Kylyje keleivių salė - tiesiog krovinių sandėlyje

Kylyje keleivių salė - tiesiog krovinių sandėlyje

Vokietijos Kylio uostas jau nesutalpina visų kruizinių laivų, tad šiemet vasaros pradžioje atidarė naują laikiną jų terminalą, kainavusį 4 mln. eurų. Keleivių laukimo salė įrengta tiesiog krovinių sandėlyje.

Vertinant Kylio uostą Vokietijos mastu, kaip krovos uostas jis yra gana vidutinis. Vokiečiai neslepia, kad dėl Rusijos ir Ukrainos santykių Kylyje Rusijos krovinių kiekis gerokai mažėja. Užtat kaip keleivių uostas jis yra vienas didžiausių šalyje.

Kylio uostas yra 100 proc. valdomas miesto administracijos. Jis turi ir laivų terminalą, iš kurio ro-pax laivai plaukia į Švediją, į Geteborgą, ir terminalą, iš kurio laivai plaukia į Norvegiją, į Oslą. Per metus į pastarąjį vyksta apie 1,1 mln. keleivių.

Be to, Kylis turi ir kruizinių laivų terminalą, prie kurio gali švartuotis vienu metu du nemaži laivai.

Vokiečiai sako, jog pastebimas kruizinės laivybos keleivių srautų augimas. Kylyje pastaruoju metu pradėjo trūkti vietos kruiziniams laivams. Kadangi birželio 2 d. miestas laukė trijų didelių kruizinių laivų, o priimti galėjo tik du, buvo nuspręsta elementariame generalinių krovinių terminale, esančiame tolokai nuo miesto centro, įrengti naują vietą kruiziniam laivui švartuoti ir jo keleiviams aptarnauti. Šiemet kruiziniai laivai į šį Vokietijos uostą užsuks 125 kartus.

KRANTINĖ. Prie šitos krantinės Kylio uoste gali būti švartuojami ir kruiziniai laivai.

Šalia elektrinės

Klaipėdai kruizinių laivų lankomumo atžvilgiu iki Kylio lygio dar toloka. Per šį sezoną į ją kruiziniai laivai užsuks tik 64 kartus, tačiau irgi būna dienų, kai jie netelpa Kruizinių laivų terminale. Dabar dėl to jokių problemų jau nebeturėtų kilti, nebereikės jų švartuoti krovos terminaluose, nes jie gali būti priimami naujame tik šiemet duris atvėrusiame Centriniame Klaipėdos terminale.

Iš Klaipėdos turizmo agentūrų atstovų nuolatos girdime, kad kruiziniai laivai turi būti švartuojami tik miesto centre, kad toks esąs keleivių pageidavimas, o Centrinis Klaipėdos terminalas esąs jau per toli. Be to, mes labai jaudinamės dėl to, ką pamatys kruizinių laivų keleiviai, išlipę iš laivo. Pasirodo, vokiečiai dėl to sau galvos per daug nesuka.

KONTEINERIAI. Už šios konteinerių sienos yra įrengta gana jauki ir moderni keleivių aptarnavimo salė. 

Kylio uosto sandėlyje gana greitai buvo įrengta jauki keleivių salė tiesiog už iš jūrinių konteinerių padarytos sienos. Žinoma, vokiečiai milijonus eurų išleido ne todėl, kad šiemet laikinajame terminale galėtų priimti du laivus, o kitais metais jų tikimasi prišvartuoti daugiau nei 10. Jie įvertino perspektyvą.

Prognozuojama, jog kruizinė laivyba ir ateityje augs. Iki kitų metų pradžios naujame Kylio laikinajame kruizinių laivų terminale tikimasi įrengti ir aikštelę keleivių automobiliams, kuriuos jie galės palikti leisdamiesi į kruizus. Beje, traukinių stotis yra už 6-7 km. Keleiviai, keliaujantys be savo transporto priemonių, bus atvežami į terminalą, o po kruizo išvežami specialiais autobusais.

Šį laikiną terminalą Kylyje vokiečiai ketina pritaikyti kruiziniams laivams, kurių keleiviai pradeda kruizą būtent Kylyje ir jį baigia grįždami į tą patį uostą.

Naujasis laikinas kruizinių laivų terminalas Kylyje, tiksliau sakant, keleiviams pritaikytas paviljonas, įrengtas visai šalia šiluminės elektrinės, kuri naudoja ir iš Rusijos atgabentas anglis. Ji tiekia šilumą miestui vamzdynais, esančiais po vandeniu. Sakoma, jog po kelerių metų elektrinė pereis prie dujų. Tai, žinoma, ne vienintelė Kylio elektrinė, miestas jų turi dar dvi. Beje, šioje Kylio uosto dalyje anksčiau yra buvusi karinio povandeninio laivyno bazė.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder