"Laivininkystė" skaičiuoja nuostolius

"Laivininkystė" skaičiuoja nuostolius

AB "Lietuvos jūrų laivininkystė" (LJL) turėjo vilčių, kad vakar bus leista išplaukti jos laivui "Deltuva", kuris dėl įvairių pažeidimų buvo sulaikytas Puerto Riko uoste ir ten stovėjo dvi savaites.

Lietuvos saugios laivybos administracija (LSLA) pranešė, kad balandžio 21 d. Puerto Riko San Chuano uoste JAV pakrančių apsaugos tarnybos pareigūnai patikrino LJL laivą "Deltuva". Pranešime spaudai teigiama, kad pareigūnai turėjo pastabų dėl laivo apsaugos sistemos - patikrinimo metu griežtai kontroliuojamose patalpose rastos atviros durys, kurios turėjo būti uždarytos. Kadangi LSLA inspektoriai neturėjo galimybės vykti į Puerto Riką atlikti neeilinio laivo apsaugos sistemos vertinimo, tai padaryti buvo įgaliotas Rusijos registro atstovas, įsikūręs Kuboje.

[BANERIS]Dar viena labai reikšminga pastaba - nedirbo naftuotų vandenų valymo įranga (separatorius). Pareikštas įtarimas dėl naftuoto vandens pumpavimo už borto.

Deja, Lietuvos laivai yra JAV padidintos rizikos laivų sąraše. Tai reiškia, kad jie yra kontroliuojami dažniau.

"Vakarų ekspreso" žiniomis, "Deltuvą" tikrino net 8 JAV pakrančių apsaugos pareigūnai ir nurodė 9 pastabas. Pernai JAV buvo sulaikytas LJL laivas "Raguva".

LSLA kelis kartus kreipėsi į JAV pareigūnus, kad "Deltuvai" būtų leista išplaukti, tačiau amerikiečiai į derybas nesileido ir pareikalavo, kad visi nurodyti trūkumai būtų pašalinti San Chuano uoste. Vakar tai buvo baigiama daryti - laukiama atvežant separatoriaus detalės.

Laikinai einančios LJL generalinio direktoriaus pareigas Sigutės Noreikaitės teigimu, apie įvykį LJL nustatyta tvarka informavo LSLA ir nedelsdama ėmėsi reikiamų priemonių įvardintiems trūkumams šalinti.

"Trūkumai likviduojami arba jau likviduoti, tikimės, jog laivas artimiausiu metu išplauks iš San Chuano", - sakė vadovė.

Jos teigimu, dėl šio įvykio bendrovė patirs nemažai nuostolių. "Deltuvai" stovint uoste dvi savaites bendrovė negavo pajamų, be to, turėjo papildomų išlaidų - teko mokėti uosto rinkliavas, ieškoti reikiamų dalių ir jas įsigyti, rūpintis transportavimu, ieškoti separatoriaus gamintojo ir t.t. Su laivo sulaikymu susiję nuostoliai, išlaidos, negautų pajamų dydis kol kas tikslinami. Jie bus baigti skaičiuoti laivui palikus Puerto Riko uostą.

LSLA aiškinsis Lietuvos laivo sulaikymo priežastis ir esant reikalui skirs kaltiems asmenims baudas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder