Į Klaipėdą grįžta ir "Venta"

Į Klaipėdą grįžta ir "Venta"

AB "Lietuvos jūrų laivininkystė" (LJL) laivas "Deltuva" jau beveik tris mėnesius stovi savajame uoste ir jau daugiau kaip du mėnesius yra areštuotas. Nepaisant to, į Klaipėdą parplaukia ir šios bendrovės laivas "Venta". Tikimasi, kad šiandien jis jau bus išoriniame uosto reide.

Pasak LJL vadovo Sigito Dobilinsko, "Venta" grįžta iš Amerikos tuščia, be krovinio, nes baigėsi šio laivo registro dokumentų galiojimo laikas.

"Gavome dokumentus tik parplaukti į savąjį uostą", - sakė S. Dobilinskas.

Prie kurios krantinės bus švartuojamas laivas, LJL vadovas dar negalėjo atsakyti, sakė, kad kol kas jis stovės reide. Žinia, LJL dar nesumokėjo AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai ("Klasco") už laivo "Deltuva" stovėjimą prie jos padalinio Jūrų perkėlos naudojamos krantinės.

Kol kas nenuspręsta ir iš kur gauti pinigų "Ventos" remontui. Kai naujasis bendrovės akcininkas AB "Lietuvos geležinkeliai" išspręs pagrindinį klausimą dėl tolesnio LJL likimo, tada paaiškės ir šio laivo likimas - ar bus skirta pinigų jo remontui, ar jis bus parduodamas.

Ar "Venta" būtų remontuojama Klaipėdoje, irgi nežinia. Šiuo metu vyksta derybos su laivų remonto įmonėmis, atliekama jų apklausa, neišskiriant ir Klaipėdos bendrovių.

Tebestovi dar vis

Laivo "Deltuva" reikalai kol kas nepajudėjo iš vietos - areštas jai nepanaikintas.

"Jeigu kompanija turės ateitį, "Deltuva" išplauks. Kol kas kompanijos ateities aš nematau ir šis laivas stovi. Pasikeitė bendrovės akcininkai, jie veda derybas su banku. Reikia nemažai pinigų, kad kompanija galėtų gyventi, trūksta apyvartinių lėšų. "Deltuvą" seniai buvo galima paleisti, bet kol nėra išspręsti pagrindiniai kompanijos klausimai, tol negalime per daug paleisti laivų", - kalbėjo S. Dobilinskas.

Žinia, "Lietuvos geležinkeliai" suteikė 3 mln. eurų paskolą LJL, už tai buvo užstatytas laivas "Venta".

Pinigų uždirbo

Kitiems trims LJL laivams - "Vorutai", "Raguvai" ir "Romuvai" - vis dėlto pavyko uždirbti šiek tiek pinigų. Kiek - generalinis direktorius neatskleidžia. Paklaustas, ar iš tų uždirbtų pinigų buvo mokami atlyginimai jūrininkams, LJL vadovas tikino, jog nemaža dalis jų tam ir buvo skirta.

"Lietuvos geležinkelių" 3 milijonų eurų paskola buvo panaudota tam, kad reikalai nors kiek pajudėtų į priekį. Tų pinigų jau nebeliko, bet mes jau daug uždirbom jų dėka. Deja, ir uždirbtųjų jau nebeliko, nes skolos didelės. Skola darbuotojams, galima sakyti, nesumažėjo, nes įgulos pradėjo dirbti, joms reikia mokėti už einamuosius mėnesius. Per rugpjūtį ir rugsėjį susidarė nemažos sumos. Su tais, kurie išėjo iš darbo, atsiskaityta beveik 100 procentų, nes jūrininkai kreipėsi į antstolius, į advokatus, stabdė laivus, situacija buvo prastesnė nei galėjo būti", - kalbėjo LJL vadovas.

NEMOKA. LJL dar nesumokėjo AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai už laivo "Deltuva" stovėjimą prie jos padalinio Jūrų perkėlos naudojamos krantinės, tad neaišku, prie kurios krantinės bus švartuojama ir "Venta". Egidijaus Jankausko nuotr.

Laivas "Voruta" šiuo metu baigia komercinį reisą, netrukus bus iškrautas krovinys. Pasak S. Dobilinsko, laivams "Raguvai" ir "Romuvai" krovinių yra, bet reikia aiškios ateities, kad būtų galima juos pakrauti ir dirbti toliau. Abu šie laivai stovi reiduose ir laukia krovinio. Tam, kad jie galėtų pajudėti, reikia apyvartinių lėšų.

"Frachtų mes gauname, bet labai daug turime atiduoti už skolas. Kai paimi krovinį, jį privalai pristatyti. Įmonė yra praradusi pasitikėjimą, už viską turi mokėti į priekį, nėra lengva suktis", - sakė S. Dobilinskas.

Anot jo, įsipareigojimų trečiosioms šalims beveik nebėra, bet yra skolų, susidariusių per kelerius metus.

"Dabar akcininkai turi apsispręsti, ar investuos toliau pinigus į LJL, ar finansuos jos veiklą. Man kelia nerimą tik keistas žmonių požiūris. Jie kentėjo, kol nebuvo perspektyvos, o kai ji atsirado, kantrybė baigėsi ir įmonė žlugdoma. Tie pinigai, kuriuos sumokame už tai, kad "Deltuva" stovi prie krantinės, galėjo būti panaudoti jūrininkų algoms, be to, ji būtų dar uždirbusi pinigų. Jeigu "Venta" nebūtų buvusi areštuota Amerikoje, būtų grįžusi su kroviniu", - sakė LJL vadovas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder