Priminsime, kad pernai nuo liepos 2 d. vietoj AB "Klaipėdos laivų remontas" (KLR) atsirado dvi savarankiškos įmonės - UAB "Klaipėdos laivų remontas", besikurianti pietinėje uosto dalyje, buvusiame Jūrų perkėlos terminale Perkėlos g., ir AB Kruizinių laivų terminalas, kuri liko buvusioje KLR teritorijoje miesto centre. KLR generalinis direktorius A. Butkus kol kas laikinai eina ir Kruizinių laivų terminalo vadovo pareigas.
KLR vis dar tebesikrausto iš miesto centro į pietinę uosto dalį. Planuota, kad jau 2017 metais bus perplukdyti ir abu KLR plaukiojantieji dokai. Tačiau ir pernai jie visus metus nepajudėjo.
VADOVAS. KLR vadovas Alvydas Butkus džiaugiasi, kad 2018-ieji metai jo vadovaujamoms įmonėms buvo neblogi. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.
Procesas užtruko dėl dviejų naujų vietų dokams pastatyti įrengimo pietinėje dalyje. Šį klausimą sprendžia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija kartu su AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija ("Klasco") ir KLR. A. Butkaus teigimu, kol kas dar tik atliekami projektavimo darbai. O jie, turint omenyje ir įvairius konkursus, trunka gana ilgai. Tad dar ilgiau nei metus dokai nebus išplukdyti iš miesto centro.
Šiuo metu KLR laivų remontą net trijose vietose - ir buvusiame Jūrų perkėlos terminale, ir Centriniame Klaipėdos terminale (CKT), ir senoje vietoje miesto centre. Čia yra likę ir dalis darbuotojų, o kiti jau dirba pietinėje dalyje. "Darbuotis galime ir dabartinėmis sąlygomis, laukdami, kol bus baigti tie projektavimo darbai ir mes galutinai persikraustysime", - sakė A. Butkus.
Pasak jo, praėjusieji metai laivų remontininkams buvo geri - numatyti planai įvykdyti visais atžvilgiais: tiek pelno, tiek pajamų. Šiemet bus tęsiama pagrindinė laivų remonto veikla ir investiciniai projektai, susiję su galutiniu perisikraustymu į pietinę dalį. Dar ne visas staklynas iškraustytas. Jis perkeliamas į naują vietą, į buvusi sandėlį pietinėje uosto dalyje, po truputį, dalimis. Šiemet bendrovės planai, galima sakyti, tokie pat kaip ir pernai.
AB Kruizinių laivų terminalas yra nedidelė įmonė. Ji aptarnauja atplaukusius kruizinius laivus ir laivus, pastatytus prie krantinių, prižiūri visą miesto centre nuomojamą teritoriją, pastatus, į kuriuos investavo bendrovė, rūpinasi nuomojamais viešbučiais. Eidamas ir šios bendrovės vadovo pareigas A. Butkus sako nesusiduriantis su didelėmis jos administravimo problemomis. Supranta, ši bendrovė taip pat turi savo planų.
Kruizinių laivų terminale didelių permainų neplanuojama. Daugiau pastatų griauti toje teritorijoje neplanuojama. Visi pastatai, kuriuos reikėjo griauti, jau nugriauti. Tai reikėjo padaryti todėl, kad pagal detalųjį planą į Kruizinių laivų terminalą turi būti nutiestas naujas kelias nuo Pilies g. Nugriauti pastatai, kurie trukdė tai daryti.
Kelias tiesiamas Savivaldybės užsakymu ir darbai jau pradėti. Jie vyksta intensyviai, nors oro sąlygos nėra itin geros.
Trečia atskira įmonė dar yra Klaipėdos pilies uostas. Pasak A. Butkaus laivų jam netrūksta, būtų galbūt galima jį pamažu plėsti. Tokia galimybė galbūt atsiras, kai dokai bus išplukdyti į pietinę dalį.
"Džiaugiuosi, kad laikomės stabiliai visose trijose įmonėse, kad reikalai neblogėja, praėjusius metus baigėme gerai", - sako A. Butkus.
Rašyti komentarą