Užsienio ekspertai teigia, jog geriausia vieta suskystintų dujų terminalui ir apskritai skystiems kroviniams krauti Lietuvoje yra Būtingė. Jų manymu, Kiaulės Nugaros sala turėtų būti palikta perspektyvinei Klaipėdos uosto plėtrai pastatant joje krantines ro-ro ir konteinerius gabenantiems laivams.
Tokią išvadą užsienio ekspertai paskelbė penktadienį Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje vykusiame projekto "Klaipėdos uosto plėtros, pastatant išorinį uostą, galimybių studija ir poveikio aplinkai vertinimas" priežiūros komiteto posėdyje, kurį vedė Uosto direkcijos rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas.
Šį kartą jie pristatė minėto projekto pirmą tarpinę ataskaitą. Studiją rengia trijų kompanijų - "Inros Lackner AG", "Ernst & Young Baltic", "Sia Estonian, Latvian & Lithuanian Environment" - konsorciumas. Ji kainuos 2,9 mln. Lt, pusė sumos - Europos Sąjungos lėšos.
Ateityje, kai krovinių srautai viršys dabartinio uosto, turint omenyje ir Kiaulės Nugaroje pastatytas krantines, pajėgumus, t. y. 2020-2030 metais jau reikės ir išorinio (giliavandenio) uosto. Jį statyti minėto konsorciumo konsultantai siūlo ties Melnrage, tačiau tai nebūtų jūroje supilta sala, kaip 2004 metais siūlė japonai.
Būtų orienuojamasi į plėtrą jūros link, kuo mažiau atimant Melnragės kranto linijos. Tai būtų stačiakampio formos pusiasalis. Jo plotis nuo šiaurinio molo būtų maždaug 400-500 metrų ir jis eitų gilyn į jūrą. Tokiu atveju iš esmės būtų rekonstruojamas pietinis molas, nes taip išaugus laivybos poreikiams (prognozuojama, kad vidiniame uoste būtų kraunama apie 60 mln. t per metus) dabartinis laivybos kanalas būtų per siauras.
A. Drungilo teigimu, kitose konsultantų ataskaitose bus pateikiami alternatyvių variantų finansiniai ir ekonominiai vertinimai, naudos ir kaštų apskaičiavimai. Tai turėtų būti padaryta dar šių metų pabaigoje. Pasak direktoriaus, tada ir paaiškės, ar išorinis uostas kaštų atžvilgiu yra tinkama alternatyva. Visa studija, įskaitant ir poveikio aplinkai vertinimą, turėtų būti baigta iki kitų metų vidurio.
"Šiuo metu svarbiausia suskystintų dujų terminalo vietos perspektyva. Jeigu jis bus ties Kiaulės Nugara, tada Klaipėdos uostas turės arba prarasti dalį krovinių srautų, kurie galėtų eiti per jį, arba statyti daug didesnį išorinį uostą ties Melnrage", - sako A. Drungilas.
Rašyti komentarą