Neseniai redakcija gavo 12 metų jūrinės praktikos turinčio jūrininko Benedikto Janavičiaus, šiuo metu dirbančio antruoju kapitono padėjėju vienos vokiečių kompanijos laive konteinervežyje "Klaus J.", laišką. 2011 metų spalio 12-16 d. jam teko lankytis deimantų šalimi vadinamos Namibijos Volvis Bėjaus (Walvis Bay, Banginių įlanka) uoste. "Kaip aš nustebau, pamatęs mūsų "Laivitės" doką taip toli nuo Klaipėdos, net Pietų pusrutulyje. Visi mano draugai ir giminaičiai buvo nustebę, kai parodžiau nuotraukas, padarytas Walvis Bay uoste", - rašo jūrininkas.
AB "Laivitė" plaukiojantysis dokas, Klaipėdos uoste atitarnavęs daugiau kaip 40 metų ir tapęs vos ne Lietuvos uosto simboliu, buvo parduotas. 2008-ųjų kovo pabaigoje į Klaipėdą atvykęs su Monrovijos vėliava plaukiojantis jūrinis vilkikas išplukdė jį į Afriką su visu užrašu "Lėta eiga". Ne viena karta Klaipėdoje užaugo su šiuo įrenginiu ir užrašais ant jo šono iš pradžių tik rusų, paskui - ir lietuvių bei anglų kalbomis.
"Laivitės" dokas buvo pastatytas Chersono laivų statykloje 1966 m. 1967 m.liepą iš tuometinio Leningrado uosto ledlaužis "Jurij Lisianskij" ir vilkikas gelbėtojas "Piotr Bolotnikov" parplukdė jį į tuometinę Klaipėdos laivų remonto gamyklą Nr. 7, vėliau tapusią "Laivite". Nuo 1968 iki 2004 m. į jį buvo pakelta 2200 laivų.
Pagal leningradiečių parengtą projektą buvo padarytas nepakankamai geras doko inkaravimas virš duobės. Jie neatsižvelgė į tai, kad Klaipėdoje vėjo greitis kartai būna ir 25 m/s ir kad laivai negali išsilaikyti prie krantinių. Tad gelžbetoninis dokas, kurio masė su laivu sudarydavo 20-23 tūkst. t, nuolat nutrūkdavo nuo 77 mm inkarų grandinės ir patekdavo į avarines situacijas. Pirmą kartą jis nutrūkęs 1969 m. aplamdė laivus ir pats nukentėjo. Per 1981 m. lapkričio uraganus doką turėjo laikyti 4 vilkikai. 1999 m. per uraganą "Anatolijus" kairiajam doko borte buvo padaryta pradauža.
Rašyti komentarą