Plečiant grūdų terminalą per metus buvo pastatytos šešios naujos talpyklos, kurių bendra talpa - 45 tūkst. tonų, grūdų išpylimo iš vagonų estakada, svarstyklės bei kiti technologiniai įrenginiai. Uosto direkcija investavo 2,7 mln. litų į geležinkelio rekonstrukciją terminalo prieigose.
KLASCO valdančio koncerno "Achemos grupė" prezidentas Bronislovas Lubys pasidžiaugė, kad per Klaipėdą pajudėjo ir grūdai iš Rusijos.
"Kelis metus jų iš viso nekrovėme, nes tai lėmė pačios Rusijos problematika. O rugsėjį pradėjome krauti, spalį tikimės jų iš viso perkrauti apie 150 tūkstančių tonų", - "Vakarų ekspresui" sakė B. Lubys.
Pagal ilgalaikes sutartis KLASCO terminale dirba ir pagrindiniai Lietuvos grūdų eksportuotojai. Rugsėjį terminale perkrauta 174 tūkst. tonų grūdų - praėjusių metų rugsėjo krovos apimtis viršyta daugiau nei du kartus. Iš viso šiemet KLASCO jau perkrovė pusę milijono tonos grūdų. Paskutinį ketvirtį numatyta, kad jų krova sieks iki 200 tūkst. tonų per mėnesį, o iki metų pabaigos bus perkrauta milijonas tonų, tad 2010-ųjų krovos apimtis planuojama viršyti 20 proc.
KLASCO per devynis šių metų mėnesius jau perkrovė 10,1 mln. tonų krovinių - 37 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai, kai buvo perkrauta 7,4 mln. tonų. Iki šiol sėkmingiausi kompanijai buvo 2010-ieji, kai buvo perkrauta 10,28 mln. tonų krovinių.
"Tai - normalūs skaičiai, kurie daugiau mažiau atitinka koncerno požiūrį į ekonominius rodiklius. Kai kuriais atvejais veiksmas net viršija tai, kas buvo planuota. Reikia pasidžiaugti, kad tiek skaičiai tonomis, tiek pinigais, tiek pelningumas atitinka metinius planus", - teigė B. Lubys.
Krovos augimas fiksuotas visuose KLASCO padaliniuose - tiek Jūrų perkėlos, tiek trąšų ir krovos terminaluose.
"Tiek vadovybės, tiek darbininkų atlyginimai, mano supratimu, yra pakankamo lygmens, darbininkų yra 2,5 karto didesni nei Lietuvos vidurkis", - teigia B. Lubys.
Anot jo, artimiausioje KLASCO investicinėje programoje yra antros trąšų terminalo eilės statybos. Taip pat numatoma statyti įvairios paskirties sandėlius Vitės kvartale.
"Sandėlių plotas visame Klaipėdos uoste, lyginant su Vakarų uostais, toks, kad mus šioje srityje dar reikia dirbti ir dirbti", - teigia koncerno prezidentas.
"Vakarų ekspresas" jau rašė, kad KLASCO investicijų pobūdis ir apimtys į Smeltės pusiasalį paaiškės po to, kai kitų metų pabaigoje studijos atsakys, ar čia gali būti suskystintų dujų terminalas, kuris būtų skirtas "Achemos" gamyklos reikmėms.
Rašyti komentarą