A. Latakas teigė nuraminęs ministrą, nes šiandien kokių nors požymių, kad kas nors strigtų dėl įvykių Baltarusijoje, nėra. Kroviniai į uostą iš šalies atgabenami, laivai kraunami. Geležinkeliuose tebėra tas pats krovinių srautas, geležinkelio vagonų netrūksta. Tiesa, kai kurie kroviniai buvo kraunami iš sandėlių, tačiau pats logistinis krovos ar pervežimų procesas nesustojo.
Vienas iš klausimų, ar Baltarusija savo krovinius, kurie kraunami Klaipėdos uoste, gali pasukti kur nors kitur?
"Tokios ekonomiškos greitos galimybės techniniu atžvilgiu Baltarusija neturi. Uosto įmonės ilgai ruošiasi priimti krovinį. Kalbama ne apie vieną mašiną ar laivą. Tam reikalingi specializuoti terminalai, tinkamų parametrų uostas. Greitai ką nors keisti nebūtų galima", - mano A. Latakas.
Pasak jo, bet kuriuo atveju krovinių turės būti, nes Baltarusijai reikia uždirbti ir gauti pajamų.
"Baltarusija jūros neturi. Geriausias kelias jai savo krovinius krauti Klaipėdos uoste. Šios šalies žmonės turi iš kažko gyventi, jiems reikia ir importinių krovinių. Asmeniškai manau, kad nesvarbu, kokia valdžia bus toje šalyje, ji vis tiek turės išlaikyti savo ekonomiką ir pramonę. Be uosto, tai padaryti jiems nepavyks", - aiškino A. Latakas.
Kitas klausimas, kas būtų, jeigu visi Baltarusijos kroviniai, tarkime, pasuktų ne į Klaipėdos, o į Rusijos uostus, pvz., Ust-Lugą, Sankt Peterburgą?
Uosto direkcijos vadovo teigimu, tie Rusijos uostai dirba visu pajėgumu. Krovinių srautai juose sumažėjo ne daugiau kaip 1 proc., palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Tuose uostuose nėra tokių terminalų, kurie galėtų paimti papildomą krovinių srautą. Kitas dalykas, didelė kaina neleistų išlaikyti to krovinių srauto. "Pas mus yra jau gerai subalansuota visa logistinė grandinė, todėl, manau, situacija neturėtų keistis", - teigė Uosto direkcijos vadovas.
Rašyti komentarą