Klaipėdos uostui atsiveria nauji horizontai

Klaipėdos uostui atsiveria nauji horizontai

Prie naujai pastatytų krantinių, kuriomis naudojasi LKAB "Klaipėdos Smeltė", prisišvartavo "Panamax" laivas "HS HUMBOLDT". Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus ir bendrovės generalinis direktorius Rimantas Juška pasirašė simbolinę krantinių perdavimo naudotis sutartį.

Pagaliau po aštuonerius metus trukusios epopėjos oficialiai perduotos eksploatuoti LKAB "Klaipėdos Smeltė" 90-96 krantinės, kurių ilgis apie pusę kilometro. Gylis prie jų - 14 m. Uosto kapitono įsakymu leistina maksimali laivų grimzlė prie šių krantinių - 13,2 m. Naujosios krantinės, į kurių statybą uosto direkcija investavo apie 84 mln. Lt, buvo pritaikytos didelio galingumo STS kranams, skirtiems konteinerių krovai, kurių bendrovė turi du, o šiemet liepą parsigabens ir trečią. Jie gali pasiekti 18 konteinerių eilių ir atlikti laivų konteinervežių, galinčių gabenti beveik 12 tūkst. TEU (sąlyginių jūrinių konteinerių) pakrovimo ir iškrovimo darbus. Kranų aukštis - 86 m. Jie, matomi jau iš tolo, byloja apie tai, kad Klaipėdos uostas pradeda visai naują veiklos etapą.

Darbų spurtas

"Turime pusę kilometro naujų krantinių. Be to, mes prisidėjome prie Lietuvos teritorijos didinimo - šioje teritorijoje atsirado trys nauji hektarai, o imant visą plotą, susidarys apie 7 ha. Nerandu žodžių šio terminalo vertei apibūdinti. Klaipėda tampa jau ne fiderinių laivų (plaukiojančių nedideliais atstumais. - Autor. past.) uostu, o uostu, į kurį okeaniniai laivai atgabens konteinerius ir mažesni juos išplukdys į kitus uostus. Apie tai, kad mes žengėme rimtą žingsnį į priekį, kalbėta įvairiose tarptautinėse konferencijose. Maloniai nustebino, kad apie Lietuvos uostą jau prabilo ir senieji Europos uostai, vadinamieji tarptautiniai "habai". Manau, mes dirbame gerai ir einame teisinga linkme", - sakė A. Vaitkus.

Paklaustas, kodėl šios krantinės buvo statomos net kelerius metus, Uosto direkcijos vadovas atsakė: "Neleistinas buvo toks elgesys, kad 4 metus buvo organizuojami vis nauji konkursai, vyko ginčai, bylinėjimaisi. Pernai mes pašalinome visas kliūtis. Įmonės, praktiškai nevykdžiusios čia statybos ir remonto darbų, buvo pakeistos, nedarbas buvo nutrauktas. Naujas rangovas per vienerius metus padarė tiek, kiek nebuvo padaryta per ketverius metus."

Neabejotina grąža

A. Vaitkus atkreipė dėmesį į tai, kad pasaulinio lygio konteinerinio verslo gigantai vienijasi ir dirbs "Klaipėdos Smeltės" konteinerių terminale, kuris primena Valensijos konteinerių terminalą. Pasak R. Juškos, trys galingos kompanijos kuria aljansą, į kurį įeis ir "Maersk", ir MSC, apimsiantį 46 proc. konteinerių gabenimo rinkos, turintį 240 laivų, kurių talpa - nuo 13 iki 18 tūkst. TEU. Tam, kad aljansas pradėtų oficialiai veikti, reikalingas Kinijos, Europos Komisijos ir Amerikos pritarimas. Bendra aljanso kompanija kaip juridinis asmuo registruota Londone.

ĮVYKIS. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus ir "Klaipėdos Smeltės" generalinis direktorius Rimantas Juška - svarbaus įvykio Lietuvos uoste liudininkai. Eimanto CHACHLOVO nuotr.

"Šiemet per pirmus penkis mėnesius, palyginti su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu, konteinerių krova auga apie 35 proc. Tikimės, kad "Klaipėdos Smeltė" ties tais skaičiais nesustos, mat šių investicijų nauda akivaizdi - ją pajus ir bendrovė, ir valstybė. Uoste perkrauta 1 tona krovinių valstybės biudžetui duoda daugiau kaip 11 Lt grąžą. Neabejojame greitu ir sparčiu mūsų investicijų atsipirkimu. Be to, darbo gaus labai daug kompanijų, atsiras ir papildomų darbo vietų", - kalbėjo uosto vadovas.

Nebeliko kliūčių

"Šio momento mes laukėme nuo tada, kai sužinojome naujų akcininkų sprendimą dėl mūsų ateities. 2008-ųjų pabaigoje paskelbėme, kad norėdami dirbti su MSC kompanija Klaipėdos uoste kursime konteinerių paskirstymo centrą. Uosto direkcijos investicijos ir profesionalus požiūris per pastaruosius vienerius metus padėjo bendrovei įgyvendinti konteinerių terminalo plėtros planus. Tai, ką matote šiandien, yra didelių pokyčių Klaipėdos uoste pradžia. Dabar jau galime informuoti MSC kompaniją, kad esame pasirengę pereiti prie konteinerių paskirstymo centro etapo ir priimti didžiuosius okeaninius laivus", - sakė R. Juška.

Laivo "HS HUMBOLDT" ilgis - 294 m, plotis - 32. Į jį buvo pakrauta ir iškrauta Klaipėdoje 2891 tūkst. TEU. Jame telpa 13 konteinerių eilių. Šis laivas į Klaipėdos uostą plaukia jau kelis mėnesius, tačiau pirmą kartą buvo pastatytas prie naujų krantinių ir jau realiai pradėtas krauti su didžiaisiais kranais. Nuo gegužės 16 d. buvo atliekami bandymai.

Šiemet "Klaipėdos Smeltė" planuoja perkrauti dukart daugiau konteinerių nei pernai. 2013-aisiais perkrauta per 130 tūkst. TEU, o šiemet planuojama perkrauti apie 220-230 tūkst. Terminalo pajėgumas - apie 700 tūkst. TEU, o ateityje - 1 mln. TEU.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder