Kad situacija šiame laive buvo itin sudėtinga rodo ir faktas, jog JAV pakrančių apsaugos tarnyba jį tikrino net keturis kartus.
Kodėl sutiko dirbti?
Vakar redakcijoje lankėsi trys laivo "Venta" įgulos nariai. Du nenorėjo viešinti savo pavardės, tad juos pavadinome Kęstučiu ir Algiu, o laivo antrasis mechanikas Darius Urbonas nepabijojo kalbėti viešai, nors jis bene labiausiai nukentėjo, nes esą buvo pripažintas įgulos kreipimosi dėl nemokėtų atlyginimų į Tarptautinės transporto darbuotojų federacijos (ITF) inspektorių organizatoriumi. Žinia, po to šis laivas JAV buvo areštuotas. D. Urbonas mano, kad laivo kapitonas keršydamas už tai jam į jūrininko knygelę įrašė, kad jis netinka dirbti mechaniku.
D. Urbonas LJL laivu vyko jau į trečią reisą. Be "Ventos", dirbo laivuose "Daina" ir "Akvilė". Į trečią reisą sutiko plaukti tik tokiu atveju, jeigu su juo bus atsiskaityta už praėjusį kartą. Anksčiau jis dirbo UAB "Baltlanta" laivuose, bet irgi pagal terminuotą darbo sutartį. Grįžęs iš reiso būdavo atleidžiamas, eidavo į Darbo biržą, paskui vėl gaudavo naują pasiūlymą. Darbo birža jam pasiūlė LJL.
"Mano versija - "Laivininkystę" išgrobstė ir išvogė. Juk "Limarko" irgi buvo panašioje situacijoje, irgi pardavė laivus, o dirba sėkmingai. "Laivininkystė" turi laivus, kontraktus, bet laivas dirba, o uždirbtų pinigų nelieka, tik skolos", - kalbėjo D. Urbonas.
Kęstutis apie situaciją LJL, kad čia laiku nemokami atlyginimai, sakė nebuvęs girdėjęs, tad ir išplaukė į pirmą reisą šios bendrovės laivu.
Į pirmą reisą su LJL irgi išsirengęs Algis, iki tol dirbęs privačiose kompanijose, kur buvo labai įtemptas darbas, norėjo ramesnio, tad sakė nepagalvojęs, kad valstybės įmonėje gali dėtis tokie dalykai.
"Maniau, kad valstybine įmone galima pasitikėti. Kovą dar nebuvo tokių kalbų kaip dabar. Tie, kurie dirba po 15 metų, sakė, kad anksčiau buvo sunku patekti į "Laivininkystę". Anot senbuvių, viskas prasidėjo nuo 2009 metų", - pasakojo Algis.
Rašyti komentarą