Keli Lietuvos jūrininkai klaipėdiečiai, dirbantys Las Palme (Kanarai, Ispanija) remontuojamame laive "Polar Star", negali grįžti namo, nes jiems nesumokėtas atlyginimas. Kurį laiką Lietuvos įgula tapo įkaite: jai buvo draudžiama palikti laivą ir nieko į jį neįleidžiama. Draudimas atšauktas tik įsikišus Tarptautinei transporto darbuotojų federacijai. Lietuvoje ilgai aiškintasi, kas atsakingasis už jūrininkų repatriaciją. Šiuo metu jūrininkams talkinti ėmėsi Lietuvos ambasada Ispanijoje.
Dirbti laive "Polar Star" Lietuvos jūrininkus išsiuntė, galima sakyti, naujokė rinkoje, tik pernai Lietuvos saugios laivybos administracijos (LSLA) atestuota jūrininkus įdarbinanti bendrovė "Danica Crewing Services", vadinamoji "kruingo" kompanija. Ji turi biurą ne tik Klaipėdoje, bet ir Rusijos Sankt Peterburgo mieste, Vladivostoke, Nachodkoje, Ukrainos Odesoje.
LSLA direktoriaus pavaduotojo Lino Kasparavičiaus teigimu, ji yra LSLA kontroliuojamų įmonių sąraše ir buvo tikrinta. Iki šiol jokių jūrininkų skundų dėl įdarbintojų veiklos administracija nėra gavusi.
"Įgula vis dar laive, tačiau turi užtektinai maisto ir geriamojo vandens iki to laiko, kol rasime sprendimą. Siekiame tai padaryti kaip įmanoma greičiau. Mums labai gaila ir esame susirūpinę dėl susidariusios situacijos. Jei būtume žinoję, kad taip nutiks, niekada nebūtume pasirašę sutarties su kompanija "Chinati Management Corporation", - sakė Alanas Skovlundas Nilsenas (Allan Skovlund Nielsen), "Danica Crewing Services Balticum" vykdomasis direktorius.
Jo teigimu, kontraktas su minėta kompanija jau nutrauktas, tačiau iš jos bus reikalaujama pinigų, kad jūrininkams būtų sumokėta tai, kas priklauso.
Rašyti komentarą