Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo taryboje užvirė arši diskusija dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto ribų praplėtimo pietinėje uosto dalyje.
Uosto direkcija nori prijungti Kuršių marių vidinę akvatoriją, esančią į pietus nuo
Kiaulės Nugaros ir besitęsiančią iki "Natura 2000" ribos, prie uosto teritorijos. Tam,
kad nereikėtų rengti detaliojo plano, kurio procedūra užtruktų gana ilgai, prašoma
Klaipėdos miesto savivaldybės parengti tiesiog sklypo planą atsisakant detaliojo.
Tačiau savivaldybė nesutinka to daryti. Jos atstovų manymu, šitaip elgtis negalima.
Savivaldybės administracijos Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis
Macijauskas mano, kad pasirinktas neteisingas kelias, anot jo, norima greitai
padaryti kreivą darbą.
Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius teigė suprantąs šio klausimo svarbą, tačiau tokia užduotis rengti sklypo planą, prilygstantį detaliajam, esanti sunkiai įgyvendinama. Mero nuomone, šį klausimą turi išnagrinėti rimti juristai.
Klaipėdos uosto vadovas Eugenijus Gentvilas pareiškė, kad jeigu teks rengti detalųjį
planą, nebus galima statyti mažųjų ir pramoginių laivų prieplaukos, kurios statybos
darbus ketinama pradėti jau kitais metais, nes Uosto direkcija ne savo teritorijoje
jokių darbų daryti negali, nebus galima pradėti laivybos kanalo gilinimo darbų, jau
nekalbant apie Kiaulės Nugaros panaudojimą ar suskystintų dujų terminalo statybą.
Savivaldybė rodo į Nacionalinę žemės tarnybą, sakydama, kad galbūt ji tai galėtų
daryti, o pastaroji rekomendavo tam darbui savivaldybę. Pasak susisiekimo
viceministro Arūno Štaro, čia politinis reikalas, nes klausimas stumdomas nuo vienos
prie kitos institucijos ir nesprendžiamas.
Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio manymu, kadangi panaikinus apskritis
žemėtvarkos reikalus tvarkyti perduota ne savivaldybėms, o Nacionalinei žemės
tarnybai, dabar savivaldybės jaučia nuoskaudą.
Uosto plėtojimo taryba vis dėlto pritarė uosto ribų praplėtimui ir tam, jog būtina
rasti būdą, kaip tai padaryti. Aptarti šį klausimą Taryba įpareigojo Susisiekimo
ministerijos, Uosto direkcijos, savivaldybės, Nacionalinės žemės tarnybos atstovus
ir jie turi išsiaiškinti visus teisinius niuansus. Pasak ministro, jeigu nebus
rasta sutarimo šiuo klausimu, gali žlugti labai svarbių tiek miestui, tiek uostui
projektų įgyvendinimas.
Rašyti komentarą