Išvados
Lietuvos saugios laivybos administracijos specialistai, tyrę kovo 10 dieną įvykusį incidentą, kurio metu uosto akvatorijoje žuvo du vilkiko "Barta" įgulos nariai, pateikė savo išvadas.
AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos padaliniui "KLASCO Towage Assistance" priklausančio vilkiko avarijos priežastimi
specialistai nurodo velklynio paėmimo operaciją iš plaukiančio laivo "Magdalena" laivapriekio, kuri buvo atliekama abiem laivams judant nesaugiu greičiu.
Išvadose teigiama, kad "Barta" dėl vairinės konstrukcijos, neužtikrinančios visapusiško aplinkos stebėjimo, nėra pritaikyta tokioje padėtyje paimti velklynio, nes vilkiko laivavedys gerai nemato, kas darosi aplinkui.
Anot specialistų, vilkiko valdymo klaida - per arti prisiartino prie 6 mazgų greičiu judančio laivo "Magdalena". Vilkiko įgula taikė netinkamą velklynio paėmimo metodą naudojant kobinį, tad vilkikui reikėjo arti priplaukti prie laivo, kurio gumbinė priekio dalis buvo aukštai iškilusi virš vandens.
Be kita ko, specialistai atkreipia dėmesį į tai, kad konkurencinė kova vilkikų paslaugų sektoriuje uoste sudaro situacijas, kurios kartais verčia vilkikų kapitonus bei pamaininius kapitonų padėjėjus rizikuoti ir dirbti nesaugiomis ar net jiems pavojingomis sąlygomis.
Vilkimo paslaugas Klaipėdos uoste teikiančioms kompanijoms rekomenduojama iš naujo atsakingai įvertinti visų turimų vilkikų konstrukcines savybes, ypač matomumo iš vilkikų vairinės galimybę. Taip pat nurodoma apsvarstyti galimybes padidinti įgulos narių skaičių, jeigu dėl vilkikų vairinės konstrukcinių ypatybių nėra užtikrinamas visapusiškas aplinkos matomumas.
Dalia BIKAUSKAITĖ
Rašyti komentarą