Nuo gegužės areštuotas laivas atsidūrė nepavydėtinoje situacijoje – sutrikus kuro tiekimui būtinosioms laivo reikmėms jo liko mažiau nei dviem parom. Tada laive net tik nebeliks elektros, bet ir dėl karščių labai greitai suges visi maisto produktai.
„Nuo gegužės 8-osios, kai buvo areštuotas laivas, kurą po 25 tonas gaudavome periodiškai. Tad galėjome užtikrinti laivo gyvybingumą. Dabar pirmąkart susiklostė tokia katastrofiška situacija, tad tikimės, kad nors viešumas padės, kad pagrindinis „Laivininkystės“ akcininkas Susisiekimo ministerija susitartų su įmonės kreditoriumi SEB banku dėl kuro tiekimo“, - sakė kapitonas.
S. Mačiuko žiniomis, dar liūdnesnė padėtis yra Dakare (Senegalas) dėl arešto įstrigusiame kitame LJL laive „Raguva“. Jai degalai gali baigtis jau penktadienį, o šio laivo įgula ketina jį palikti.
„Vorutos“ įgulą sudaro 19 narių, kurie atlyginimo nėra gavę nuo sausio. Pasak kapitono, visa įgula tikrai kantri, yra Lietuvos vėliavos patrotai. Tik du jos nariai paprašė, kad kuo greičiau gautų nesumokėtą algą, nes jų šeimose susiklostė sudėtinga situacija.
„Turime ir techninių problemų. Yra generatoriaus gedimas, bet pagal paskutinius pranešimus būtinos detalės ir remonto komanda mus turėtų pasiekti pirmadienį. Aišku, jei tik bus sumokėta ir už detales, ir už darbą“, - kalbėjo kapitonas.
Jo vadovaujamas laivas yra pakrautas ir turėjo dar gegužę išplaukti į Pusiaujo Gvinėją.
„Jei net ir išsispręs visa ši situacija ir areštas bus panaikintas, prieš išplaukiant norisi gauti garantijų, kad neužstrigsime Afrikoje, kad bus tiekimas kuras, maistas“, - apie nuotaikas laive pasakojo kapitonas.
S. Mačiuko žiniomis, „Voruta“ ir „Raguva“ yra areštuotos dėl 420 tūkst. eurų siekiančių LJL skolų.
Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius ketvirtadienio vakarą į „Vakarų ekspreso“ skambutį neatsiliepė, tad sužinoti, ar jis yra informuotas apie tokią situaciją nepavyko. Tuo metu ITF inspektorius Lietuvoje Andrejus Černovas sakė jau žinąs apie tokią Lietuvos jūrininkų padėtį ir darantis viską, kas įmanoma.
Penktadienio rytą ministras ir toliau telefonu neatsiliepė. LJL reikalus kuruojantis ministerijos kancleris Tomas Karpavičius laiko pakomentuoti situaciją nerado. LJL valdybos pirmininkas viceministras Saulius Girdauskas irgi buvo saugiai pasislėpęs už savo referentės. LJL laikinasis vadovas Valerijus Adamonis taip pat nepasiekiamas.
Spaudoje jau skelbta, kad areštuotas yra ir LJL laivas „Romuva“. Jis įstrigo Italijoje.
LJL klampina dar 2002 m. iš SEB banko paimtos didžiulės paskolos. Daugiau kaip 53 mln. JAV dolerių ir daugiau kaip 9 mln. eurų panaudoti naujiems laivams įsigyti. Tačiau visus LJL sėkmingo verslo planus sugriovė prasidėjusi pasaulinė ekonominė krizė ir staiga labai ryškiai žemyn smigusios krovinių gabenimo kainos. Paimta paskola, mokamos didžiulės palūkanos ir sudėtingi santykiai su banku bendrovę stumia finansinės prarajos link.
Kontrolinis LJL akcijų paketas (56,66 proc.) priklauso valstybei ir jį pagal patikėjimo teisę valdo Susisiekimo ministerija. Bendrovėje šiuo metu dirba apie 230 žmonių.
Birželio viduryje vykusiame neeiliniame visuotiniame LJL akcininkų susirinkime Susisiekimo ministerija palaikė siūlymą parduoti naujausią bendrovės laivą „Venta“. Tačiau balandžio mėnesį Vyriausybė atsisakė LJL skirti 11 mln. eurų iš šalies biudžeto. Teisintasi, kad tokią tiesioginę verslo paramą draudžia Europos Sąjungos teisės aktai.
Liepos 7 d. portalui delfi.lt ministras R. Sinkevičius pareiškė, jog laikosi nuomonės, kad LJL turėtų bankrutuoti.
„Nelabai matau kitokių galimybių, Vyriausybė galbūt priimtų ir kitokį sprendimą, jei būtų matyti perspektyva, tačiau jos nėra. Tai galbūt sprendimą reikėtų priimti, kad nesikauptų daugiau nuostolių“, - delfi.lt sakė jis.
Pasak ministro, tokio tipo laivų, kokius valdo „Lietuvos jūrų laivininkystė“, situacija išlieka labai prasta.
Rašyti komentarą