Abu minėti laivai buvo įtraukti į Gineso rekordų knygą kaip daugiausiai vagonų vienu metu galintys gabenti keltai pasaulyje. Prieš Lietuvai atgaunant nepriklausomybę jie gabeno sovietinę karinę techniką tarp tuometinės Vokietijos Demokratinės Respublikos ir Sovietų Sąjungos.
DFDS kompanijai privatizavus dalį "Lietuvos jūrų laivininkystės" jie dar kurį laiką dirbo Baltijos jūroje. Pastaruoju metu abu keltai buvo išnuomoti ukrainiečių laivybos kompanijai "Ukrferry", kuriai ir buvo parduoti.
Stato du naujus laivus
Taigi Lietuvos jūrų laivų registre dviem laivais bus mažiau. AB "DFDS Seaways" vietoj 12 laivų, plaukiojusių su Lietuvos vėliava, turės tik 10. Tačiau "DFDS Seaways" jau yra užsakiusi Kinijoje statyti du naujus ro-pax laivus, kurie bus didesni už minėtuosius ir kainuos apie 211 mln. eurų.
[CITATA]
Pasak "DFDS Seaways" komunikacijos ir ryšių su visuomene vadovo Baltijos jūros regionui Vaido Klumbio, planuojama, kad jie plaukios su Lietuvos vėliava arba tarp Lietuvos ir Vokietijos, arba tarp Lietuvos ir Švedijos. Klaipėdos uostą jie turėtų pasiekti 2021 metų I ar II pusmetį. Jų ilgis bus 230 metrų. Dabartiniai DFDS keltai, pavyzdžiui, "Patria Seaways" yra 200 metų ilgio. Jie galės plukdyti 4,5 km technikos, dabartiniai plukdo - 2,5 km. Naujieji keltai galės paimti 2 km daugiau technikos, ir keleivių jie plukdys 600.
Žinoma, naujiems laivams reikės įgulų, tačiau pasak V. Klumbio, vien todėl "Vilniaus Seaways" ir "Kauno Seavays" įgulos nebus laikomos be darbo trejus metus.
Kodėl parduoti
"Keltai "Vilnius Seaways" ir "Kaunas Seaways" dirbo Juodojoje jūroje atitinkamai nuo 2013 ir 2016 metų. Dėl jų amžiaus, kuris siekia 30 metų, ir mūsų klientų poreikius nebeatitinkančių techninių paslaugos parametrų, nematome galimybių juos įdarbinti DFDS tinkle. Tuo tarpu Juodosios jūros rinkoje jų panaudojimas yra gana efektyvus", - sako Jonas Nazarovas, AB "DFDS Seaways" vykdomasis direktorius.
Pasak V. Klumbio, parduotų keltų techninė būklė gera, tačiau kompanijos nebetenkina jų talpa, greitis, jie neturi vadinamųjų skruberių, t. y. išmetamųjų dujų įrangos. Į 30 metų senumo laivus nebėra prasmės jų diegti. Trumpai tariant, jų paslaugos komerciniai parametrai neatitinka DFDS klientų poreikių.
PARDUOTAS. Keltas "Kaunas Seaways": statybos metai - 1989, laivo ilgis - 191 m, plotis - 28 m, greitis - 16,3 mazgo, gali gabenti 1 530 linijinių metrų ratinės technikos ir 262 keleivius. Redakcijos archyvo nuotr.
Ukrainiečių akimis žiūrint, abu keltai Juodojoje jūroje, kurioje dar netaikomi mažesnio sieringumo kuro reikalavimai, dar gali padirbėti. Neturėdami skruberių dirbti nei Baltijos, nei Šiaurės jūroje jie negali.
Tikimasi ukrainiečių pasiūlymų
V. Klumbio teigimu, parduotus laivus naujam savininkui planuojama perduoti liepą. "Šiuo metu intensyviai dirbama analizuojant tų keltų jūrininkų paskirstymo į kitus DFDS laivus, plaukiojančius tiek su Lietuvos, tiek su kitų valstybių vėliavomis, galimybes", - sakė jis.
"Suprantama, tai nėra lengva užduotis, tačiau mes tikimės, kad po kurio laiko galėsime pasiūlyti naujas pozicijas daliai mūsų kolegų. Mes taip pat esame pasiruošę konsultuoti jūrininkus, jeigu jie gautų pasiūlymų ir būtų pasiruošę pereiti dirbti į naujojo laivų savininko bendrovę", - pridūrė J. Nazarovas.
Pasak V. Klumbio, turint omenyje mūsų jūrininkų patirtį tokio tipo laivuose, pasiūlymų iš ukrainiečių greičiausiai kažkiek bus sulaukta. "Bet kuriuo atveju žmonės tikrai nebus palikti likimo valiai", - sakė jis.
Informacija
AB "DFDS Seaways" dirba 730 žmonių, iš kurių 606 - laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos vėliava, kurie dirba Baltijos, Šiaurės ir Viduržemio jūrose.
Rašyti komentarą