Kariškių avariją dar tiria

Kariškių avariją dar tiria

Lietuvos saugios laivybos administracija (LSLA) praėjusią savaitę vis dar rinko medžiagą apie avariją, kurią užpraėjusį šeštadienį patyrė karo laivas "Kuršis" prieš išplaukdamas su šalies prezidente Dalia Grybauskaite dalyvauti žuvusiųjų jūroje pagerbimo ceremonijoje. Uosto direkcija dėl to ruošėsi pateikti kariškiams pretenziją, o AB "Smiltynės perkėla" to nedarys.

Karinių jūrų pajėgų (KJP) laivas "Kuršis" prieš prisišvartuodamas prie 27 krantinės labai pavojingai artėjo prie AB "Smiltynės perkėla" kelto "Kintai" ir bent jau internete išplatintame filmuke atrodė, kad taranavo jį, o paskui laivagaliu trenkėsi į kitą krantinę. Po avarijos laivas kaip niekur nieko išplaukė į jūrą.

KJP vadas flotilės admirolas Kęstutis Macijauskas prieš perduodamas KJP vėliavą naujajam KJP vadui jūrų kapitonui Arūnui Mockui to nutikimo nevadino incidentu. Pasak jo, laivo vadas nebus baudžiamas, nes, jeigu dėl tokių niekniekių būtų baudžiama, esą niekas neitų tarnauti. KJP civilių ir kariškių bendradarbiavimo vyresnysis specialistas, seržantas Audrius Vitkauskas pakartojo tą patį.

Anot jo, užpraėjusį šeštadienį įvyko paprasčiausia avarija. Taip atsitiko todėl, kad tokios klasės karo laivas dar niekada nebuvo švartuojamas Danės upėje, jis buvo tiesiog per ilgas. Patruliniai laivai ten yra ne kartą švartuoti, tačiau jie trumpesni, jų tonažas mažesnis, tai viskas ir pasisekdavo gerai.

"Prisišvartuoti buvo sudėtinga ir dėl to, kad upėje pirmyn atgal judėjo kateriai, labai trukdę tinkamai priartėti, kad būtų galima švartuotis. Todėl ir įvyko smūgis galiniu bortu", - sakė A. Vitkauskas.

2010 m. įsigytą "Kuršį" šią savaitę planuota statyti į AB "Klaipėdos laivų remontas" doką. Tai - planinis jo remontas. Laivas bus perdažomas, kartu bus paremontuota ir galinio borto viršutinė dalis, kuri po smūgio buvo šiek tiek apgadinta.

Tiria LSLA

Karo laivai nėra registruojami Lietuvos jūrų laivų registre, LSLA nediplomuoja jų jūrininkų. Jiems netgi netaikomas Saugios laivybos įstatymas, šie laivai vadovaujasi kitomis taisyklėmis nei civiliai. Pasak LSLA Laivybos kontrolės skyriaus vedėjo pavaduotojo Rimvydo Jakšto, jeigu kariškiai vykdo kokią nors užduotį, net jų laivų greitis uoste nėra ribojamas, bet kitais atvejais jie turi laikytis uosto taisyklių.

Tą šeštadienį, kai įvyko avarija, pasak R. Jakšto, laivo manevro metu "buvo dirbama ne taip".

"Man sunku pasakyti, kas konkrečiai buvo kaltas. Kol kas mes dar renkame medžiagą, reikia palaukti, kol bus pateiktos kokios nors išvados", - sakė jis.

Pretenzijos

AB "Smiltynės perkėla" generalinio direktoriaus Dariaus Butvydo teigimu, bendrovė kariškiams jokių pretenzijų dėl kelto "Kintai" nepateiks, nes laivas visiškai nenukentėjo. Pasak jo, kariškiai buvo atėję į "Kintus", apžiūrėjo laivą.

"Mūsų keltas sveikas, net žymės nėra, jokio įlenkimo. Nieko neįvyko. Kariškiai buvo spėję nuleisti atmušas, tiesiog švelniai atsirėmė ir nuplaukė. Neturime dėl ko reikšti pretenzijų, nes jokios žalos nepatyrėme. Filmuke viskas atrodo kur kas baisiau, nei buvo iš tikrųjų", - kalbėjo D. Butvydas.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Algirdas Kamarauskas teigė, jog direkcija pareikš pretenziją kariškiams. Padaryta žala jau apskaičiuota ir apie tai neoficialaus pokalbio metu informuotos KJP, nurodyta, kokius darbus reikėtų padaryti. Kariškiai yra linkę juos padaryti patys.

A. Kamarausko teigimu, pati krantinė nebuvo pažeista, tik atmušos. Remontas galėtų kainuoti šiek tiek daugiau nei 900 eurų. Suma nurodyta remiantis tais įkainiais, kiek Uosto direkcijai tokie darbai kainuotų, jeigu ji pagal galiojančią sutartį kreiptųsi į konkursą remontuoti atmušas laimėjusią kompaniją. Pasak infrastruktūros direktoriaus, jeigu kariškiai patys imsis daryti atmušų remonto darbus, Uosto direkciją tai tenkins.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder