Tarptautinės transporto darbuotojų federacijos (ITF) atstovas, Lietuvos jūrininkų sąjungos tarybos narys Andrejus Černovas informavo, kad repatriacijos ėmėsi laivo "Polar Star" savininkė Kanados kompanija "Chinati Management Corporation" tarpininkaujant dirbti tame laive jūrininkus nusiuntusiai bendrovei "Danica Crewing Services", vadinamajai "kruingo" kompanijai.
Paaiškėjo, kad laivas "Polar Star" Las Palmo laivų statyklos "Astican Shipyard" iniciatyva yra areštuotas nuo 2012 metų. Dabar jis bus dar areštuotas papildomai - dėl nesumokėtų atlyginimų Lietuvos jūrininkams šiemet liepą bei rugpjūtį. Savo įgaliojimus jie jau perdavė advokatui Ispanijoje. Per savaitgalį turės būti atlikti visi skaičiavimai, kiek savininkė skolinga.
Laive šiuo metu yra likę 5 įgulos nariai: keturi Lietuvos ir vienas Rusijos pilietis iš Kaliningrado, kapitono nėra.
Spręsti problemą, kai jūrininkai negavę atlyginimų negalėjo grįžti namo, padėjo Lietuvos ambasada Ispanijoje. Buvo svarstomi du variantai. Pirmas - vykdyti repatriaciją pagal Tarptautinės darbo organizacijos konvenciją dėl darbo jūrų laivyboje, antras - valstybė skolintų pinigų jūrininkams, kad galėtų grįžti namo, o jie turėtų juos grąžinti per tris mėnesius. Pastarasis variantas ITF netenkino.
Pasirinktas repatriacijos variantas pagal minėtą konvenciją. Buvo kreiptasi į Barbadoso vėliavos jūrinę administraciją. Gautas atsakymas, kad laivas "Polar Star" su šia vėliava nebeplaukioja nuo 2011 metų. Iš Liberijos jūrinės administracijos gautas atsakymas, kad šis laivas su šios šalies vėliava niekada neplaukiojo.
"Kruingo" kompanija "Danica Crewing Services" pranešė, kad laivo savininkas iš savo asmeninių lėšų padengs jūrininkų repatriacijos išlaidas. Ketvirtadienį gautas pranešimas, kad nupirkti lėktuvo bilietai visiems 5 jūrininkams.
Pasak A. Černovo, "Polar Star" jūrininkų problemą pavyko išspręsti gana greitai. Pasitaiko atvejų, kai įgulos nariai negali grįžti į tėvynę po kelis mėnesius.
Jo teigimu, atlyginimų klausimas taip pat bus sprendžiamas. Problema ta, kad nuo 2012 metų areštuoto "Polar Star" savininkai, tikėtina, turi labai daug skolų, kurios gali viršyti iš varžytynių parduodamo laivo vertę. Be to, šis laivas, išskridus Lietuvos jūrininkams, liks be priežiūros.
Rašyti komentarą