsirado naujas laivų, ilgesnių nei 360 m, rodiklis. Pernai mūsų uoste tokių laivų lankėsi net 13, o 200 m ilgio ir didesnių - net 355. Užpernai tokių laivų atplaukė tik 267.

2018 metais į Klaipėdos uostą įvesti ir išvesti 8 857 laivai. Bendras locavimo darbų valandų skaičius - 11 748.

Laivyba Klaipėdos uoste pernai buvo trikdoma 109 valandas. Tai yra tiek laiko buvo sudėtingos hidrometeorologinės sąlygos, kai vėjo greitis, viršijantis 20 m/s, pareikalavo tam tikrų laivų laivybos ribojimo.

Pajamos padidėjo 9 mln. eurų

2015 metais Klaipėdos uosto direkcijos pajamos buvo 55 mln. eurų. Per trejus metus jos padidėjo 9 mln. eurų. Pagrindinė to priežastis, Uosto direkcijos ekonomikos ir finansų direktoriaus-vyriausiojo finansininko Martyno Armonaičio teigimu, - yra išaugusios pajamos iš uosto rinkliavų dėl didesnio laivų skaičiaus.

M. Armonaičio manymu, gerus rezultatus lėmė ir laiku pakeistos laivų rinkliavos - įvestos vadinamosios lubos laivams konteinervežiams, kurių bendras tonažas didesnis nei 60 tūkst. tonų. Tie laivai, kurie dėl savo dydžio negali būti iki galo pakrauti Klaipėdos uoste, dabar moka tik už tą tonažą, kuris gali būti pasiektas mūsų uoste. Taigi jie gali atplaukti į mūsų uostą nepatirdami papildomų kaštų. Tai prisidėjo ir prie drastiško konteinerių krovos augimo Klaipėdos uoste, ir davė didelės naudos - Uosto direkcijos pajamos padidėjo, nepaisant tų "lubų", o sąnaudos išliko stabilios.

2018 metų pelnas, palyginti su 2017-ųjų, išaugo 9 proc., t. y. padidėjo beveik trimis milijonais eurų, o palyginti su 2015-aisiais, padidėjo net 11 mln. eurų, t. y. daugiau nei pajamos per trejus metus.

Uosto direkcijos 2018 metų pelno įmoka, kitaip sakant, dividendai, sudarys 21,7 mln. eurų, o pelno mokestis - dar apie 5 mln. eurų. Priminsime, kad nuo 2018 metų Uosto direkcijai panaikinta pelno mokesčio lengvata, tad ji šį mokestį apskaičiuos taip, kaip ir visos Lietuvoje veikiančios įmonės.

Pernai Uosto direkcija pervedė Klaipėdos miesto savivaldybei 1,6 mln. eurų, kurie buvo skirti privažiavimo kelių ir miesto gatvių rekonstrukcijai. Visi pinigai buvo panaudoti.

"Valstybės biudžetą papildysime nemaža suma. Kuo daugiau gauname pajamų, tuo didesnė mūsų įmoka į valstybės biudžetą", - sako laikinai Uosto direkcijos generalinio direktoriaus pareigas einantis infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder