Klaipėdos uoste - nauja linija į Vokietiją

Klaipėdos uoste - nauja linija į Vokietiją

Šiandien Klaipėdos uoste laukiama iš Vokietijos pirmąkart atvykstant ro-ro laivo "Mistral", plaukiojančio su Suomijos vėliava. Jis kursuos atidaroma nauja reguliaria laivybos linija, sujungsiančia Klaipėdos ir Liubeko (Travemiundės) uostus.

Naujos ro-ro keltų linijos operatorė - UAB "Limarko". Jos valdybos pirmininkas Vytautas Lygnugaris pabrėžė, jog šis projektas įgyvendinamas kartu su "Vlantana", viena didžiausių krovinių gabenimo tarptautiniais maršrutais įmonių Klaipėdos regione. Ji turi per 1 850 savo transporto priemonių.

Laivas "Mistral" yra išnuomotas iš Suomijos kompanijos. Kol kas per 9-10 dienų bus atliekami 4 bandomieji reisai.

"Po to apibendrinsime rezultatus, ir tada bus galima pasakyti, kaip dažnai laivas plauks", - teigė V. Lygnugaris.

"Mistral" pastatytas 1999 metais, jo ilgis - 153 m, plotis - 24 m, dedveitas - 7 438 tonų, vienu metu gali plukdyti apie 100 treilerių. Vakar jis buvo baigiamas krauti Travemiundėje ir išplaukė į Klaipėdą, kurioje turėtų pasirodyti šiandien apie pietus.

Laivas Klaipėdoje švartuosis UAB Klaipėdos konteinerių terminalo ro-ro ir generalinių krovinių terminale, prie 128-osios krantinės.

Šios įmonės generalinis direktorius Vaidotas Šileika džiaugiasi, kad pagaliau po to, kai 2010 m. iš bendrovės terminalo pasitraukė AB "DFDS Seaways" su savo keltais į KLASCO.

"Šiuo metu linija testuojama. Laivas "Mistral" yra gana didelis ir neblogas. Įvertindami tai, kad anksčiau tik "DFDS Seaways" Klaipėdos uostą naudojo reguliariems ro-ro krovinių pervežimams, džiaugiamės, kad atsidaro dar viena linija. Naujas krovinys - puspriekabės ir treileriai - tiek mūsų terminalui, tiek visam uostui atveria naujas galimybes. Manau, ro-ro krovinių Klaipėdos uoste turėtų daugėti. Travemiundė tampa nauju tašku, iš kurio galima pasiekti Klaipėdą laivu, Lietuvos vežėjai gauna naujų galimybių", - kalbėjo V. Šileika.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas atkreipė dėmesį į tai, kad naujos linijos atidarymas visų pirma bus naudingas vadinamiesiems autovežėjams. Anot jo, didėjant konkurencijai jiems gerės sąlygos.

"Kuo daugiau kartų laivai atplaukia į Klaipėdos uostą, tuo mums geriau, nes nuo to priklauso didžioji mūsų pajamų dalis, t. y. laivų rinkliavos. Jeigu šios linijos laivai kursuos du ar tris kartus per savaitę, tai mums duotų papildomų pajamų. Kitas dalykas, nežinia, kaip į tai reaguos gera mūsų partnerė "DFDS Seaways". Jeigu ji sumažintų savo laivų atplaukimų skaičių, mūsų balansas būtų nulinis", - aiškino A. Drungilas.

"DFDS Seaways" keltai plaukioja į Kylį (Vokietija), o jį ir Liubeką skiria tik maždaug 90 km.

"Tarptautinėje laivyboje - ir ypač Baltijos jūroje - konkurencija visada buvo didelė. Tad naujos linijos iš Klaipėdos į Travemiundę atidarymas nėra labai netikėtas. Ji tiesiogiai konkuruos su mūsų maršrutu iš Klaipėdos į Kylį, todėl rimtai vertiname naująjį konkurentą. Rinkoje, kurioje krovinių srautai yra nusistovėję, labai svarbu pritraukti naujus krovinius. Jei linija į Travemiundę sugebės tai padaryti, tuomet laimės ir uostas, ir krovos kompanijos", - teigia "DFDS Seaways" generalinis direktorius Jonas Nazarovas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder